Економіка в прийнятті публічних рішень

Спеціальність: Адміністративний менеджмент
Код дисципліни: 7.281.01.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Пушак Я.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) основні принципи системного аналізу і теорії прийняття рішень; 2) синтез елементів (підсистем) – як зворотний процес системного аналізу; 3) логічні і кількісні підходи до вивчення інноваційних проблем; 4) методи прийняття інноваційних рішень. Студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. оволодіти достатніми знаннями в галузях пов’язаних публічним управлінням та адмініструванням, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в економіко-політичній сфері та визначати ключові тенденції її розвитку; 2. отримати знання для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалі¬зації адміністративних послуг, за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій; 3. уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції. 4. уміти налагодити комунікацію між громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування. 5. здатність займатися збором, вивченням та прийняттям рішень на основі аналізу великих обсягів даних про державу, суспільство та оточуючий світ, виявляти невидимі закономірності, революційно покращити процес прийняття рішень в державному управлінні, охороні здоров’я, освіті, економіці, бізнесі та майже всіх інших галузях людської діяльності. 6. використання ефективних каналів взаємодії між органами державної влади та громадськістю з метою перетворення суспільства на активного суб'єкта вироблення державної політики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Адміністративний менеджмент в публічних та приватних організаціях. Стратегічний менеджмент в глобальній економіці Кореквізити: Комунікації в публічній системі, коучинг та переговори. Публічний аудит
Короткий зміст навчальної програми: Прийняття рішень в управлінні публічними організаціями. Етапи прийняття публічних управлінських рішень. Логічні і кількісні підходи до вивчення публічних проблем. Застосування в процесі аналізу теорії дослідження операцій, теорії черг, теорії ігор і методів експертних оцінок. Розчленування об’єкта аналізу та дослідження відокремлених частин публічних проблем. Контроль і моніторинг виконання публічних рішень.
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні роботи 20 % Поточні контрольні роботи 10 % опитування на практичних заняттях 10 % Іспит 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Шуляр Р.В., Дзюрах Ю. М. Економіка в прийнятті публічних рішень: конспект лекцій для студентів спеціальності 281 – «Публічне управління та адміністрування». – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 74с. 1. Згуровський ?. 3., Панкратова ?. Д. Основи системного аналізу. - К, Видавнича група BHV, 2007. – 544 с. 2. Катренко Л.В. Системний аналіз: підручник - Львів: «Новий Світ - 2000», 2009. – 396 с. 3. Катренко А. В. Дослідження операцій: Підручник. Видання третє, виправлене та доповнене. «Магнолія - 2006», 2009. – 352 с. 4. Кутковецький В. Я. Дослідження операцій: Підручник, Вид-во МДГУ, 2007. – 311 с. 5. Приймак В. М. Прийняття управлінських рішень: Навчальний посіб¬ник.- К.: Атіка, 2008. – 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Економіка в прийнятті публічних рішень (курсовий проєкт)

Спеціальність: Адміністративний менеджмент
Код дисципліни: 7.281.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Пушак Я.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок виконання курсового проекту студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) основні принципи прийняття публічних рішень на основі системного аналізу і теорії прийняття рішень; 2) синтез елементів (підсистем) публічної сфери як зворотний процес системного аналізу економічних рішень; 3) логічні і кількісні підходи до вивчення проблем публічних рішень; 4) економічне обґрунтування та методи прийняття публічних рішень. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: 1. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та адміністрування; 2. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення. фахових: 1. Здатність здійснення, моніторингу, оцінювання очікуваних результатів та наслідків реалізації політики державних, регіональних та місцевих органів влади. 2. Володіння сучасними технологіями зв’язків з громадськістю для оперативного та оптимального вирішення завдань публічного адміністрування. 3. Вміння організовувати діяльність органу публічного адміністрування із застосуванням підходів і принципів стратегічного планування, критеріїв оцінювання результативності та ефективності, враховуючи умови навколишнього середовища та внутрішні чинники діяльності. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1. Володіння достатніми знаннями в галузях пов’язаних публічним управлінням та адмініструванням, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в економіко-політичній сфері та визначати ключові тенденції її розвитку; 2. Отримання знань для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалізації адміністративних послуг, за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Економіка у прийнятті публічних рішень. 2. Адміністративний менеджмент в публічних та приватних організаціях. 3. Стратегічний менеджмент в глобальній економіці
Короткий зміст навчальної програми: Для виконання проекту студент повинен підібрати бажану для себе сферу бізнесу (медична сфера, виробництво, будівництво, роздрібна та гуртова торгівля, надання послуг, посередницька діяльність тощо, у відповідності до КВЕД України 2018), а також необхідну інформацію для її оцінки, за характеристиками продукту або послуг (традиційний, принципово новий, виробничо - технічного чи споживчого призначення) і обов’язково узгодити їх з керівником курсового проекту. Після узгодження студент послідовно виконує всі завдання згідно з вимогами даних методичних вказівок. Курсовий проект виконується за індивідуальним завданням, в якому сформульована тема, приведені початкові дані, названі питання, що підлягають розробленню. Вибір теми по виду діяльності, як правило, залежить від спеціалізації, особистих інтересів і компетенцій студентів, доступності інформації, особливостей характеру, професійних зв’язків, життєвого досвіду та мислення і т.п. Навчальну та спеціальну літературу студент підбирає самостійно, використовуючи бібліотечний каталог. Особливу увагу доцільно звернути на першоджерела, періодичні видання, наукові статті, нормативні акти (закони України, постанови тощо). Користуватися необхідно лише новими чинними виданнями та останніми редакціями нормативних актів. Наведені у роботі цитати, таблиці, цифрові дані, якщо вони взяті з першоджерел, мають супроводжуватися посиланнями на ці джерела. Курсовий проект здається на перевірку у встановлений навчальним процесом термін. 2. УМОВИ РОЗРОБЛЕННЯ ТА ПРИЙНЯТТЯ ПУБЛІЧНИХ РІШЕНЬ 2.1. Розробка механізмів прийняття публічних рішень в організації У цьому розділі проектант повинен: 1) охарактеризувати усю сукупність рішень, які будуть прийматись в організації; 2) сформулювати умови прийняття рішень в даній організації; 3) оцінити фактори, які впливають на процес прийняття рішень в даній організації; 4) на конкретних прикладах дати характеристику процесу вироблення раціональних рішень (навести схематичні моделі); 5) розробити підходи до застосування в своїй організації методів оптимізації рішень з допомогою “науки управління”, моделювання, прогнозування тощо.
Методи та критерії оцінювання: Письмова компонента (60%), усна компонента захисту (40%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Шуляр Р.В., Дзюрах Ю. М. Економіка в прийнятті публічних рішень: конспект лекцій для студентів спеціальності 281 – «Публічне управління та адміністрування». – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 74с. Видавнича група BHV, 2007. – 544 с. 2. Катренко Л.В. Системний аналіз: підручник - Львів: «Новий Світ - 2000», 2009. – 396 с. 3. Катренко А. В. Дослідження операцій: Підручник. Видання третє, виправлене та доповнене. «Магнолія - 2006», 2009. – 352 с. 4. Кутковецький В. Я. Дослідження операцій: Підручник, Т.1- Вид-во МДГУ, 2007. – 311 с. 5. Приймак В. М. Прийняття управлінських рішень: Навчальний посіб¬ник.- К.: Атіка, 2008. – 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).