Електротехніка та пожежна профілактика в електроустановках
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Шелех Юрій Леонідович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен
Знати:
• джерела утворення електричної енергії;
• сутність та механізм виникнення різних джерел запалювання;
• пожежну небезпеку установок для виробництва передавання та
споживання електроенергії;
• систему запобігання та ліквідації пожеж в електроустановках.
Вміти:
• виявляти порушення правил пожежної безпеки при проектуванні,
улаштуванні та експлуатації електроустановок;
• виконувати потежно-технічну експертизу електротехнічної частини
проекту;
• виконувати на належному рівні пожежно-технічне обстеження
новобудов та електроустановок існуючих об?єктів;
• підтримувати належний стан засобів гасіння пожеж в
електроустановках;
• ліквідувати джерела запалювання та пожеж в електроустановках.
Результати навчання: • сутність та механізм виникнення різних джерел запалювання; пожежну небезпеку установ виробництва, пересилання та споживання електроенергії; систему запобігання та ліквідації пожеж в електроустановках;
• виявлення порушень правил пожежної безпеки під час проектування, улаштування та експлуатації електроустановок;
• виконання пожежно-технічної експертизи електротехнічної частини проекту; виконання на належному рівні пожежно-технічного обстеження новобудов та електроустановок існуючих об’єктів;
• підтримання належного стану засобів гасіння пожеж в електроустановках; усування джерела запалювання та пожеж в електроустановках.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретичні основи електротехніки,
• Фізика
• Хімія.
Короткий зміст навчальної програми: Сукупність та механізм виникнення різних джерел запалювання; пожежна небезпека установок виробництва; пересилання та споживання електроенергії; запобігання пожежам в електроустановках; забезпечення відповідності перерізів провідників та параметрів захисних апаратів струмовим навантаженням; забезпечення пожежного захисту від розрядів статичної електрики; нагляд за дотриманням правил пожежної безпеки під час проектування, улаштування та експлуатації електроустановок.
Опис: Розглядаються електричні кола постійного струму та методи їх
аналізу. Електричні кола змінного синусоїдного струму. Магнітні кола. Однофазні, трифазні, та вимірювальні трансформатори. Основи електропостачання об'єктів будівництва. Види джерел запалювання електромагнітної природи та умови їх виникнення. Пожежна небезпека електромереж напругою до та вище 1000 В. Блискавка та її пожежонебезпечні уражаючі дії. Блискавковідводи та їх зони захисту.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%);
• підсумковий контроль - диференційований залік: за результатами поточного контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Шадрін А.А., Коваль М.С. Профілактика пожеж в електроустановках: Рекоменд. Міносвіти України як навч.посібник. –Львів: Каменяр, 2001. –532 с.
• • Г.И.Смелков. Пожарная профилактика в электроустановках: сб.научн.тр., 1991.-103 с.
• • Найфельд М.Р. Заземление и другие защитные меры. Изд. 3-е, перераб. и доп. –М.: “Энергия”, 1975. –104 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).