Безпека держави та національного виробника

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.067
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Данилович-Кропивницька М.Л.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Формування інструментарію для вирішення проблем у сфері економічної безпеки та механізму реалізації економічної безпеки підприємства. 2. Співпраця органів безпеки підприємств та силових структур на всіх рівнях, профілактика економічних злочинів. 3. Запобігання дії загроз на всіх суспільних рівнях та формування відповідних правових засобів і заходів протидії. 4. Запобігання проявам недобросовісної конкуренції, захист інформації про всі види діяльності підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: антимонопольне регулювання кореквізити: конкурентоспроможність національного виробника
Короткий зміст навчальної програми: - Вміння застосувавати теоретико-методологічні методи для розв’язання актуальних нестандартних проблем з економічної безпеки; - Виявлення та розслідування з використанням спеціальних знань злочинів та протиправні вчинків; - Розроблення методики забезпечення безпеки підприємства за допомогою створення відповідних підрозділів та служби безпеки; - Вміння перевірити правильність відображення інформації про виробничу, посередницьку, торгову, інвестиційну та інші види діяльності підприємства; - Виявлення за допомогою індикаторів економічної безпеки негативних сторін у діяльності підприємства; - Вміння формувати концепцію безпеки підприємства; - Вміння підбирати персонал для роботи у службі безпеки та її структурних підрозділах; - Вміння виявляти прояви недобросовісної конкуренції зі сторони конкурентів; - Вміння забезпечити належний рівень безпеки на підприємстві; - Знання основних положень захисту інформаційних ресурсів та баз даних інформаційно-комунікаційних систем на базі спеціальних програмних і технічних засобів захисту інформації з урахуванням вимог системи нормативно-правових і організаційних заходів.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (усне опитування, індивідуальні роботи, тестові завдання, кейси та ситуаційні вправи) (40%); • Підсумковий контроль (60 %, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Економічна безпека: Навч. посібник / за ред. З.С.Варналія. – К.: Знання, 2009. – 647 с. 2. Економічна безпека: Навч.посібник / [В.І.Франчук, Л.В.Герасименко, В.О.Гончарова, З.Б.Живко та ін.]; за ред. В.І.Франчука. - Львів: Вид-во ЛьвДУВС, 2010. - 244 с. 3. Економічна безпека підприємств: підручник /В.Л.Ортинський, І.С.Керницький, З.Б.Живко та ін. - К.: Алерта, 2011. – 704 с. 4.Данилович–Кропивницька М.Л. Сертифіковане як електронне навчальне видання електронний навчально–методичний комплекс з дисципліни «Безпека держави та національного виробника» № Е41–823–109\2018 від 18.06.2018 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Безпека держави та національного виробника (курсовий проєкт)

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.071
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Данилович-Кропивницька М.Л.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета написання курсового проекту з дисципліни є– набуття студентами теоретичних знань та практичних навиків з основ економічної безпеки держави, дослідження загроз національній економічній безпеці та механізмів протидії; засвоєння суті організації, методики і техніки забезпечення безпеки на підприємствах різних форм власності та різних видів діяльності; вміння виявляти порушення фінансової, кадрової, інформаційної та інших видів безпеки, аналізувати та встановлювати причини їх виникнення; знання та практичне застосування нормативно-правової бази щодо забезпечення безпеки підприємства.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності: - здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування; - здатність організовувати та реалізовувати захист підприємств у взаємодії з їх контрагентами, органами публічного та муніципального адміністрування, у взаємодії з органами судової влади.
Результати навчання: 1. Формування інструментарію для вирішення проблем у сфері економічної безпеки та механізму реалізації економічної безпеки підприємства. 2. Співпраця органів безпеки підприємств та силових структур на всіх рівнях, профілактика економічних злочинів. 3. Запобігання дії загроз на всіх суспільних рівнях та формування відповідних правових засобів і заходів протидії. 4. Запобігання проявам недобросовісної конкуренції, захист інформації про всі види діяльності підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Державне регулювання економіки Оцінка бізнесу і майна Макроекономіка Захист прав споживачів Антимонопольне регулювання Конкурентоспроможність національного виробника
Короткий зміст навчальної програми: - Вміння застосувавати теоретико-методологічні методи для розв’язання актуальних нестандартних проблем з економічної безпеки; - Виявлення та розслідування з використанням спеціальних знань злочинів та протиправні вчинків; - Розроблення методики забезпечення безпеки підприємства за допомогою створення відповідних підрозділів та служби безпеки; - Вміння перевірити правильність відображення інформації про виробничу, посередницьку, торгову, інвестиційну та інші види діяльності підприємства; - Виявлення за допомогою індикаторів економічної безпеки негативних сторін у діяльності підприємства; - Вміння формувати концепцію безпеки підприємства; - Вміння підбирати персонал для роботи у службі безпеки та її структурних підрозділах; - Вміння виявляти прояви недобросовісної конкуренції зі сторони конкурентів; - Вміння забезпечити належний рівень безпеки на підприємстві; - Знання основних положень захисту інформаційних ресурсів та баз даних інформаційно-комунікаційних систем на базі спеціальних програмних і технічних засобів захисту інформації з урахуванням вимог системи нормативно-правових і організаційних заходів.
Опис: Видача завдань, ознайомлення студентів з вимогами до написання КП, термінами виконання, вибір підприємств для аналізу
Методи та критерії оцінювання: Основними видами контролю результатів навчання студентів є: поточний та семестровий контроль. Поточний контроль (ПК) здійснюють під час індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня виконання курсового проекту студентом. Поточний контроль здійснюється методом проведення усного експрес-контролю. Семестровий контроль здійснюється у формі проведення заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розділ 1 40 балів Розділ 2 40 Усний захист 10 Загальна оцінка ступеня відповідності роботи поставленим вимогам 10 Загалом=100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Економічна безпека: Навч. посібник / за ред. З.С.Варналія. – К.: Знання, 2009. – 647 с. 2. Економічна безпека: Навч.посібник / [В.І.Франчук, Л.В.Герасименко, В.О.Гончарова, З.Б.Живко та ін.]; за ред. В.І.Франчука. - Львів: Вид-во ЛьвДУВС, 2010. - 244 с. 3. Економічна безпека підприємств: підручник /В.Л.Ортинський, І.С.Керницький, З.Б.Живко та ін. - К.: Алерта, 2011. – 704 с. 4.Данилович–Кропивницька М.Л. Сертифіковане як електронне навчальне видання електронний навчально–методичний комплекс з дисципліни «Економічна безпека національного виробника та безпека інформаційних та комунікаційних систем» № Е41–233–330\2014 від 05.03.2014 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).