Національна безпека держави

Спеціальність: Управління фінансово-економічною безпекою
Код дисципліни: 7.073.12.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: к.е.н. , доцент Вербицька Галина Любомирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни «Національна безпека держави» полягає у формуванні системи професійної компетенції (знань, практичних вмінь та навичок) щодо організації системи національної безпеки держави, розробки державної політики по її забезпеченню, набуття навиків щодо здійснення комплексного аналізу можливих загроз національній безпеці держави та ефективного управління ними.
Завдання: Основними завданнями навчальної дисципліни є: - формування навичок дослідження безпекового середовища держави; - оволодіння інструментами та стратегіями регулювання відносин між державами та їх взаємодією в галузі безпеки, зокрема у процесі входження України до систем міжнародної регіональної безпеки; - формування навичок стратегічного бачення місії і системи цілей сучасних організацій виходячи з національної безпеки держави; - здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання при виявленні загроз національній безпеці держави; - підвищення рівня управлінської компетенції за допомогою набуття спеціальної підготовки в сфері державного управління національною безпекою держави
Результати навчання: Розуміння національної безпеки держави та концептуальних підходів щодо її забезпечення Аналітичні навички Компетенції у моделюванні загроз національній безпеці Підходи, методи та технології реагування на загрози національній безпеці Практичні навички управління національною безпекою Оцінка впливу політики на національну безпеку держави
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кадрова безпека Тіньова економіка та економічна безпека
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Національна безпека держави» спрямована на розгляд та вивчення основних аспектів національної безпеки держави, її формування, оцінку та управління. У ході вивчення цієї дисципліни студенти набувають розуміння ролі національної безпеки держави та розвивають здатність до аналізу та реагування на загрози національній безпеці.Основні питання, які вивчаються в рамках цієї дисципліни, включають концептуальні підходи щодо забезпечення національної безпеки та чинники, які визначають їх вибір; основні підходи до формування доктрин національної безпеки; організаційно-правові та інституційні засади розробки державної політики національної безпеки та механізми її впровадження; пріоритетні напрями забезпечення геополітичної безпеки; елементи економічної безпеки держави; систему воєнної безпеки держави; теоретичні та нормативно-правові засади інформаційної безпеки держави; формування системи забезпечення демографічної безпеки; принципи та організаційно-правові засади державного управління в умовах надзвичайних ситуацій; забезпечення національної безпеки при охороні державної таємниці; стратегічне планування забезпечення національної безпеки.
Опис: Теоретичні основи національної безпеки держави. Організаційно-правове забезпечення національної безпеки в Україні. Державна політика забезпечення національної безпеки. Геополітична безпека та її стан на сучасному етапі. Елементи економічної безпеки держави та регіонів. Воєнна безпека України. Інформаційна безпека. Демографічна безпека. Забезпечення національної безпеки в умовах надзвичайних ситуацій. Забезпечення національної безпеки при охороні державної таємниці. Стратегічне планування забезпечення національної безпеки.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Антонов В. О. Конституційно-правові засади національної безпеки України: монографія. Київ: ТАЛКОМ, 2017. 576 с. 2. Глобальна та національна безпека: підручник / авт. кол.: В. І. Абрамов, Г. П. Ситник, В.Ф. Смолянюк та ін. / за заг. ред. Г. П. Ситника. Київ : НАДУ, 2016. 784 с. 3. Дзьобань О. П. Національна безпека: світоглядні та теоретико-методологічні засади: монографія. Київ: Право, 2021. 776 с. 4. Лісовський П.М., Лісовська Ю.П. Національна безпека України: навч. посібник. Київ: Університет «Україна», 2020. 292 м. 5. Основи стратегії національної безпеки та оборони держави: підручник / За заг. ред. В.М. Телелим. Київ: Вид. НУОУ ім. І. Черняховського, 2015. 620 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).