Публічні механізми забезпечення верховенства права
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., Гуменюк В.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
знати:
- систему нормативних актів, що регулюють правові відносини та забезпечують верховенство права ;
- поняття та підстави виникнення правових зобов'язань;
- види зобов’язань та договорів;
- способи забезпечення виконання правових обов'язків;
-спеціалізацію та функції органів що здійснюють забезпечення верховенства права;
-процедури захисту прав осіб;
-рішення необхідні для захисту прав осіб;
-способи виконання рішень щодо захисту прав осіб;
вміти:
- розуміти та користуватися поняттями і категоріями верховенства права;
- знати основні шляхи побудови та функціонування механізмів забезпечення верховенства права;
- орієнтуватися в законодавстві щодо механізмів забезпечення верховенства права в України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічне адміністрування, Державне регулювання економіки, Європейські та міжнародні інституції, Теорія взаємодії держави і бізнесу, Антимонопольне регулювання
Короткий зміст навчальної програми: - загальні положення про зобов'язання;
- загальні положення про договір;
- зобов’язання, що виникають з передачі майна у власність;
- зобов’язання, що виникають у зв’язку з передачею майна у користування;
- зобов’язання, що виникають у зв’язку з виконанням робіт;
- зобов’язання, що пов’язані з наданням фінансових послуг;
- зобов’язання, що виникають із спільної діяльності
- загальна характеристика процесу захисту прав та інтересів осіб;
- учасники процесу захисту, докази ;
- позовна заява, вирішення спорів у судах;
- виконання рішення суду
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль-40%, екзаменаційний контроль-60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: - Цивільний кодекс України від. 16.01.2003 р. // Відом. Верхов. Ради України. ? 2003. ? № 40?44. ? С. 356.
- Земельний кодекс України //Відомості Верховної Ради України від 25.01.2002 р., № 3, стаття 27.
- Вавженчук С. Я. Договірне право: навч. посіб. / С. Я. Вавженчук ; Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана. – К. КНЕУ, 2011. – 584 с.
- Цивільне право: Підручник у 2-х томах. / За ред. В.І. Борисової, І.В. Спасибо-Фатєєвої, В.Л. Яроцького. – 2-ге вид. – Х.: Право, 2014. – Т. 1. – 656с.; Т. 2. – 816с.
Кодекс адміністративного судочинства України //ВРУ; Кодекс від 06.07.2005 № 2747-IV;
- Цивільний процесуальний кодекс України// ВРУ; Кодекс від 18.03.2004 № 1618-IV;
- Господарський процесуальний кодекс України //ВРУ; Кодекс від 06.11.1991 № 1798-XII;
- Про судоустрій і статус суддів: ЗУ від 07.07.2010 № 2453-VI ;
- Про виконавче провадження: ЗУ від 21 квітня 1999 року – № 606–ХІV;
- Чернишова Н. В.Судова влада в Україні. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 104 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).