Технологія будівництва та реконструкції автомобільних доріг
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.05.E.116
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: старший викладач Юрій ТУРБА
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
- ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
фахові компетентності спеціальності:
- ФК11. Знання сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.
- ФК14. Здатність до розробки раціональної організації та управління будівельним виробництвом при зведенні, експлуатації, ремонті й реконструкції об’єктів з урахуванням вимог охорони праці.
фахові компетентності спеціальності професійного спрямування:
- КСП503. Володіти технологією, методами удосконалення технологічних процесів будівництва, експлуатації, обслуговування, ремонту і реконструкції автомобільних доріг та аеродромів, виробництва та використання дорожньо-будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.
- КСП506. Проводити аналіз технічної і економічної ефективності роботи виробничого підрозділу і розробляти заходи щодо її підвищення.
Результати навчання: ПР08. Продемонструвати вміння ефективно застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення.
ПР17. Організовувати та управляти будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації, ремонті й реконструкції з урахуванням вимог охорони праці.
ПРС503. Вміти використовувати системні методи, математичні моделі та інформаційні технології, включно з методами розрахункового обґрунтування, при вирішенні проектно-конструкторських та виробничих задач з проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг та аеродромів.
ПРС504. Вміти використовувати принципи і методи розрахунку об’єктів автомобільних доріг та аеродромів, інфраструктури (транспорт, благоустрій територій, інженерні комунікації тощо).
ПРС505. Виконувати економічний аналіз при проектуванні, будівництві, реконструкції та експлуатації автомобільних доріг та аеродромів, використовувати методи інвестиційної оцінки об’єктів будівництва.
ПРС506. Володіти знаннями чинних нормативних документів з проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг, а також інших нормативних актів України, які стосуються будівельної галузі.
ПРС509. Оцінювати показники якості дорожньо-будівельних матеріалів, виробів і конструкцій згідно з чинними стандартами та розуміти взаємозв’язок впливу їх складу, структури і властивостей на технологію будівництва, ремонтно-експлуатаційні роботи у дорожній галузі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Дорожньо-будівельні матеріали;
- Вишукування та проектування автомобільних доріг і проектування міських вулиць, частина 1;
- Дорожні машини та обладнання.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
- Виробничі підприємства;
- Сучасні технології і матеріали в дорожньому будівництві;
- Технологія будівництва автомобільних доріг та аеродромів (спецкурс).
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості про земляне полотно і його спорудження. Підготовчі роботи. Спорудження насипів різними машинами. Розробка виїмок різними машинами. Ущільнення грунтів земляного полотна. Споруди, що регулюють водно тепловий режим земляного полотна. Земляні роботи при реконструкції автомобільних доріг. Планувальні і укріплювальні роботи. Класифікація дорожніх покриттів та основ. Будівництво покриттів нижчого типу. Влаштування гравійних і щебеневих «білих шосе». Укріплення грунтів в’яжучими. Будівництво мостових на міських вулицях. Вимоги до матеріалів для покрить та основ полегшеного типу. Влаштування шарів зношування із застосуванням органічних в’яжучих. Будівництво основ та покрить шляхом просочування щебеню чи гравію. Будівництво основ та покрить з чорного щебеню.
Опис: Розділ І. Спорудження земляного полотна автомобільних доріг
Тема 1. Спорудження земляного полотна в звичайних умовах і нескельних ґрунтах.
Тема 2. Технологія підготовчих робіт.
Тема 3. Спорудження насипів і розробка виїмок у нескельних ґрунтах і звичайних умовах.
Тема 4. Використання автогрейдерів для улаштування земляного полотна.
Тема 5. Використання скреперів для улаштування земляного полотна.
Тема 6. Використання екскаваторів для спорудження земляного полотна.
Тема 7. Використання грейдер-елеваторів для спорудження земляного полотна. Влаштування корита для дорожнього одягу.
Тема 8. Застосування геосинтетичних матеріалів у дорожньому будівництві.
Тема 9. Технологія заключних робіт.
Тема 10. Укріплювальні роботи.
Тема 11. Контроль якості робіт при спорудженні земляного полотна.
Тема 12. Технологія улаштування дренажів для перехоплення та пониження рівня ґрунтових вод.
Розділ ІІ. Будівництво дорожніх одягів автомобільних доріг.
Тема 1. Основні принципи та теоретичні основи технології будівництва дорожніх одягів.
Тема 2. Технологія будівництва дорожніх одягів найпростішого і перехідного типів.
Тема 3. Улаштування піщаних шарів.
Тема 4. Улаштування шарів та покриттів із скелетними добавками.
Тема 5. Ґрунтощебеневі шари та покриття.
Тема 6. Покриття перехідного типу.
Тема 7. Будівництво шарів дорожніх одягів з ґрунтів, кам’яних матеріалів, укріплених неорганічними і органічними в’яжучими та смолами.
Тема 8. Улаштування шарів із мінеральних сумішей, які приготовлені в установках.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом підготовки, виконання та захисту лабораторних робіт і успішного захисту курсового проекту.
Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
- виконання лабораторних робіт 15 балів;
- разом за ПК 30 балів.
Екзаменаційний контроль:
- письмова компонента 50 балів;
- усна компонента 20 балів.
Разом за дисципліну – 100 балів.
Курсовий проект:
- поточний контроль (ПК) 30 балів;
- заліковий контроль:
- письмова компонента 50 балів;
- усна компонента 20 балів;
- разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Савенко В.Я. Технологія будівництва земляного полотна автомобільних доріг: навч. посіб. / В.Я. Савенко, О.С. Славінська, О.Ю. Усиченко. – К.: НТУ, 2013. – 220 с.
2. Савенко В.Я. Технологія будівництва автомобільних доріг (для сам ост. роботи з вивчення дисципліни): навч-метод. посіб. / В.Я. Савенко, О.С. Славінська , В.І. Каськів, О.П. Лисенко. – К.: НТУ, 2006. – 256 с.
3. ДБН В. 2.3-4:2015 Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво. – К.: Мінрегіонбуд України. – 2015. - 101 с
4. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування.
5. ТОВ «ЄВРОІЗОЛ ГЕОСИНТЕТИКС». Використання геосинтетичних матеріалів в транспортному будівництві: альбом конструктивних рішень (друга редакція). – К.: ЄВРОІЗОЛ СИНТЕТИКС, 2016. – 115 с.
Електронний навчально-методичний комплекс, який використовується для забезпечення дисципліни «Технологія будівництва та реконструкції автомобільних доріг» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6232).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Технологія будівництва та реконструкції автомобільних доріг (курсовий проєкт)
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.05.E.117
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: старший викладач Юрій ТУРБА
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
- ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
фахові компетентності спеціальності:
- ФК11. Знання сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.
- ФК14. Здатність до розробки раціональної організації та управління будівельним виробництвом при зведенні, експлуатації, ремонті й реконструкції об’єктів з урахуванням вимог охорони праці.
фахові компетентності спеціальності професійного спрямування:
- КСП503. Володіти технологією, методами удосконалення технологічних процесів будівництва, експлуатації, обслуговування, ремонту і реконструкції автомобільних доріг та аеродромів, виробництва та використання дорожньо-будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.
- КСП506. Проводити аналіз технічної і економічної ефективності роботи виробничого підрозділу і розробляти заходи щодо її підвищення.
Результати навчання: ПР08. Продемонструвати вміння ефективно застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення.
ПР17. Організовувати та управляти будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації, ремонті й реконструкції з урахуванням вимог охорони праці.
ПРС503. Вміти використовувати системні методи, математичні моделі та інформаційні технології, включно з методами розрахункового обґрунтування, при вирішенні проектно-конструкторських та виробничих задач з проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг та аеродромів.
ПРС504. Вміти використовувати принципи і методи розрахунку об’єктів автомобільних доріг та аеродромів, інфраструктури (транспорт, благоустрій територій, інженерні комунікації тощо).
ПРС505. Виконувати економічний аналіз при проектуванні, будівництві, реконструкції та експлуатації автомобільних доріг та аеродромів, використовувати методи інвестиційної оцінки об’єктів будівництва.
ПРС506. Володіти знаннями чинних нормативних документів з проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг, а також інших нормативних актів України, які стосуються будівельної галузі.
ПРС509. Оцінювати показники якості дорожньо-будівельних матеріалів, виробів і конструкцій згідно з чинними стандартами та розуміти взаємозв’язок впливу їх складу, структури і властивостей на технологію будівництва, ремонтно-експлуатаційні роботи у дорожній галузі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Дорожньо-будівельні матеріали;
- Вишукування та проектування автомобільних доріг і проектування міських вулиць, частина 1;
- Дорожні машини та обладнання.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
- Виробничі підприємства;
- Сучасні технології і матеріали в дорожньому будівництві;
- Технологія будівництва автомобільних доріг та аеродромів (спецкурс).
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості про земляне полотно і його спорудження. Підготовчі роботи. Спорудження насипів різними машинами. Розробка виїмок різними машинами. Ущільнення грунтів земляного полотна. Споруди, що регулюють водно тепловий режим земляного полотна. Земляні роботи при реконструкції автомобільних доріг. Планувальні і укріплювальні роботи. Класифікація дорожніх покриттів та основ. Будівництво покриттів нижчого типу. Влаштування гравійних і щебеневих «білих шосе». Укріплення грунтів в’яжучими. Будівництво мостових на міських вулицях. Вимоги до матеріалів для покрить та основ полегшеного типу. Влаштування шарів зношування із застосуванням органічних в’яжучих. Будівництво основ та покрить шляхом просочування щебеню чи гравію. Будівництво основ та покрить з чорного щебеню.
Опис: Розділ І. Спорудження земляного полотна автомобільних доріг
Тема 1. Спорудження земляного полотна в звичайних умовах і нескельних ґрунтах.
Тема 2. Технологія підготовчих робіт.
Тема 3. Спорудження насипів і розробка виїмок у нескельних ґрунтах і звичайних умовах.
Тема 4. Використання автогрейдерів для улаштування земляного полотна.
Тема 5. Використання скреперів для улаштування земляного полотна.
Тема 6. Використання екскаваторів для спорудження земляного полотна.
Тема 7. Використання грейдер-елеваторів для спорудження земляного полотна. Влаштування корита для дорожнього одягу.
Тема 8. Застосування геосинтетичних матеріалів у дорожньому будівництві.
Тема 9. Технологія заключних робіт.
Тема 10. Укріплювальні роботи.
Тема 11. Контроль якості робіт при спорудженні земляного полотна.
Тема 12. Технологія улаштування дренажів для перехоплення та пониження рівня ґрунтових вод.
Розділ ІІ. Будівництво дорожніх одягів автомобільних доріг.
Тема 1. Основні принципи та теоретичні основи технології будівництва дорожніх одягів.
Тема 2. Технологія будівництва дорожніх одягів найпростішого і перехідного типів.
Тема 3. Улаштування піщаних шарів.
Тема 4. Улаштування шарів та покриттів із скелетними добавками.
Тема 5. Ґрунтощебеневі шари та покриття.
Тема 6. Покриття перехідного типу.
Тема 7. Будівництво шарів дорожніх одягів з ґрунтів, кам’яних матеріалів, укріплених неорганічними і органічними в’яжучими та смолами.
Тема 8. Улаштування шарів із мінеральних сумішей, які приготовлені в установках.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом підготовки, виконання та захисту лабораторних робіт і успішного захисту курсового проекту.
Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
- виконання лабораторних робіт 15 балів;
- разом за ПК 30 балів.
Екзаменаційний контроль:
- письмова компонента 50 балів;
- усна компонента 20 балів.
Разом за дисципліну – 100 балів.
Курсовий проект:
- поточний контроль (ПК) 30 балів;
- заліковий контроль:
- письмова компонента 50 балів;
- усна компонента 20 балів;
- разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Савенко В.Я. Технологія будівництва земляного полотна автомобільних доріг: навч. посіб. / В.Я. Савенко, О.С. Славінська, О.Ю. Усиченко. – К.: НТУ, 2013. – 220 с.
2. Савенко В.Я. Технологія будівництва автомобільних доріг (для сам ост. роботи з вивчення дисципліни): навч-метод. посіб. / В.Я. Савенко, О.С. Славінська , В.І. Каськів, О.П. Лисенко. – К.: НТУ, 2006. – 256 с.
3. ДБН В. 2.3-4:2015 Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво. – К.: Мінрегіонбуд України. – 2015. - 101 с
4. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування.
5. ТОВ «ЄВРОІЗОЛ ГЕОСИНТЕТИКС». Використання геосинтетичних матеріалів в транспортному будівництві: альбом конструктивних рішень (друга редакція). – К.: ЄВРОІЗОЛ СИНТЕТИКС, 2016. – 115 с.
Електронний навчально-методичний комплекс, який використовується для забезпечення дисципліни «Технологія будівництва та реконструкції автомобільних доріг» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6232).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).