Державне та регіональне управління
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.089
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Сенів Л.А.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1) формування теоретичних і практичних знань, умінь і навичок щодо державної регіональної політики у сфері регіонального управління;
2) знання сучасного стану справ в розвитку держави, регіонів та здійснення управлінських рішень з врахуванням засад міжнародного співробітництва;
3) застосовувати чинну нормативно-правову базу, а також сучасні підходи щодо реформування регіонального управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Політична економія, макроекономіка, мікроекономіка, державне регулювання економіки, публічне адміністрування.
Короткий зміст навчальної програми: Регіональна політика як невід’ємна складова загально- державної політики.
Теоретичні засади формування регіональної політики.
Сучасний стан та тенденції економічного і соціального розвитку регіонів.
Розвиток місцевих бюджетів – необхідна умова реалізації цілей регіонального розвитку. Використання природних ресурсів регіону. Трудовий потенціал регіонів України: проблема збереження та розвитку. Політика розвитку регіональних комплексів. Комплексний аналіз територіальної структури господарства. Соціальна регіональна політика. Регіональна демографічна політика. Політика зайнятості та рекреаційна регіональна політика. Гуманітарна регіональна політика. Проблеми регіональної політики в контексті глобалізації. Регіональна політика Європейського Союзу. Транскордонне співробітництво регіонів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль -40%, екзаменаційний контроль -60%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Регіони України: проблеми та пріоритети соціально-економічного розвитку: Монографія / За ред. З.С. Варналія. – К.: Знання України, 2005. – 498 с.
2. Регіональне управління : підручник / за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, В. М. Вакуленка, М. К. Орлатого. – К. : НАДУ, 2014. – 512 с.
3. Бронніков В.Д. Регіональна політика і розвиток територій: Навчально-методичні матеріали. – Миколаїв: Видавництво МДГУ ім. Петра Могили, 2008. – Вип. 107. – 56 с. (Методична серія)
4. ДЕРЖАВНА СТРАТЕГІЯ регіонального розвитку на 2021-2027 роки: Постанова Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. № 695.
5. Офіційний веб-сайт Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).