Транспорт і шляхи сполучення

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доктор філософії, асистент Гоголь Марко Миронович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є знання проблем і задач, що пов’язані з роботою різних видів транспорту та транспортних будівель, споруд, ознайомлення студентів з обраною спеціальністю, розширення їхнього кругозору та ерудиції, пробудження в них інтересу до навчання і надання їм базових знань з основ транспортної системи та шляхів сполучення.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії. Загальна компетентність: ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Спеціальна (фахова) компетентність: СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Результати навчання: 1. (РН07) Виконувати збір, інтерпретацію та застосування даних, в тому числі за рахунок пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел. 2. (РН11) Оцінювати відповідність проєктів принципам проєктування міських територій та об’єктів інфраструктури і міського господарства. 3. (ЗН1) Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання 4. (УМ1) Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання. 5. (КОМ2) Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Інженерна геодезія 2. Архітектура будівель та споруд 3. Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає теоретичні основи транспортного процесу; основні показники роботи транспорту; технологію й організацію транспортного процесу; принципи управління на транспорті; окремі види транспорту специфіку їх роботи та перспективи розвитку; класифікацію автомобільних доріг загального користування, міських вулиць і доріг, сільських вулиць і доріг; основи технології та організації будівництва шляхів сполучення
Опис: 1. ТРАНСПОРТНА СИСТЕМА ДЕРЖАВИ, АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ ТА АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ. Історія розвитку транспорту і шляхів сполучення. Транспортна система, її склад та елементи Формування транспортних потоків Технологія та організація транспортного процесу. 2. ОКРЕМІ ВИДИ ТРАНСПОРТУ Автомобільний транспорт. Автомобільний транспорт, рухомий склад і основні параметри. Область раціонального використання у сфері народного господарства. Автомобільні дороги: визначення, групи споруд, основні конструктивні елементи. 3. НАЗЕМНІ ШЛЯХИ СПОЛУЧЕННЯ Автомобільні дороги: визначення, групи споруд, основні конструктивні елементи. Характеристика транспортних потоків на дорогах. Класифікація автомобільних доріг. План, повздовжній і поперечний профілі, геометричні елементи доріг, земляне полотно Штучні споруди, умови їх використання. 4. ДОРОЖНІ ОДЯГИ ТА ІНЖЕНЕРНЕ ОБЛАШТУВАННЯ ДОРІГ Типи та принципи конструювання дорожніх одягів. Конструкції дорожніх одягів. Використання місцевих матеріалів та відходів промисловості. Інженерне облаштування доріг. 5. ПОВІТРЯНИЙ ТРАНСПОРТ Розвиток повітряного транспорту. Особливості використання повітряних видів транспорту і їх місце в єдиній транспортній системі держави. Види рухомого складу. Аеропорти: класифікація, структура, спеціальні території. Вертодроми та їх елементи. 6. ВОДНИЙ ТРАНСПОРТ Водні види транспорту: морський, річковий, озерний. Види плавзасобів за призначенням. Порти, класифікація та їх основні елементи. Берегові та річкові гідротехнічні споруди.Суднохідні канали. Шлюзи та їх елементи. 7. ІНШІ ВИДИ ТРАНСПОРТУ Трубопровідний транспорт, його різновиди та класифікація , основні техніко-економічні характеристики. Пневмотранспорт. Міський транспорт. Канатні дороги.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%) - оформлення та захист контрольної роботи (усно) Заліковий контроль (50%) – тестування у ВНС
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмову компоненту залікової роботи студенти виконують у ВНС. Протягом семестру здобувачі освіти виконують індивідуальне завдання до контрольної роботи. Виконання та захист контрольної роботи враховуються до підсумкової поточної успішності. Захист контрольної роботи студенти виконують шляхом тестування у ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН В. 2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво. 2. Вакуленко К. Є., Доля К. В. Управління міським пасажирським транспортом: навч. посіб. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. 259 с. 3. Петренко О. І., Горбенко О. І. Транспортні засоби: Навчальний посібник/ О. І. Петренко, О. І. Горбенко. К.: ТОВ «СІК ГРУП УКРАЇНА», 2018. 350 с 4. Савченко В. Я., Гайдукевич В. А. Транспорт і шляхи сполучення: Навчальний посібник. К.: Арістей, 2007. 256 с. 5. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3345
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).