Спеціальна хімія
Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.00.O.014
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: професор Луцюк Ірина Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі образотворчого мистецтва, декоративного мистецтва, реставрації творів мистецтва або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій, положень і методів та володіння навичками, потрібними для вирішення задач спеціальності.
Загальні компетентності:
– здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
– здатність спілкуватися іноземною мовою;
– здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
– здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
– навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
– здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
– здатність генерувати нові ідеї (креативність);
– навички міжособистісної взаємодії;
– здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Фахові компетентності спеціальності:
– здатність інтерпретувати смисли та засоби їх втілення у мистецькому творі;
– здатність адаптувати творчу (індивідуальну та колективну) діяльність до вимог і умов споживача;
– здатність проводити аналіз та систематизацію зібраної інформації, діагностику стану збереженості матеріально-предметної структури твору мистецтва, формулювати кінцеву мету реставраційного втручання;
– здатність використовувати професійні знання у практичній та мистецтвознавчій діяльності;
– здатність усвідомлювати важливість виконання своєї частини роботи в команді; визначати пріоритети професійної діяльності.
Фахові компетентності професійного спрямування:
– здатність володіти основними класичними і сучасними методиками реставрації скульптури з каменю;
– здатність фахово проводити проектно-реставраційні роботи;
– здатність володіти засобами спецпластики;
– здатність володіти основними класичними і сучасними методиками реставрації декору будівель;
– здатність фахово проводити проектно-реставраційні роботи з декором будівель;
– здатність володіти засобами спецпластики декору будівель.
Результати навчання: 1. Знання основ теорії в сфері охорони та реставрації культурної спадщини
2. Знання методів аналізу та обробки інформації з різних джерел
3. Знання стадій дослідження твору мистецтва, зміст і порядок їх використання
4. Знання змісту проектної та звітної документації щодо реставрації твору мистецтва
5. Виконувати хіміко-технологічні дослідження творів мистецтва
6. Вміти практично виконувати реставрацію творів мистецтва, та критично оцінювати результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення
7. Уміння проводити експертизу твору мистецтва та розробляти рекомендації щодо подальшого збереження пам’ятки
8. Уміння працювати над об’єктом в складі групи
9. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
10. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягти поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецбіологія.
Петрографія і прикладне матеріалознавство натурального каменю.
Фізична та колоїдна хімія.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Спеціальна хімія” є дисципліною спеціалізації 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. Дисципліна дає знання про основні закони хімії та основні класи хімічних сполук; розчини, їх характеристику та способи вираження складу розчину; хіміко-технологічні процеси і матеріали для реставраційних робіт; вивчає проблеми довговічності та засоби захисту природних кам?яних матеріалів від корозії.
Вивчення дисципліни відбувається послідовним викладенням теоретичного курсу і проведенням лабораторних занять.
Опис: Основні поняття хімії. Класифікація речовин. Основні закони хімії. Склад матеріалів і способи його подання. Типи хімічного зв’язку. Основні класи неорганічних сполук. Хімічні реактиви. Розчини, характеристика розчинів та способи вираження їхнього складу. Електролітична дисоціація. Гідроліз солей. Окисно-відновні реакції. Класифікація експлуатаційних середовищ. Характеристика газових, рідких, твердих агресивних середовищ.
Проблеми довговічності та захист кам?яних матеріалів від корозії. Класифікація облицювального каменю за довговічністю. Конструктивні та фізико-хімічні засоби захисту природних кам?яних матеріалів від корозії. Вибір хіміко-технологічних процесів і матеріалів для реставраційних робіт. Полімери в реставрації: синтетичні та природні.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль.
Методи оцінювання знань: виконання та захист лабораторних робіт, усне та письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - 20 балів
Тестування у ВНС НУ “Львівська політехніка - 10 балів
Контрольна робота - 10 балів
Залікова робота - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
1. Романова Н. В. Загальна та неорганічна хімія / Н. В. Романова. – К.-Ірпінь : Перун, 1998. – 480 с.
2. Козак С. І. Хімічні основи корозії конструкційних матеріалів / С. І. Козак, М. В. Никипанчук, М. Г. Котур, В. В. Григораш. – Львів : Ліга-Прес, 2001. – 240 с.
3. Яворський В. Т. Основи теоретичної хімії : підручник / В. Т. Яворський. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2008. –348 с.
Допоміжна
1. Будівельне матеріалознавство / [П. В. Кривенко, К. К. Пушкарьова, В. Б. Барановський та ін.]. – К. : ТОВ УВПК “ЕксОб”, 2004. – 704 с..
2. Будівельне матеріалознавство : курс лекцій і практикум / [Л. Й. Дворкін, Ю. В. Гарніцький, В. Л. Шестаков та ін.]; під ред. Л. Й. Дворкіна. – Рівне : УДУВГП, 2002. – 367 с.
3. Большаков В. І. Будівельне матеріалознавство : навч. посіб. / В. І. Большаков, Л. Й. Дворкін. – Дніпропетровськ : РВА “Дніпро-VAL”, 2004. – 677 с.
Інформаційні ресурси
Електронний навчально-методичний комплекс «Спеціальна хімія» для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», реєстр. номер №Е41-211-53/2015 від 23.02.2015 р. Сертифікат №01019.
.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).