Організація підготовки підрозділів пожежно-рятувальної служби
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент Білінський Богдан Омелянович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - визначення ролі та місця спеціалістів пожежній безпеці в забезпеченні пожежної безпеки об’єктів ;
- розкриття сутності аналізу пожежної небезпеки дій особового складу.
- формування вмінь самостійно проводити гасіння пожежно рятувати людей на пожежі. застосовувати вимоги нормативних документів з питань пожежної безпеки в будівництві під час пожежно-технічних обстежень та експертизи проектів;
- формування експериментальних вмінь розробляти та оформляти необхідну документацію за результатами експертизи пожежно-технічного обладнання.
формування вмінь аналізуватидії пожежних розробляти заходи щодо організації служби .
Результати навчання: ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з
різних джерел.
ЗК07. Навички міжособистісної взаємодії.
СК01. Усвідомлення функцій держави з питань пожежної
безпеки, форм реалізації цих функцій, правових основ
пожежної безпеки; дотримання загальних принципів та норм
правового регулювання забезпечення пожежної безпеки об'єктів
і територій.
СК13. Здатність прогнозувати обстановку в разі виникнення
пожежі, визначати основні питання організації пожежогасіння,
приймати рішення щодо дій пожежно-рятувального підрозділу
в умовах ліквідації пожежі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пожежна тактика
ПГДЗ та ПТО
ОАРР
МНС
Короткий зміст навчальної програми: Організація підготовки пожежно-рятувальної служби включає в себе наступні напрямки, кваліфіковано застосовувати отримані знання в практичній діяльності,
проводити пожежно-тактичні навчання заняття , аналізувати дії підлеглих
на пожежах ,знати вимоги до організації служби, розробляти заходи щодо їх покращення, розробляти та оформляти необхідну документацію
за результатами перевірок служби та пожежно-тактичних занять та навчань.
Опис: Розділ 1.
ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОІ ПІДГОТОВКИ ТА СЛУЖБОВОІ ПІДГОТОВКИ В ОРГАНАХ ТА ПІДРОЗДІЛАХ ОРС ЦЗ ДСНС України.
Тема1.1. Організація служби і професійної підготовки пожежно-рятувальних сил.
Тема1.2. Організація професійної підготовки особового складу.
Тема1.3. Організація службової підготовки в органах та підрозділах ОРС ЦЗ ДСНС України.
Тема1.4. Організація діловодства в органах і підрозділах ДСНС України.
Розділ 2.
ОРГАНІЗАЦІЯ КАРАУЛЬНОЇ СЛУЖБИ В ПІДРОЗДІЛАХ ДСНС УКРАЇНИ.
Тема2.1.Організація внутрішньої служби в пожежно-рятувальних підрозділах. Загальні обов’язки посадових осіб пожежно-рятувальних підрозділів.
Тема2.2.Порядок розміщення особового складу пожежно-рятувальних підрозділів у службових будівлях і приміщеннях. Права та обов’язки посадових осіб караулу.
Тема2.3.Організація служби караулів в пожежно-рятувальних підрозділах .
Службова документація караулу пожежно-рятувального підрозділу.
Тема2.4.Основні напрямки відповідальності начальників чергових караулів ДПРЧ. Ведення службової документації рукавного господарства в пожежно-рятувальних підрозділах.
Тема2.5. Порядок проведення інструктажів з правил безпеки праці та адміністративно-громадського контролю в пожежно-рятувальних підрозділах.
Розділ 3.
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ СЛУЖБИ ЧЕРГОВИХ КАРАУЛІВ, ЩО ОХОРОНЯЮТЬ ОБ’ЄКТИ НА ДОГОВІРНИХ ЗАСАДАХ.
Тема3.1.Організація служби чергових караулів об’єктових пожежно-рятувальних підрозділів.
Тема3.2.Обов’язки осіб профілактичного складу підрозділів ДСНС, що охороняють об’єкти на договірних засадах.
Контроль за проведенням вогневих та інших пожежонебезпечних робіт.
Розділ 4.
ОРГАНІЗАЦІЯ ГАРНІЗОННОЇ СЛУЖБИ ДСНС УКРАЇНИ.
Тема4.1.Організація гарнізонної служби в ДСНС України.
Сили і засоби Гарнізону служби та порядок їх використання.
Тема 4.2. Загальні обов’язки посадових осіб Гарнізону служби.
Порядок чергування оперативних груп в Гарнізоні служби. Порядок проведення перевірки гарнізонної і караульної служби в ДСНС України. Організація взаємодії Гарнізону служби з іншими .
Тема4.3.Організація роботи ОКЦ ГУ(У) ДСНС України.
Основні напрямки відповідальності в службовій діяльності чергових змін ОКЦ.
Тема4.4.Порядок комплектування зведених загоні ГУ(У) ДСНС України з питань реагування на надзвичайні ситуації та застосування сил.
Методи та критерії оцінювання: В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати:
що таке: організація служби ,пожежна розвідка, об’єкт, пожежна небезпека об’єкту, пожежна безпека об’єкту, умовна висота, вогнестійкість,
розповсюдження вогню, фактичний та необхідний ступінь вогнестійкості, організацію гасіння пожеж, як діяти при перешкодах, використання первинні засоби пожежогасіння, евакуацію людей, нормальний рух, вимушений рух, евакуація, через евакуаційний вихід, використання припливні системи, припливної камери, фільтрів, фільтруючих матеріалів, аварійної вентиляції, проточні системи, витяжні системи, дим, протидимний захист, температури продуктів горіння, товщини шару диму, протидимні вентиляційні, системи димовидалення при пожежі.
Підготовлений фахівець повинен вміти:
- проводити пожежно-тактичні навчання заняття ;
- аналізувати дії підлеглих на пожежах ,знати вимоги до організації служби, розробляти заходи щодо їх покращення;
- розробляти та оформляти необхідну документацію за результатами перевірок служби та пожежно-тактичних занять та навчань.
Критерії оцінювання результатів навчання: РН14. Виконувати перевірку протипожежного стану об’єкту, застосувати адміністративні санкції за порушення вимог законодавства з питань
пожежної безпеки, контролювати усунення порушень правил пожежної
безпеки на об’єктах.
РН15. Організовувати вивчення оперативно-тактичної характеристики району виїзду пожежно-рятувального підрозділу,
виконувати розрахунок сил розрахунок сил та засобів для ліквідації пожеж та їх наслідків та засобів для ліквідації пожеж та їх наслідків,
розрахунок сил розрахунок сил та засобів для ліквідації пожеж та їх наслідків та засобів для ліквідації пожеж та їх наслідків;
РН16. Оцінювати обстановку на пожежі, розраховувати параметри розвитку пожежі та прогнозувати її наслідки. Обирати та передбачати пріоритетність
прогнозувати її наслідки. Обирати та передбачати пріоритетність застосування
вогнегасних речовин для гасіння пожеж, автоматичних систем пожежогасіння, систем зв’язку та відповідних видів протипожежної техніки, визначити вид пожежно-технічного та спеціального оснащення, основні тактичні прийоми з обмеження розвитку пожежі та її ліквідування, а також заходи безпеки для особового складу, який приймає участь у гасінні пожежі.
РН17. Керувати проведенням робіт з рятування та евакуювання людей,
оперативного розгортання сил та засобів; діями з гасіння пожежі; згортанням сил і засобів та поверненням до місця постійної дислокації._
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конституція України;
2. Закон України “Про правові засади цивільного захисту”,(№1859-IV) ;від 24.06.2004 р.
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.97 №1153 "Про затвердження Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади" .
4. Закон України від 2.10.1996 №393/96 –ВР „ Про звернення громадян”.
5. Указ Президента України від 13 серпня 2002 року № 700 „ Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадян конституційного права на звернення”.
6. Указ Президента України від 14 квітня 2004 року „ Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів”.
7. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 „Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади та місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації”.
8.В.І.Сухомейло, В.Ю.Береза. Зразки ділової документації пожежної охорони.
9. Постанова Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2003 року № 1561-12 „Про Порядок організації та забезпечення режиму секретності в органах державного самоврядування на підприємствах, в установах, організаціях ”.
10. Тимчасова настанова з організації професійної підготовки працівників органів управління та підрозділів МНС України, затверджена наказом № 455 від 27.11.03.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).