Сучасна архітектура
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.056
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Сучасна архітектура (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.086
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Дида Олександра Андріївна к.арх., доцент
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності:
03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.
16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності.
23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: 01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів.
11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні.
16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища.
21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень.
22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
-Історія архітектури та містобудування
-Дизайн архітектурного середовища
-Основи ландшафтної архітектури
-Історія сучасної архітектури
Супутні і наступні навчальні дисципліни
-Основи містобудування
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Сучасна архітектура» (КП) покликана дати здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти поглиблені знання з питань сучасних напрямів розвитку архітектури, сприяти розвитку їхнього естетичного бачення будівель і простору, надати вміння аналізувати вигляд окремої будівлі як візуально функціонального елемента архітектурного середовища. Метою дисципліни є навчити здобувачів розглядати та аналізувати архітектурне середовище як комплексну багатовекторну і багатофункціональну систему. Людина і соціум взаємодіють із середовищем не лише функціонально, але і візуально. Розуміння цієї взаємодії та вміння комплексно її аналізувати є важливим навиком для роботи архітектора.
Під час практичних занять студенти виконують проектно-концептуальні завдання, спрямоване на набуття вмінь з поєднання традиційних і сучасних підходів до проектування громадських об’єктів, вчаться застосовувати сучасні візуально-конструктивні засоби для проектування архітектурного середовища з врахуванням актуальних соціально-технічних вимог.
Дисципліна інтегрується з іншими професійно важливими дисциплінами – основами містобудування, дизайном архітектурного середовища, основами ландшафтної архітектури, історією архітектури та містобудування, історією сучасної архітектури.
Опис: Лабораторні заняття
На заняттях студенти працюють над виконанням курсового проекту.
1.Семінар «Архітектура сучасних громадських будівель на прикладі сакральної архітектури. Світовий та вітчизняний досвід. Критерії вибору ділянки під проектування».
2.Візуальний аналіз архітектурного середовища.
3.Виконання завдання «Клаузура».
4. «Захист клаузури»
5. «Захист клаузури» та обговорення результатів
6.Пошук функціонально-планувального вирішення храму.
7.Узгодження запропонованих пропозицій з нормативними документами.
8.Розроблення планування об’єкту.
9.Пошук об’ємно-просторового рішення храму. Перегляд
10.Розробка графічної презентації проекту храму.
11.Обговорення і презентація розрахунково-графічної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, індивідуальні консультацій.
Підсумковий контроль: КП
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Клаузура.
– max 5 балів;
Захист клаузури. – max 5 балів
Перегляд – max 10 балів
Підсумковий контроль:
КП – max 80 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Дида О.А., Хамар І.Г., Дацишин Є.Г. Проектування сакральної архітектури. Частина І. Християнські храми східного обряду. Методичні вказівки. – Львів: Видавництво Львівської Політехніки – 2020. – 40 с.
Рекомендована література
Базова
1. Черкес Б.С. Архітектура сучасності. Остання третина XX – початок XXІ століть: навч. Посібник / Б.С. Черкес, С.М. Лінда. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 384 с.
2. Панченко Т.Ф. Туристичне середовище: архітектура, природа, інфраструктура. Монографія / Т.Ф. Панченко. – Київ: Логос, 2009. – 176 с.
3. Черкес Б.С. Національна ідентичність в архітектурі міста: монографія / Б.С.Черкес. – Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 268 с.
4. Габрель М.М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень: навч. посіб. / М.М.Габрель, М.М.Габрель. – Львів: Сполом, 2016р. - 280 с.
5. Вечерський В.В. Спадщина містобудування України: Теорія і практика історико-містобудівних пам’ятко охоронних досліджень населених місць. – Київ: НДІТІАМ, 2003. – 560с.
6. Дида І.А. Екологічні основи традиційної української архітектури. Монографія / І.А. Дида. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 332 с.
7. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 328 с.
8. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 288 с.
9. Посацький Б.С. Простір міста і міська культура (на зламі ХХ–ХХІ ст.). Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2007. - 208 с.
10. Посацький Б.С. та ін. Архітектурний образ міста: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. - 140 с.
11. Товбич В.В., Сисойлов М.В. Архітектура: мистецтво та наука. Т. 1. Становлення та розвиток процесів і явищ архітектури. К.: Свідлер, 2007. 1020 с.
Допоміжна
1. Pabich M. O ksztaltowaniu museum sztuki. Przestrzen piekniejsza od przedmiotu. – Lodz: Instytut Architektury i Urbanistyki Politechniki Lodzkiej, 2004. – 272s.
2. Дида О.А. Перспективи формування атрактивного архітектурного середовища в смт. Підкамені (Львівська область) / О.Дида// Вісник Львівського національного аграрного університету: Архітектура і сільськогосподарське будівництво. – Львів: видавництво Львівського національного аграрного університету, 2015. - №16. – С. 135 – 140
3. Oleksandra Dyda. «Importance of spontaneous attractiveness for personalization of architectural environment of Lviv region small towns (Ukraine)» / Oleksandra Dyda, Housing environement №17 recreation within a city. Chair of housing environment faculty of Architecture Cracow University of Technology.
Publication of the Chair of Housing Environment. 2016r. S.52-57. Загальна кількість сторінок – 135, ISSN 1731-2442
Нормативна література
1. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" https://is.gd/X8AZi1
2. ДБН В.2.2-9:2018 “Громадські будинки та споруди. Основні положення” https://e-construction.gov.ua/files/new_doc/3022082276805576102/2023-01-24/fa9a3e00-5004-46db-8b8b-e6dea58ac5f9.pdf
3. ДБН В.2.2-16:2019 “Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади” https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3074791651063890960?doc_type=2
4. ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення" https://is.gd/28pvzb
Інформаційні ресурси
https://online.budstandart.com/ua
https://e-construction.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Сучасна архітектура (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.087
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Сучасна архітектура (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.115
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Старший викладач Дідик Володимир Васильович
Доцент, кандидат архітектури Гнесь Людмила Богданівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення.
2. Вміння логічно вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах.
3. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності.
4. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації.
5. Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту;
6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів;
7. Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон;
Результати навчання: 1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування
2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються перед проектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування.
3. Знання та розуміння прийомів та методів архітектурних обмірів та проектування, відповідно до вимог чинних стандартів і технічних умов;
4. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Містобудівне проектування – теоретичний курс
Історія державності та культури України.
Архітектурні конструкції будівель і споруд
Архітектурне проектування
Містобудівне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Сьогодні важливою залишається проблема пошуку сучасного національного типу храму. У процесі архітектурного проектування сакральної споруди студент знайомиться з конфесійними та обрядовими основами християнства, типами сакральних комплексів та їх основними та допоміжними об’єктами. Вивчаються містобудівні основи храмобудування та сакральної символіки храму, досвід проектування сучасних сакральних споруд. Результатом вивчення є архітектурний проект української сакральної споруди, його інтер’єрів та території обсягом 2 аркуші формату А1; техніка подачі – цифрова або авторська графіка.
Опис: Основні та допоміжні об’єкти сакральних комплексів. Архітектурно-містобудівельні основи храмобудування.
Розрахунок території та споруди сакрального об’єкту
Теоретичні основи побудови простору храму
вирішення генплану території та плану споруди
фрагменту генплану з відкритим планом 1-го рівня
характерного перетину церкви з територією
Опрацювання головного, бокового та вівтарного фасадів церкви
Аксонометрія (3D модель)проектованого храму з показом оточуючого середовища (Ф А3). Перспектива головного входу з точки зору людини (h=1.5 м).
Ескіз подачі проекту
Опрацювання деталей проекту.
Опрацювання проекту в чистовику
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 2 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проектом однородинного будинку та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль
Клаузура №1 і №2 – 10 балів кожна (10?2=20)
Архітектурний проект сакральної споруди (АП) – 80
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН Б.2.2 ¬ 12:2019. Державні будівельні норми України. Планування і забудова територій. Київ. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України – 2019
2. ДБН В.2.2-9-2018. Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. – Мінбудархітектури України, 2018.
3. ДБН В.2.2-16-2005. Будинки і споруди. Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади. – К.: Держкомбудархітектури України, 2005.
4. Культові будинки та споруди різних конфесій. Посібник з проектування / Українська Академія архітектури, Український зональний науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва (ВАТ Київ ЗНДІЕП). – К. :Київ ЗНДІЕП, 2002.
https://uk.wikipedia.org/wiki/містобудування
library.knuba.edu.ua/node/86
www. library.univ.kiev.ua/ukr/elcdt/new
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Сучасна архітектура (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.E.134
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: ст. викл. Кубай Р. М.;
ст. викл. Копиляк І. М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності:
СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР 02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно- містобудівному проєктуванні.
ПР 12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища.
ПР 18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Основи архітектурного проєктування;
2. Дизайн архітектурного середовища;
3. Історія сучасної архітектури;
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Універсальний дизайн
2. Архітектура багатоквартирного житла;
3. Реконструкція та реставрація архітектурних об'єктів.
Короткий зміст навчальної програми: У містобудівному аспекті проблема зберігання автомобілів залишається однією із найменш вивчених. Навіть у найсприятливіших умовах, за розвинутої мережі доріг, автомобіль знаходиться у русі 300-400 годин в рік, тобто в середньому 1 годину на добу, а на різних стоянках – близько 23 годин. Із всіх автомобілів, що забезпечені місцями парковки, нині лише – 10% зберігаються в умовах, що відповідають сучасним міжнародним вимогам. Тому, знання методики проєктування багаторівневого паркінгу, засади об`ємно-просторового вирішення його конструктивної системи та організації внутрішніх просторів стане в нагоді майбутнім архітекторам.
Опис: 1.Ознайомлення з темою, складом та вимогами до курсового проєкту.
2. Видача завдання згідно варіантів. Аналіз містобудівельних умов та
ландшафтних особливостей розташування ділянки.
3. Екскурсія на ділянку забудови. Проведення фотофіксацій та
зарисовок оточуючого простору.
4. Виконання схеми функціонального зонування території,
транспортних та пішохідних зв`язків (існуючого стану). Проведення
передпроєктного аналізу опорного плану (геодезичної підоснови)
М 1:500.
5. Проведення клаузури на тему: «Архітектурно-просторове вирішення
офісу з паркінгом».
6. Обговорення результатів клаузури. Визначення оптимальних
проєктних рішень.
8. Вирішення архітектурно-просторового середовища ділянки.
Детальне опрацювання структури генплану
9. Вирішення архітектурно-просторового образу будівлі. Детальне
опрацювання планів зі схемою руху та паркування автомобілів;
10. Опрацювання перерізу будівлі. Опрацювання архітектурного
рішення фасадів будівлі;
11.Консультації в процесі виконання чистових креслень: генплану,
планів, перерізів, фасадів, перспективних зображень будівлі та її
інтер’єрів
12. Правила оформлення альбому креслень до здачі.
Методи та критерії оцінювання: 1. Перевірка знань та виконаних робіт на лабораторних заняттях;
2. Перевірка індивідуальних робіт за графіком та згідно робочої програми.
3. Диференційований залік згідно розкладу та оцінювання курсового проєкту.
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист клаузури: 30 балів
• виконання альбому креслень згідно завдання: 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Багаторівневий паркінг: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напряму 1201 «Архітектура» спеціальності 6.120.103 «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: В.І. Проскуряков, С.О. Іванов-Костецький. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 40 с.
2. Завдання та методичні вказівки до курсового проекту «Багаторівневий паркінг»: для студентів базового напряму 6.060102 «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: С.О. Іванов-Костецький. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2017. – 24 с.
3. Лінда С. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд. – Л : НУ «Львівська політехніка», 2013. – 642с.
4. Михайленко В., Яковлєв М. Основи композиції (геометричні аспекти художнього формотворення). – К.: Каравелла, 2004. – 304с.
5. Нойферт Е. Будівельне проектування. – Д.: «Книжкова літера», 2016 – 624с.
6. Проскуряков В. Комплекс завдань та методичні вказівки до курсових проектів з дизайну архітектурного середовища громадських будівель і споруд для студентів Інституту архітектури ІІІ-V курсів: методичні вказівки. – Л: НУ «Львівська політехніка», 2009. – 144с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Сучасна архітектура (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.E.153
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Проф. д.і.н. - Ярослав ТАРАС
Доц. к.арх. - Юрій ЛУКОМСЬКИЙ
Доц. к.арх. - Ростислав ГНІДЕЦЬ
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальні компетентності:
ЗК 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення.
ЗК 4. Здатність знаходити організаційно-управлінські рішення і бути готовим нести за них відповідальність, мати навички професійної комунікації, взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах .
Фахові компетентності:
ФК 1. Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
ФК 2. Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
ФК 4. Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документа-цію об’єктів архітектури та містобудування;
ФК 7. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів;
ФК 8. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати і узагальнювати інформацію економічного та соціального характеру в процесі проектування об’єктів соціального спрямування – шкіл, садків, центрів реабілітації, центрів дитячого розвитку та ін. – та міських громадських просторів;
ФК 11. Знання санітарно-гігієнічних норм, пожежної безпеки, основ формування безпечного та доступного для неповносправних середовища життєдіяльності.
Результати навчання: Завдяки цій дисципліні студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання - Здатність розв’язувати складні проектні задачі та практичні проблеми в сфері архітектурно-містобудівного і дизайнерського проектування, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, або у процесі навчання, що передбачає застосування методів оптимізації містобудівних, середовищних, архітектурно-розпланувальних і композиційних рішень, екологічності, соціальної ефективності, економічності, безпеки будівель та споруд; застосування інформаційних технологій, наукомістких комп’ютерних технологій, систем автоматизованого проектування; управління проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія мистецтва
Історія архітектури та містобудування
Історія містобудівельного мистецтва
Основи архітектурної композиції
Основи містобудування
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект "Архітектурне проектування інтер'єрів" ґрунтується на методах проведення перед проектних досліджень (щодо території та навколишнього архітектурного середовища), методах композиційного аналізу та системи пропорціонування храмової архітектури, вмінні розроблення проектних пропозицій щодо розташування храмової будівлі у навколишньому сформованому середовищі, в оптимальному використанню сучасних конструктивних вирішень та технологій, відповідних для храмових об'єктів, вирішенні образу храмової будівлі у сучасній стилістиці, формотворенні та національній ідентичності.
Опис: Ввідна лекція. Ознайомлення з предметом курсового проектування, Особливості архітектури церковних будівель. Видача завдання на проектування.
Розгляд планувально-просторової структури. Ознайомлення з містобудівельною ситуацією та проведення містобудівельного та природно-ландшафтного аналізу. Зонування території сакрального об’єкту.
Клаузура за темою проектування. Захист клаузури. Розгляд і обговорення ескізних вирішень зі студентами
Ескіз генплану храмової будівлі у вибраному міському середовищі. Консультації щодо пошуку композиційного вирішення території будівлі.
Головні елементи планувально-просторового вирішення будівлі та їх структурні компоненти
Функціональне зонування храмової будівлі та деталізація вирішення головних планувальних компонентів. Затвердження вибраної архітектурно-планувальної ідеї
Архітектурно-конструктивні особливості побудови церковних будівель Консультації щодо планувально-конструктивних вирішень.
Архітектурна інженерія в храмових будівлях. Особливості систем опалення, каналізації, водо- і теплопостачання. Консультації по загальному архітектурно-планувальному, просторовому та конструктивному вирішеннях проектованої будівлі.
Робота над фасадами, планами та інтер'єрами будівлі. Узгодження композиції графічного вирішення проекту на аркушах. Вибір техніки та засобів виконання.
Захист проекту та його оцінювання за бальною шкалою
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – усне та письмове опитування;
підсумковий контроль – зашист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: зашист курсового проекту - 30 б.
Графічна складова курсового проекту - 70 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Українська церква: Метод. вказівки / Укл.: Р.Б. Гнідець.- Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2006.
2. Інтер'єри українських дерев'яних церков: Метод. вказівки / Укл.: Р.Б. Гнідець.- Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2016.
1. Історія української архітектури / Ю.С. Асєєв, В.В. Вечерський та инші.; За ред.. В.І. Тимофієнка.- К.: Техніка, 2003.- 472 с.: іл..
2. Р.Б. Гнідець. Конструктивний фактор як середник формування архітектурно-просторової структури українських церков // Будівництво України.- К.: Укрархбудінформ, 2004.- № 4.- С. 10-14.
3. Р. Гнідець. Особливості формування архітектури українських церков в аспекті розвитку їх баневих структур // Вісник ЛДАУ. Архітектура і сільськогосподарське будівництво.- № 4.-Львів, 2003.- С. 159-169.
4. Г. Лоїк, А. Степанюк. Основи проектування українських церков: Навчальний посібник.- Київ: Ірпінь, ВТФ "Перун", 2000.- 136 с.
5. І. Довганюк. Архітектура українських церков.- Л.: Місіонер, 1997.- 111 с.
6. Р. Галишич. Українська церковна архітектура і монументально-декоративне мистецтво зарубіжжя.- Л.: Сполом, 2002.- 336 с., іл..
7. Гнідець Р. Архітектура українських церков. Конструкція і форма: Навч. посібник.- 2-ге вид., випр.. і доп.- Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2009.- 144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).