Будівельна механіка

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Опір матеріалів та будівельна механіка
Лектор: доц., канд.фіз.-мат.наук Шиндер В.К.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати класичні методи і способи розрахунку будівельних конструкцій компетентно володіти методами визначення зусиль і переміщень в статично невизначених стержневих системах вміти визначати основні параметри будівельних конструкцій, які описують характер зусиль та їх міцність. компетентно володіти навиками розрахунку статично невизначених стержневих систем раціональними методами та їх моделювання, оцінювання розподілу зусиль між елементами будівельних конструкцій та їх міцності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: вища математика(диференціальне та інтегральне числення, алгебра і геометрія, диференціальне рівняння); фізика(механіка); теоретична механіка (статика, кінематика та динаміка матеріальної точки і абсолютно твердого тіла). опір матеріалів (загальний курс, спецкурс). будівельна механіка(загальний курс)
Короткий зміст навчальної програми: Проблема розрахунку статично невизначених систем (поняття про статичну невизначеність, характерні властивості статично невизначених систем). Загальна теорія методу сил. Розрахунок плоско статично невизначених арок). Розрахунок нерозрізних балок (розрахунок двошарнірних та безшарнірних арок). Розрахунок нерозрізних балок (розрахунок нерозрізних балок методом сил, моментні фокуси і моментні фокусні відношення). Побудова лінії впливу зусиль в перерізах нерозрізної балки статичним та кінематичним методом. Розрахунок статично невизначених рам методом переміщень. Розрахунок статично невизначених ферм і комбінованих систем. Комбіновані методи розрахунку багатоповерхових і багатопрольотних рам.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль 40% балів (розрахунково-графічні роботи). Підсумковий контроль 60% (екзамен, письмово-усна форма).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Баженов В.А., Іванченко Г.М., Шишов О.В. Будівельна механіка. Розрахункові вправ. Задачі. Комп"ютерне тестування. К. Каравела. 2006-343 с. 2. Бутенко Ю.И. Строительна механика.-К.Высша шк., 1989,-480 с. 3. Бутенко Ю.И. Строительна механика. Руководство к практическим занятиям.-К.: Высша шк., 1989., -368 с. 4. Дорошук Г.П., Трач В.М. Основи будівельної механіки. Підручник ._Рівне. УДУВГП, 2003.-504 с. 5. Попович Б.С., Давидчак О.Р. Будівельна механіка статично визначених стержневих систем: Посібник.-Львів:Вид-во Нац. Ун-ту "Львівська політехніка", 2007.-194 с. 6. Чихладзе Е.Д. Будівельна механіка: Підручник.-Харків: УкрДАЗТ, 2002.-305 с. 7. Яременко О.Ф., Шебанін В.С., Орлова А.М. та ін. Будівельна механіка у прикладах: Посібник,-Одеса,2003.-246 с.