Публічно-бізнесова співпраця на світовому ринку

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.096
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Михальчишин Н.Л.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення методології та методики, організаційно-правових та процесуальних засад публічно-приватної взаємодії, зокрема, економічний аспект, державотворчий та комунікаційний.
Завдання: загальні: здатність до пошуку, оброблення та аанлізу інформації з різних джерел. Фахові: уміння практично застосовувати знання з мікро- і макроекономічного аналізу, поєднувати їх із прикладними науками, застосовувати для державного регулювання, макроекономічного планування та прогнозування.
Результати навчання: - знання публічних органів на міжнародному рівні, діяльність яких впливає на економічну сферу; - знання аспекту здійснення зовнішньо-економічної діяльності суб'єктів на світовому ринку; - визначення способів комунікації резидентів та нерезидентів з публічними органами на міжнародному рівні; - оперування управлінськими аспектами з формування публічно-бізнесової співпраці на світовому ринку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: теорія взаємодії держави і бізнесу, європейські та міжнародні інституції, антимонопольне регулювання
Короткий зміст навчальної програми: - характеристика міжнародних публічних органів, діяльність яких впливає на формування товарних ринків; - світові ринки: ознаки та особливості функціонування; - особливості здійснення зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів при виході на світові ринки; - державна підтримка виходу суб’єктів на глобальні ринки; - використання торгових марок, брендів та технологій при входженні на нові ринки; - особливості створення дочірніх підприємств при освоєнні нових ринків: взаємодія з публічними органами; - партнерство як спосіб виходу на світові ринки; - використання інвестиції в готове виробництво при входженні в цільовий ринок; - публічно-бізнесова співпраця в cистемі управління якістю; - публічно-бізнесова співпраця при формуванні та реалізації екологічної політики суб’єктами господарювання.
Опис: Тема 1. Публічно-приватна взаємодія: суть поняття (зміст, субєкти, обєкти, види). Тема 2. Нормативно-правове регулювання публічно-приватної взаємодії (характеристика основних положень, міжнародний аспект). Тема 3: Публічний сектор в сфері державно-приватного партнерства (суть, характеристика, взаємозвязки). Тема 4: Системи державного управління формуванням партнерських взаємовідносин між владою та бізнесом (зміст, структура, методи та способи взаємодії). Тема 5. Групи інтересів: публічний та прваний аспект (суть, види, особливості формування та взаємовпливів). Тема 6: Глобалізація та державне управління (тенденції, зміст, взаємозвєязок). Тема 7: Представництво бізнесу в інстиутах влади (способи, методи, мотиви). Тема 8: Світовий досвід формування партнерських відносин між владою та бізнесом (зміст, структура, методи та способи взаємодії). Тема 9: Механізм партнерства для бізнесу, влади і місцевої громади (зміст, субєкти, обєкти, види). Тема 10: Добре врядування як основа діалогу з бізнесом та громадськістю (принципи відкритості, підзвітності та прозорості органів державної влади. Тема 11. Основи ефективної взаємодії органів влади та бізнесу (форми співпраці держави та бізнес-спільнот, економічна взаємодія держави та бізнесу). Тема 12. Держава і громадянське суспільство – результат у спільнодії (рівень взаємодії, вплив на рівень демократії у державі, інструменти громадської участі). Тема 13. Соціально відповідальний бізнес та соціальне підприємництво (суть, визначення переваг при виборі напряму діяльності). Тема 5. Комунікація як інструмент взаємодії (потреби в комунікації, важливість зовнішніх і внутрішніх комунікацій).
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль-100%
Критерії оцінювання результатів навчання: контрольна робота у формі тестових завдань №1 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №2 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №3 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №4 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №5 – max кількість балів 8. Тестові завдання №1-5 передбачають надання відповідей на 8 тестових питань та проводяться з використанням віртуального навчального середовища. В разі надання всіх правильних відповідей на 8 питань системою здійснюється розрахунок балів у процентному співвідношенні залежно від кількості наданих правильних відповідей. 100 % правильних відповідей оцінюється в 8 балів. Усна компонента оцінюється в максимальну кількість балів в разі повної, правильної, обґрунтованої відповіді на два питання описового характеру (згідно з переліком, що розміщений у віртуальному начальному середовищі) оцінюється в 5 балів одне питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Михальчишин Н.Л. Конкурентна політика держави: навчальний посібник (друге видання, виправлене та доповнене). – Львів: Видавництво "Компанія „Манускрипт”, 2021. – 204 с. 2. Михальчишин Н.Л. Державний контроль у сфері економічної конкуренції: Навчальний посібник./ Н.Л. Михальчишин – Львів: Вид-во „Компанія „Манускрипт”, 2020. – 256 с. 3. Перспективи виходу України на ринки висхідних країн. Аналітична доповідь. – К., Заповіт. 2015. – 116 с. 4. Вихід на нові ринки. 5 ключових моделей [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: www.eurointegration.com.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).