Архітектура будівель і споруд

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.т.н., доц. Гладишев Дмитро Геннадійович.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння здобувачами освіти теоретичних знань і набуття початкових практичних навиків проекту¬вання малоповерхових цивільних будинків.
Завдання: Загальні компетентності: КЗ03. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності, здатність ефективно застосовувати знання для розв'язання практичних завдань. Фахові компетентності: ФК06. Здатність до розробки об’ємно-планувальних рішень будівель та їх використання для подальшого проектування. ФК07. Здатність оцінювати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні та екологічні особливості території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів.
Результати навчання: ПР09. Створювати або застосовувати об’ємно-планувальні рішення для подальшого проектування, в тому числі з використанням інформаційних технологій. ПР10. Оцінювати вплив кліматичних, інженерно-геологічних та екологічних особливостей території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об’єктів. ПР12. Розробляти конструктивні рішення об’єкту будівництва на базі знання номенклатури та конструктивних форм, уміння розраховувати й конструювати будівельні конструкції та вузли їх сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: 1. Інженерна графіка 2. Фізика Кореквітизи: 1. Архітектура виробничих будівель і споруд 2. Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна складається з двох розділів: „Загальні положення проектування будівель” та „Конструктивні рішення структурних частин будівель”, які в свою чергу поділені на підрозділи, а саме: „Загальні відомості про будівлі”, „Індустріалізація будівництва. Єдина модульна система”, „Об’ємно-планувальні рішення будівель”, „Вплив зовнішнього і внутрішнього середовища на проектування будівель і їх структурних частин”, „Основні поняття про конструктивні елементи і конструктивні системи будівель”, „Методика виконання проектів і їх техніко-економічний аналіз”, „Основи та фундаменти”, „Стіни та окремі опори”, „Перекриття та підлоги”, „Дахи та покрівля”, „Сходи”, „Перегородки”, „Вікна та двері”.
Опис: Тема 1.1. Загальні відомості про будівлі. Тема 1.2. Індустріалізація будівництва. Єдина модульна система. Тема 1.3. Об’ємно-планувальні рішення будівель Тема 1.4. Вплив зовнішнього і внутрішнього середовища на проектування будівель. Тема 1.5. Конструктивні схеми та системи будівель. Тема 1.6. Будівельний проект та його склад. Тема 2.1. Основи і фундаменти Тема 2.2. Стіни та окремі опори Тема 2.3. Перекриття Тема 2.4. Підлоги Тема 2.5. Дахи Тема 2.6. Покрівля Тема 2.7. Сходи Тема 2.8. Перегородки Тема 2.9. Вікна та двері
Методи та критерії оцінювання: Результати оцінювання рівня досягнення результатів навчання включають виконання та захист розрахунково-графічної роботи і диференційований залік у формі тестового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (РГР) – 30 балів, Підсумковий контроль (залік) – 70 балів. Всього – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мізяк М.І. Архітектурні конструкції: Навчальний посібник / М.І. Мізяк. – Харків: ХНАМГ, 2008 – 198 с. 2. Рутковська І.З. Архітектурні конструкції малоповерхових будівель: навчальний посібник. Видання 2, доповнене / І.З.Рутковська, Д.Г.Гладишев, Ю.І.Соха. – Львів: „Растр-7“, 2015. 3. Чернявський В.В. Архітектура будівель і споруд. Архітектурні конструкції малоповерхових цивільних будівель: навчальний посібник / В.В.Чернявський, В.О.Семко. – Полтава: ПолтНТУ, 2011. 4. Шерешевский И.А. Жилые здания. Конструктивные системы и элементы для индустриального строительства: Пособие для учебного проектирования / И.А. Шерешевский. – М.: Архитектура-С, 2005. 5. Архітектура будівель і споруд. Конспект лекцій для студентів базових напрямів: „Будівницво”, „Пожежна безпека” / З.М.Рутковський, Д.Г.Гладишев – Л.: НУ «ЛП», 2010. 6. Архітектура будівель і споруд. Методичні вказівки до виконання курсової роботи на тему: „Однородинний житловий будинок” для студентів базових напрямів: „Будівництво”, „Пожежна безпека” / Д.Г.Гладишев, Я.В.Римар – Л.: НУ «ЛП», 2016. 7. Архітектура будівель і споруд. Методичні вказівки до виконання графічної роботи на тему: „Однородинний житловий будинок” для студентів базових напрямів „Будівництво”, „Пожежна безпека” / Д.Г.Гладишев, Вознюк Л.І. Я.В.Римар – Л.: НУ «ЛП», 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).