Медицина надзвичайних ситуацій
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Білінський Богдан Омелянович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • навчити вміло застосовувати отримані знання у практичній роботі під час екстремальних ситуацій, ліквідації наслідків аварій;
• сформувати вміння швидко і правильно визначити стан потерпілого по зовнішнім ознакам;
сформувати вміння чітко визначати вид і спосіб надання потерпілому першої долікарської допомоги;
Результати навчання: РН15. Організовувати вивчення оперативно-тактичної характеристики району виїзду пожежно-рятувального підрозділу; розробляти плани пожежогасіння; виконувати розрахунок сил та засобів для ліквідації пожеж та їх наслідків; організовувати розвідку пожежі та моніторинг обстановки на пожежі; взаємодіяти з іншими пожежно-рятувальними підрозділами, службами району та об'єктів, що залучаються до ліквідування пожежі; організовувати зв’язок та забезпечувати
взаємний обмін інформацією з залученими силами.
РН17. Керувати проведенням робіт з рятування та евакуювання людей,
оперативного розгортання сил та засобів; діями з гасіння пожежі; згортанням сил і засобів та поверненням до місця постійної дислокації.
РН18. Проводити візуальну діагностику постраждалого, попередити можливі ускладнення, що становлять небезпеку для життя, використовувати засоби надання домедичної допомоги.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
1. Електротехніка та пожежна профілактика в електроустановках.
Короткий зміст навчальної програми: 1. Поняття про органи та системи організму людини та їх фізіологію.
Будова та фізіологія систем дихання, травлення і крові.
2. Порушення основних життєвоважливих функцій організму.
Перша медична допомога при гострих серцево-судинних захворюваннях.
3. Травми. Перша медична допомога при пошкодженні шиї, хребта, таза. Синдром тривалого стиснення. Засоби і організація першої медичної допомоги.
4. Основи епідеміології, токсикології, радіології та поведінка людей в надзвичайних ситуаціях. Променева хвороба. Розлади психіки та поведінки людей в умовах надзвичайних ситуацій
5. Задачі і проблеми першої медичної допомоги при аваріях, в осередках катастроф. Медичне забезпечення населення під час НС
Опис: 1. Поняття про органи та системи організму людини та їх фізіологію.
Будова та фізіологія систем дихання, травлення і крові.
2. Порушення основних життєвоважливих функцій організму.
Перша медична допомога при гострих серцево-судинних захворюваннях.
3. Травми. Перша медична допомога при пошкодженні шиї, хребта, таза. Синдром тривалого стиснення. Засоби і організація першої медичної допомоги.
4. Основи епідеміології, токсикології, радіології та поведінка людей в надзвичайних ситуаціях. Променева хвороба. Розлади психіки та поведінки людей в умовах надзвичайних ситуацій
5. Задачі і проблеми першої медичної допомоги при аваріях, в осередках катастроф. Медичне забезпечення населення під час НС
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: РН17. Керувати проведенням робіт з рятування та евакуювання людей.
РН18. Проводити візуальну діагностику постраждалого, попередити можливі ускладнення, що становлять небезпеку для життя, використовувати засоби надання домедичної допомоги.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конституція України;
2. Закон України “Про правові засади цивільного захисту”,(№1859-IV) від 24.06.2004 р.; Марчук А.І. , Солодкий В.М., Чорний М.В.. Долікарська допомога. - підручник, Київ, – 2000, – 458 с.
3. Олійник П.В., Бейзим І.Х. та інші, Перша медична допомога. - Львів: Смолом, 2004. - .253 с..
4. Кошелев А.А. Медицина катастроф. - Санкт-Петербург, 2006, 319 с..
5.Тимовская Ю.А., Нестеренко В.Б., Тимовский А.А. Медицинское обеспечение безопасности дорожного движения. - Киев, – 2007. – 168 с.
6. Організація і надання першої медичної допомоги населенню в надзвичайних ситуаціях. - за ред. професора В.С. Тарасюка. - Вінниця: Нова Книга, 2007. -144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).