Реставрація скульптури з каменю, частина 1

Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.01.E.043
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: доцент кафедри, доцент, к.арх. - Олена Степанівна Стасюк асистент - Сергій Петрович Сірий
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: «Реставрація скульптури з каменю» полягає в у оволодінні методикою та технологією реставрації скульптури з каменю, розвитку технічного та аналітичного мислення. Метою виконання проекту є ознайомлення студента з методикою вивчення та використання оригіналів та аналогів при реставрації скульптури з каменю, оволодіння методикою виконання розчистки, відсолення, зміцнення, склеювання та доповненення кам’яної скульпткри та технікою і технологією підбору матеріалів в умовах реставрації, а також підготовці студентів до самостійного вирішення питань пов’язаних з реставрацією каменю. Курс покликаний сформувати студента-реставратора як фахівця, що зуміє органічно застосувати у практиці власний рівень знань та творчих навичок у реставрації скульптури з каменю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізит:Історичні техніки та технології обробки каменю, Реставраційне матеріалознавство, Історія декоративно-прикладного мистецтва. Кореквізит: Історичні техніки та технології обробки каменю, Наукові основи дослідження архітектурного декору історичних будівель, Історія реставрації за фахом.
Короткий зміст навчальної програми: «Реставрація скульптури з каменю» ґрунтується на вивченні наступних навчальних блоків – науково-технологічне обстеження скульптури з каменю, методика розробки проекту реставрації, вивчення методик реставрації творів мистецтва з вапняку, пісковику, мармуру, штучного каменю, тощо. Вивчається можливість застосування для реставрації синтетичних полімерів, пігментів, біоцидів та антисептиків що їх використовують у реставрації. Вивчення штучних мас, що їх застосовують до реставрації творів мистецтва з вапняку та пісковика. Вивчення методики зберігання та догляду за скульптурою з каменю. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі тематичних блоків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: Захист практичних робіт– 20 %. Письмово-усний контроль – 10 %. Іспит: Письмова компонента (30%) Усна компонент (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Прибєга Л.В. Основы методики исследования памятников архитектуры. Учебное пособие. – Киев, 1988. – 59 с. Прибєга Л.В. Методика охорони та реставрації памяток народного зодчества України. – Київ, 1997. – 143 с. Барановский Е.Ю. Натурные исследования памятников архитектуры. Методические рекомендации. – Москва 1993. Стріленко Ю. М. Консервація і реставрація архітектурних пам'яток / Ю. М. Стріленко, І. Р. Могитич, С. В. Скляр та ін. // К.: – Л.: – 1996. – 586 с. .. Гуцуляк Р. Б. Особливості технології та матеріалів для консервації і реставрації пам'яток / Р. Б. Гуцуляк, Ю. М. Стріленко.// Будівництво в Україні. 2003, № 6. . Закон України від 8.06.2000 № 1805-III, Про охорону культурної спадщини. Закон України від 1.06.2000 № 1775-III, Про ліцензування певних видів господарської діяльності. ДБН В.3.2-1-2004, Реставраційні, консерваційні та ремонтні роботи на пам’ятниках культурної спадщини Dick Parry. Niezwtkla technika starozytnosci – Amber, Warszawa 2006 – 283 p. Sculpture. From Antiquity to Present Day – Taschen, 2006 – 1152 p.