Конкурентоспроможнісь національного виробника
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.075
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Данилович-Кропивницька М.Л.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: вільно орієнтуватися в теоретичних та практичних проблемах підвищення конкурентоспроможності різних об’єктів;
- прогнозувати ситуацію на ринку щодо забезпечення належної конкурентоспроможності підприємства;
- формулювати конкурентну стратегію організації;
- оцінити рівень, переваги та недоліки КСП національної економіки;
- дослідити проблему забезпечення конкурентоспроможності національної економіки як чинника, що сприяє виходу з економічної кризи;
- обґрунтувати механізм підвищення КСП України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: макроекономіка, державне регулювання економіки;
-кореквізит: конкурентна політика, теорія конкуренції
Короткий зміст навчальної програми: - теоретичні основи конкурентоспроможності;
- аналіз конкурентоспроможності підприємства за методом Ж.-Ж. Ламбена та за методом дослідження реакції конкурентів;
- „національний ромб” М. Портера;
- методи оцінювання конкурентоспроможності товару, підприємства, галузі, країни;
- оцінка конкурентоспроможності України;
- заходи щодо підвищення конкурентоспроможності України як основа виходу економічної кризи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (усне опитування, індивідуальні роботи, тестові завдання, кейси та ситуаційні вправи) (50%);
• Підсумковий контроль (50 %, іспит): письмово-усна форма (50%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Данилович–Кропивницька М.Л. Електронне навчальне видання: електронний навчально–методичний комплекс з дисципліни "Конкурентоспроможність національного виробника" № Е41–823–111\2018 від 19.10.2018 р.
2. Конкурентоспроможність економіки України: стан і перспективи підвищення / За ред. д-ра екон. наук І. В. Крючкової. – К. : Основи, 2007. - 488 с.
3. Концепція Державної програми підвищення конкурентоспроможності національної економіки на 2015 – 2020 роки. – К. : НАН України, 2015 – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Конкурентоспроможнісь національного виробника (курсовий проєкт)
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.076
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Доцент Данилович-Кропивницька М.Л.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
фахові компетентності:
- здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування;
- здатність застосовувати практичні засади реалізації конкурентних стратегій у публічному управлінні, виявляти потенціал економічного розвитку і його застосовувати для забезпечення конкурентоспроможності національного виробника.
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- уміння використовувати практичні засади реалізації конкурентних стратегій у публічному управлінні, виявляти потенціал економічного розвитку і його застосовувати для забезпечення конкурентоспроможності національного виробника.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Політична економія Регіональна політика та розвиток територій
Макроекономіка Антимонопольне регулювання
Мікроекономіка Соціальні аспекти підприємницької діяльності
Публічне адміністрування Теорія конкуренції
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект виконується при вивченні дисципліни «Конкурентоспроможність національного виробника» і входить до циклу обов’язкових дисциплін із блоку, який формує фахові компетенції студентів і є складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти галузь знань 28 “Управління та адміністрування” спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» спеціалізації 281.2 «Управління в сфері економічної конкуренції». Предметом вивчення начальної дисципліни «Конкурентоспроможність національного виробника» є становлення та розвиток конкуренції на сучасному етапі розвитку економіки України, вивчення історії розвитку конкуренції як процесу, ознайомлення з основними методами оцінки конкуренції та конкурентоспроможності різних економічних об’єктів.
У процесі написання курсового проекту студенту необхідно здійснити ґрунтовний аналіз ситуації на ринку та всередині даного підприємства для визначення всіх факторів, що мають вплив на формування системи підвищення конкурентоспроможності національного виробника, обґрунтувати ефективність запропонованої ним системи підвищення конкурентоспроможності обраного підприємства.
Опис: Видача завдань, ознайомлення студентів з вимогами до написання КП, термінами виконання, вибір підприємства для аналізу
Методи та критерії оцінювання:
Основними видами контролю результатів навчання студентів є: поточний та семестровий контроль.
Поточний контроль (ПК) здійснюють під час індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня виконання курсового проекту студентом.
Поточний контроль здійснюється методом проведення усного експрес-контролю.
Семестровий контроль здійснюється у формі проведення заліку.
Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка».
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК)
Розділи 1, 5 По 5 балів=10
Розділ 2-4, 6-9 По 10 балів=70
Усний захист 10
Загальна оцінка ступеня відповідності роботи поставленим вимогам 10
Разом за дисципліну100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Данилович–Кропивницька М.Л. Електронне навчальне видання: електронний навчально–методичний комплекс з дисципліни «Конкуренція та конкурентоспроможність національного виробника».
2. Данилович-Кропивницька М.Л. Конкуренція та конкурентоспроможність національного виробника: Курс лекцій для студентів для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 28 Управління та адміністрування, спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування, спеціалізації 281.2 Управління в сфері економічної конкуренції. Львів: Видавництво Національного Університету „Львівська політехніка”, 2018. 126 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).