Бетони, будівельні розчини та арматура

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.04.E.102
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: доцент Марків Тарас Євгенович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння основами проектування та технологіями виготовлення бетонів і розчинів для будівельних залізобетонних конструкцій, виробів і матеріалів, набуття комплексу знань в даній галузі, засвоєння передової організації виробничих процесів приготування бетонів і розчинів та застосування їх на практиці
Завдання: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. - Знання номенклатури будівельних матеріалів і виробів неорганічної та органічної природи, їх технічних та експлуатаційних властивостей, особливостей виготовлення та раціонального застосування залежно від умов використання, експлуатації та з урахуванням економічної доцільності. - Знання сировинної бази, номенклатури та основ технологій отримання всіх видів будівельних матеріалів, виробів і конструкцій та здатність проектувати технологічні лінії та підприємства їх виробництва з використанням місцевої сировини та відходів промислового виробництва. - Здатність виконувати техніко-економічний аналіз та розрахунки показників виробництва різних видів будівельних матеріалів, виробів та конструкцій.
Результати навчання: • Вміти реалізовувати та вдосконалювати технологічні процеси виробництва будівельних матеріалів, виробів і конструкцій та виконувати технологічні розрахунки і технікоекономічне обґрунтування доцільності використання запропонованих схем виробництва при проектуванні технологічних ліній та підприємств. • Виконувати технологічні розрахунки параметрів процесів і апаратів при виготовленні будівельних матеріалів, виробів і конструкцій. • Виконувати техніко-економічний аналіз технології виробництва і застосування різних видів будівельних матеріалів, виробів і конструкцій. • Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Бетони та будівельні розчини, заповнювачі для бетонів, ч.1 • Бетони та будівельні розчини, заповнювачі для бетонів, ч.2 • В'яжучі речовини • Організація промислового виробництва
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: загальні відомості і класифікація і властивості бетонів, розчинів, арматури, матеріали для бетонів і розчинів, проектування складу важкого бетону, бетонні і розчинові суміші, структуроутворення і твердненя бетонів, структура бетону, властивості бетонів і розчинів, міцність бетону і розчину, легкі бетони, приготування бетонних сумішей, будівельні розчини.
Опис: Загальні відомості, класифікація бетонів, розчинів і арматури. Матеріали для бетонів і розчинів. Проектування складу важкого бетону. Бетонні і розчинові суміші. Структуроутворення і твердненя бетонів. Структура бетону. Властивості бетонів і розчинів. Міцність бетону і розчину. Легкі бетони. Приготування бетонних сумішей. Будівельні розчини.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40 балів) Підсумковий контроль: екзамен (письмова складова - 50 балів, усна складова - 10 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент виконує лабораторні роботи. Захист лабораторних робіт проходить у вигляді тестування у ВНС протягом тижня з моменту її виконання. Студенту, який до початку СК виконав не всі лабораторні роботи, передбачені індивідуальним навчальним планом, а 50 та більше відсотків, дозволяється відпрацювати решту робіт у перший тиждень семестрового контролю, при цьому, результати оцінювання цих робіт враховуються у підсумковій поточній успішності. У разі відпрацювання всіх лабораторних робіт студент отримує допуск до екзаменаційного контролю. Поточний контроль виставляється за сумою балів, які одержав студент за виконання усіх завдань. Письмову компоненту екзаменаційної роботи студенти виконують у ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Peter C. Taylor Curing Concrete, ISBN 9780367865566. 2019, CRC Press 215 Pages 2. Гоц В.І. Виробництво залізобетонних конструкцій і виробів ISBN 978-966-984-008-0, 2019, 464 с. 3. Павліков А.М. Залізобетонні конструкції: будівлі, споруди та їх частини: Підручник [для студ. вищ. навч. закл.] / А.М. Павліков; ПолтНТУ. – Полтава: ТОВ «АСМІ», 2017. – 284 с. 5. Дворкін Л. Й. Проектування складів бетонів : монографія / Л. Й. Дворкін, О. Л. Дворкін. – Рівне : НУВГП, 2015. – 353 c. 4. Будівельне матеріалознавство : Підручник / [Кривенко П. В., Пушкарьова К. К., Барановський В. Б. та ін.]. – К. : Видавництво Ліра-К, 2012. – 624 с. 5. Виробнича база будівництва: Підручник. – К.: КНУБА, 2010. – 312 с. 6. Баженов Ю.М. Технология бетона. – М.: Изд-во АВС, 2003. - 500 с. 7. Гоц В.І. Бетони і будівельні розчини. – К.:ТОВ УВПК, 2003. – 472 с. 8. Рунова Р.Ф. Технологія модифікованих будівельних розчинів / Рунова Р.Ф., Носовський Ю.Л. – К.: КНУБіА, 2007. – 256 с. 9. Кривенко П. В., Пушкарьова К. К., Кочевих М. О. Заповнювачі для бетону. – Підручник.– К.: ФАДА, ЛТД. 2001. - 399 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).