Техніка цивільного захисту
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.02.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Гаврилко Олександр Андрійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
КЗ09. Навички здійснення безпечної діяльності.
Фахових:
ФК27. Здатність до розуміння характеристик аварійно-рятувальної, протипожежної, спеціальної техніки, засобів зв'язку, пожежно-технічного оснащення та застосування їх при гасінні пожеж.
ФК28. Здатність організовувати експлуатацію аварійно-рятувальної, протипожежної, спеціальної техніки, засобів зв'язку, обладнання димовидалення та пожежно-технічного оснащення.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС):
ФКС 104. Здатність до участі в управлінні комплексними проектами з забезпечення пожежної безпеки з усвідомленням відповідальності за прийняті рішення та забезпеченням якості робіт.
Результати навчання: Формування у студентів інженерних знань, умінь та сучасних методів що дозволяють ефективно використовувати техніку цивільного захисту при проведенні аварійно-рятувальних робіт та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
РН19. Визначати необхідну та достатню кількість аварійно-рятувальної, протипожежної, спеціальної техніки, засобів зв'язку та пожежно-технічного оснащення, використовуючи можливості їх конструктивних і технічних характеристик.
РН20. Оцінювати технічний стан аварійно-рятувальної, протипожежної, спеціальної техніки, засобів зв'язку, обладнання димовидалення та пожежно-технічного оснащення, контролювати безпечну роботу ланок газодимозахисної служби.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити:
Пожежна та аврійно-рятувальна техніка.
Пожежно-рятувальна підготовка та підготовка газодимозахисника.
Кореквізити:
Автоматичні системи забезпечення протипожежного захисту.
Основи проектування і конструювання інженерної та аварійно-рятувальної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Курс „Техніки цивільного захисту” охоплює принципи, методи та прийоми застосування техніки цивільного захитсу при проведенні необхідних інженерних та аврійно рятувальних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, тощо.
Передбачає формування інженерних знань, умінь та навичок, що дозволяють ефективно використовувати техніку цивільного захисту при проведенні невідкладних інженерних та аварійно-рятувальних робіт та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
Основні розділи: Немеханізований та механізований аварійно-рятувальний інструмент. Пожежні насоси і мотопомпи. Аварійно-рятувальні автомобілі. Інженерна техніка цивільного захисту.
Опис: Курс „Техніки цивільного захисту” передбачає формування інженерних знань, умінь та навичок, що дозволяють ефективно використовувати інженерну техніку цивільного захисту при проведенні аварійно-рятувальних робіт та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
Основні теми: Аварійно-рятувальний інструмент. Спеціальні пожежні автомобілі. Аварійно-рятувальні автомобілі. Інженерна техніка ліквідації надзвичайних ситуацій. Автомобілі подолання перешкод. Автомобілі для механізації земляних робіт. Автокрани. Гусеничні машини.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт оформлюються у вигляді звітів або рефератів, усне опитування проводиться шляхом евристичних бесід, оцінка за виконану контрольну роботу, оцінка за екзамен у письмово(тест) та усній формі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (20%): письмові звіти з практичних робіт і результат виконання контрольної роботи.
Підсумковий контроль (80%): іспит - письмова форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI, чинний з 1 липня 2013 р.: 2013. 108 с. 2.Наказ МНС України від 26.04.2018 року №340 „Про затвердження Статуту дій у НС органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та Статуту дій органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту під час гасіння пожеж”. 209 с. 3.Наказ МНС України від 07.05.2007 р. №312 „Про затвердження Правил безпеки праці в органах і підрозділах Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи”. 2007, 282 с. 4.Наказ ДСНС України від 01.04.2013 р. №107 „Методичні рекомендації з експлуатації та ремонту пожежних рукавів”, К.:ДСНС, 2013. 30 с. 5.Гаврилко О.А., Білінський Б.О., Перетятко Б.М., Холод П.Ф. „Пожежна безпека. Ч. 6. Пожежні автомобілі”, 2019. 191 с. 6.Насоси, вентилятори, компресори в пожежній техніці: Навч. посібник /Мандрус В.І., Юзьків Т.Б., Назарчук С.П., Ковалишин В.В. Львів: Сполом, 2007. 348 с. 7. https://www.dsns.gov.ua//. 8. https://idundcz.dsns.gov.ua/.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).