Статистика та економетрія в адміністративній діяльності

Спеціальність: Адміністративний менеджмент
Код дисципліни: 7.281.01.E.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: к.е.н. Познякова Олена Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу " Статистика та економетрія в адміністративній діяльності " полягає у наданні студентам новітніх навичок та знань у питаннях щодо є глибокого та ґрунтовного засвоєння студентами статистичних методів збирання, оброблення та аналізу інформації стосовно соціально-економічних явищ та процесів, які доцільно використовувати в сучасних умовах при проведенні статистичного дослідження. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є вивчення методологічних та методичних питань статистичного дослідження соціально-економічних процесів, принципів організації статистичних спостережень, методик розрахунку показників, прийомів статистичного аналізу та подання інформації
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: -теоретичні основи статистичного спостереження як способу формування інформаційної бази для дослідження та прийнятгя управлінських рішень; -методичні підходи до узагальнення та оброблення статистичних даних; -методологію і методику екстенсивного та інтенсивного статистичного аналізу соціально -економічних явищ і процесів; -методику прогнозування та статистичного моделювання соціально -економічних параметрів.вміти: -застосовувати методи статистичного спостереження для формування масиву первинних даних для статистичного дослідження; -здійснювати оброблення первинних даних з метою одержання узагальнюючих показників, рядів розподілу, відносних, середніх величин, показників варіації тощо; -виконувати необхідні аналітичні розрахунки із застосуванням комп'ютерної техніки у відповідності із метою статистичного дослідження, наявною вихідною статистичною інформацією; -здійснювати статистичний аналіз фінансово-господарської діяльності, рівня соціально -економічного розвитку регіону, економічну інтерпретацію одержаних результатів, робити обґрунтовані висновки та прогнозні розрахунки.
Результати навчання: -теоретичні основи статистичного спостереження як способу формування інформаційної бази для дослідження та прийнятгя управлінських рішень; -методичні підходи до узагальнення та оброблення статистичних даних; -методологію і методику екстенсивного та інтенсивного статистичного аналізу соціально -економічних явищ і процесів; -методику прогнозування та статистичного моделювання соціально -економічних параметрів. вміти: -застосовувати методи статистичного спостереження для формування масиву первинних даних для статистичного дослідження; -здійснювати оброблення первинних даних з метою одержання узагальнюючих показників, рядів розподілу, відносних, середніх величин, показників варіації тощо; -виконувати необхідні аналітичні розрахунки із застосуванням комп'ютерної техніки у відповідності із метою статистичного дослідження, наявною вихідною статистичною інформацією; -здійснювати статистичний аналіз фінансово-господарської діяльності, рівня соціально -економічного розвитку регіону, економічну інтерпретацію одержаних результатів, робити обґрунтовані висновки та прогнозні розрахунки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика. Теорія ймовірностей і математична статистика. Менеджмент та маркетинг в адміністративній діяльності.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи статистики ринку товарів і послуг. Статистика товарних потоків. Статистика ринкових цін і тарифів. Статистика у маркетинговому дослідженні. Статистичне вивчення структури і поведінки споживачів. Статистичне вивчення структури і поведінки виробників. Статистичне вивчення прямого руху товарів і послуг на внутрішньому ринку. Статистика прямого руху товарів і послуг на зовнішньому ринку. Статистика зворотного руху товарів. Статистичний моніторинг кон’юнктури товарного ринку.
Опис: Тема 1.Теоретичні основи статистики ринку товарів і послуг. Тема 2.Статистика товарних потоків Тема 3.Статистика ринкових цін і тарифів Тема 4.Статистика у маркетинговому дослідженні Тема 5.Статистичне вивчення структури іповедінки споживачів Тема 6.Статистичне вивчення структури і поведінки виробників Тема 7.Статистичне вивчення прямого руху товарів і послуг на внутрішньому ринку Тема 8.Статистика прямого руху товарів і послуг на зовніш-ньому ринку Тема 9.Статистика зворотного руху товарів Тема 10.Статистичний моніторинг кон’юнктури товарного ринку
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (44 %) контрольний захід (56 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль являє собою іспит у письмовій формі з усною компонентою відповідно до затверджених на засіданні кафедри АФМ екзаменаційних завдань, з метою оцінки знань і навиків студента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Акімов О. В.Статистика в малюнках та схемах : [Навчальний посібник]/ О. В. Акімов. -К.: ЦНЛ, 2007. –168 с. 2.Горкавий В. К. Статистика: [Навчальний посібник] / В. К.Гаркавий. –К.: ЦНЛ, 2012. –608 с. 3.Єріна А. М., Пальян З. О. Теорія статистики: Практикум/ А. М. Єріна, З. О. Кальян.–К. : Знання, 2002. –422 с. 4.Лугінін О. Є. Статистика:[Навчальний посібник] / О. Є. Лугінін . –К.: ЦНЛ, 2007. –608 с. 5.Макаренко М.В.Теорія статистики: Навчальний посібник. / М. В. Макаренко,І. М. Гойхман, О. О. Гладчук, О. В. Шуть. –К.: Кондор, 2010. –236 с. 6.Мармоза А. Т. Теорія статистики [текст]підручник /А. Т. Мармоза. –К.:«Центр учбової літератури», 2013. –592 с. 7.Матковський С. О., Марець О. Р. Теорія статистики : [Навчальний посібник] / С. О. Матковський, О. Р. Марець. –К.: Знання, 2010. –535 с. 8.Моторин P.M. Статистика для економістів: навч. посіб. / P.M. Моторин, Е.В. Чекотовський. –3-те вид., виправл. і доповн. –К. : Знання, 2013. –381 с. + компакт-диск. –(Вища освіта XXI століття). 9.Опря А. Т. Статистика: [Навчальний посібник] /А. Т. Опря. –К.: ЦНЛ, 2012. –448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).