Будівельні кострукції будівель і споруд міського господарства
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.03.E.069
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Сурмай Михайло Ігорович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії.
СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
КСП310. Здатність в складі проектної групи приймати участь в проектуванні об’єктів міського господарства та супроводжувати процес проектування містобудівних об’єктів.
Результати навчання: РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
ПРС306. Вміти використовувати принципи і методи розрахунку об’єктів містобудівної діяльності та міської інфраструктури (транспорт, благоустрій територій, інженерні комунікації та ін.).
ПРС310. Бути здатним в складі проектної групи розробляти проекти об’єктів міського господарства та супроводжувати процес проектування містобудівних об’єктів в цілому.
ЗН1. Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Водопостачання і водовідведення
Теплогазопостачання та вентиляція
Будівельні конструкції
Основи реконструкції будівель та споруд міського господарства
Короткий зміст навчальної програми: Металеві конструкції балки і балкової клітки. Підбір перерізу зварних металевих балок. Розрахунок і конструювання центрально стиснутих колон суцільного і скрізного перерізу. Кроквяні ферми. Розрахунок і конструювання кроквяних ферм.
Дерев’яні конструкції. Фізико-механічні властивості деревини. Методи розрахунку дерев'яних конструкцій. З’єднання елементів дерев’яних конструкцій.
Опис: 1. Металеві конструкції . загальна характеристика балок кліток. Настили. Визначення поперечного перерізу прокатних балок.
2. Зміна перерізу балок з’єднання полички зі стінкою. Стійкість елементів балок: стиснутої полички, стінки. Конструювання поперечних ребер жорсткості. Опорні ребра
3. Заводські та монтажні стики балок
4. Центрально стиснуті колони. Суцільні колони. Конструкція та розрахунок
5. Наскрізні колони. Конструкція і розрахунок
6. Вузли колон. Конструкція і розрахунок
7. Кроквяні ферми. Область застосування та класифікація ферм. Розрахунок ферм. Збір навантажень та визначення зусиль в стержнях ферм
8. Розрахункова довжина та значна гнучкість стержнів ферм. Типи поперечних стержнів ферм.
9. Сучасний стан і перспективи розвитку ДК. Переваги та недоліки деревини. Поради будівельної деревини 10. Механічні властивості деревини. Вплив різних факторів на міцність деревини. Сортамент деревини. Будівельні фанери.
11. Розрахунок ДК на центральний розтяг, центральний стиск, на поперечний згин та косий згин. Розрахунок позацентрово стиснутих та позацентрово розтягнутих елементів. 12. З’єднання елементів ДК. Основні види з’єднань і вимоги до них. З’єднання на врубках, шпонках, циліндричних нагелях, металевих зубчастих пластинах. Клеєні . з’єднання
13. Огороджуючі ДК в покриттях будинків: настили, прогони
14. Сучасний стан і перспективи розвитку ДК. Переваги та недоліки деревини. Поради будівельної деревини
Методи та критерії оцінювання: робота на практичних заняттях, індивідуальні контрольні завдання (30%);
екзамен у письмово/усній формі (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється за двома складовими: виконання курсової роботи згідно вимог (15 балів), усний захист курсової роботи (15 балів).
Заліковий контроль включає 2 етапи: виконання екзаменаційної роботи (60 балів) та усне опитування (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Будівельні конструкції : навч. посібник / А.П. Крамарчук, Б.М. Ільницький, Т.В. Бобало. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 200с.
2. Конструкції з дерева та пластмас. Частина 1. Покрівля: Практикум до виконання розрахунково-графічних, курсових робіт та проектів з курсу «Конструкції з дерева та пластмас» для студентів спеціальностей базового напряму «Будівництво та цивільна інженерія», «Архітектура» та «Пожежна безпека» / Укл.: Б.Г. Демчина, М.І. Сурмай., С.А. Лисюк, С.Б. Максимович – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2016. – 30 с.
3. Клименко Ф.Є., Барабаш В.М., Стороженко Л.І. Металеві конструкції. Підручник. – Львів: Світ 2002- 312 с.
4. ДБН В.2.6.- 198:2014 « Сталеві конструкції. Норми проектування »
5. ДБН В.1.2.-2: 2006 . Навантаження і вплив. Норми проектування. К., 2006
6. ДБН В.2.6-161:2017 Конструкції будинків і споруд. Дерев’яні конструкції. Київ, Мінбуд України, 2017.
7. Ю.Ф.Бучок Будівельні конструкції. Основні розрахунки: Підручник.- Київ «Вища школа».1994.-447 с.
8. Гомон С.С. Конструкції із дерева та пластмас. Практикум. Навчальний посібник – Рівне.: НУВГП, 2012. –154с.
9. Гомон С.С. Конструкції із дерева та пластмас. Навчальний посібник – Рівне.: НУВГП, 2016. –219с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).