Архітектура будівель і споруд

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.т.н., доц. Гладишев Дмитро Геннадійович.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння здобувачами освіти теоретичних знань і набуття початкових практичних навиків проекту¬вання малоповерхових цивільних будинків.
Завдання: Загальні компетентності: КЗ03. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності, здатність ефективно застосовувати знання для розв'язання практичних завдань. Фахові компетентності: ФК06. Здатність до розробки об’ємно-планувальних рішень будівель та їх використання для подальшого проектування. ФК07. Здатність оцінювати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні та екологічні особливості території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів.
Результати навчання: ПР09. Створювати або застосовувати об’ємно-планувальні рішення для подальшого проектування, в тому числі з використанням інформаційних технологій. ПР10. Оцінювати вплив кліматичних, інженерно-геологічних та екологічних особливостей території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об’єктів. ПР12. Розробляти конструктивні рішення об’єкту будівництва на базі знання номенклатури та конструктивних форм, уміння розраховувати й конструювати будівельні конструкції та вузли їх сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: 1. Інженерна графіка 2. Фізика Кореквітизи: 1. Архітектура виробничих будівель і споруд 2. Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна складається з двох розділів: „Загальні положення проектування будівель” та „Конструктивні рішення структурних частин будівель”, які в свою чергу поділені на підрозділи, а саме: „Загальні відомості про будівлі”, „Індустріалізація будівництва. Єдина модульна система”, „Об’ємно-планувальні рішення будівель”, „Вплив зовнішнього і внутрішнього середовища на проектування будівель і їх структурних частин”, „Основні поняття про конструктивні елементи і конструктивні системи будівель”, „Методика виконання проектів і їх техніко-економічний аналіз”, „Основи та фундаменти”, „Стіни та окремі опори”, „Перекриття та підлоги”, „Дахи та покрівля”, „Сходи”, „Перегородки”, „Вікна та двері”.
Опис: Тема 1.1. Загальні відомості про будівлі. Тема 1.2. Індустріалізація будівництва. Єдина модульна система. Тема 1.3. Об’ємно-планувальні рішення будівель Тема 1.4. Вплив зовнішнього і внутрішнього середовища на проектування будівель. Тема 1.5. Конструктивні схеми та системи будівель. Тема 1.6. Будівельний проект та його склад. Тема 2.1. Основи і фундаменти Тема 2.2. Стіни та окремі опори Тема 2.3. Перекриття Тема 2.4. Підлоги Тема 2.5. Дахи Тема 2.6. Покрівля Тема 2.7. Сходи Тема 2.8. Перегородки Тема 2.9. Вікна та двері
Методи та критерії оцінювання: Результати оцінювання рівня досягнення результатів навчання включають виконання та захист розрахунково-графічної роботи і диференційований залік у формі тестового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40 балів, Підсумковий контроль (екзамен) – 60 балів. Всього – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мізяк М.І. Архітектурні конструкції: Навчальний посібник / М.І. Мізяк. – Харків: ХНАМГ, 2008 – 198 с. 2. Рутковська І.З. Архітектурні конструкції малоповерхових будівель: навчальний посібник. Видання 2, доповнене / І.З.Рутковська, Д.Г.Гладишев, Ю.І.Соха. – Львів: „Растр-7“, 2015. 3. Чернявський В.В. Архітектура будівель і споруд. Архітектурні конструкції малоповерхових цивільних будівель: навчальний посібник / В.В.Чернявський, В.О.Семко. – Полтава: ПолтНТУ, 2011. 4. Шерешевский И.А. Жилые здания. Конструктивные системы и элементы для индустриального строительства: Пособие для учебного проектирования / И.А. Шерешевский. – М.: Архитектура-С, 2005. 5. Архітектура будівель і споруд. Конспект лекцій для студентів базових напрямів: „Будівницво”, „Пожежна безпека” / З.М.Рутковський, Д.Г.Гладишев – Л.: НУ «ЛП», 2010. 6. Архітектура будівель і споруд. Методичні вказівки до виконання курсової роботи на тему: „Однородинний житловий будинок” для студентів базових напрямів: „Будівництво”, „Пожежна безпека” / Д.Г.Гладишев, Я.В.Римар – Л.: НУ «ЛП», 2016. 7. Архітектура будівель і споруд. Методичні вказівки до виконання графічної роботи на тему: „Однородинний житловий будинок” для студентів базових напрямів „Будівництво”, „Пожежна безпека” / Д.Г.Гладишев, Вознюк Л.І. Я.В.Римар – Л.: НУ «ЛП», 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).