Методи досліджень вогнестійкості будівельних конструкцій

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.01.E.048
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: Демчина Б. Г.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготувати спеціаліста, який матиме необхідні теоретичні знання та практичні навички досліджень вогнестійкості будівельних конструкцій.
Завдання: ІНТ, ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. СК02. Здатність оперувати термінами та визначеннями понять стосовно пожежної безпеки, параметрів небезпечних чинників пожежі. СК04. Здатність оперувати характеристиками горючих речовин та матеріалів, розуміти механізм процесів горіння і вибуху, обставини, дії та процеси, що спричиняють виникненню пожежі та її розвитку. СК11. Здатність оцінювати характеристики пожежної безпеки будівельних матеріалів та конструкцій, будівель і споруд та контролю додержання вимог пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт. СК19. Здатність до читання та виконання ескізів та креслень, застосування комп’ютерної графіки в сфері професійної діяльності. КСП 102. Здатність забезпечити пожежну безпеку будівель та інженерних споруд різної архітектурної та технічної складності із використанням сучасних конструкційних матеріалів, енергоефективних технологій, рішень. КСП 104. Здатність до участі в управлінні комплексними проектами з забезпечення пожежної безпеки з усвідомленням відповідальності за прийняті рішення та забезпеченням якості робіт.
Результати навчання: РН02. Володіти культурою мислення, технологією освоєння соціального досвіду. РН04. Пояснювати процеси впливу небезпечних чинників пожежі на навколишнє середовище; застосовувати теорії захисту людини, матеріальних цінностей і довкілля від впливу небезпечних чинників пожежі, знання математичних та природничих наук у сфері професійної діяльності. РН05. Знати властивості горючих речовин і матеріалів, механізм виникнення процесів горіння і вибуху; розраховувати параметри пожежовибухонебезпеки речовин і матеріалів та оцінювати особливості їх поведінки в умовах пожежі. РН22. Застосовувати невербальні методи спілкування; здійснювати пошук нової інформації; навчати працівників об’єкту і населення з питань забезпечення пожежної безпеки; проводити заняття з особовим складом підрозділу; доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід у сфері професійної діяльності. ПРС103. Забезпечувати пожежну безпеку будівель та інженерних споруд різної архітектурної та технічної складності із використанням сучасних енергоефективних конструкційних матеріалів, технологій, систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія розвитку та припинення горіння
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Методи дослідження вогнестійкості будівельних конструкцій» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як дисципліна вибіркового вибору. Завдання вивчення дисципліни передбачає засвоєння студентами конструктивних, об’ємно-планувальних та спеціальних технічних рішень відповідно до нормативних документів при проектуванні, будівництві та реконструкції будівель та споруд різного призначення.
Опис: Вступ. Історичний огляд та досвід раніше проведених вогневих випробувань. Нормативна база України з питань випробування будівельних конструкцій та матеріалів на вплив високих температур пожежі. Обладнання для випробування будівельних конструкцій в лабораторних умовах на вогнестійкість, методика проведення вогневих випробувань. Методи визначення границь вогнестійкості будівельних конструкцій. Натурні випробування, лабораторні випробування, випробування на моделях, розрахункові методики. Види вогневих режимів, розрахунок стандартного температурного режиму, приведення різних температурних режимів до стандартного Розрахунок вогневого навантаження у приміщенні (житлова кімната, офісна кімната, складські приміщення, гаражі). Дослідження перерозподілу зусиль в нерозрізних конструкціях при вогневому впливі. Дослідження впливу вогнестійкого покриття на прогрів конструкцій та її вогнестійкість Головні висновки з курсу, узагальнення знань та перспективи їх застосування.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється за двома складовими: виконання курсової роботи згідно вимог (15 балів), усний захист курсової роботи (15 балів). Заліковий контроль включає 2 етапи: виконання екзаменаційної роботи (60 балів) та усне опитування (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДСТУ Б.В.1.1-4-98 Будівельні конструкції. Методи випробувань на вогнестійкість. Загальні вимоги. –Київ, 1999. 18с. 2. ДБН В.1.2-7-2008. Основні вимоги до будівель і споруд. Пожежна безпека. Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об’єктів. – Введений 01.10.2008.? Київ: Мінрегіонбуд України, 2008. ? 30 с. 3. ДСТУ Б В.1.1-4-98.* Захист від пожежі. Будівельні конструкції. Методи випробувань на вогнестійкість. Загальні вимоги. ? Введений 28.10.1998.– Київ: Держбуд України, 2005. – 22 с. 4. ДСТУ 2272: 2006. Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять. – Введений 09.06.2006. – Київ: Держспоживстандарт України, 2007. ? 28 с. 5. ДСТУ Б В.1.1-18: 2007. Захист від пожежі. Споруди та фрагменти будівель. Метод натурних вогневих випробувань. Загальні вимоги. ? Введений 26.10.2007.? Київ: Мінрегіонбуд України, 2007.? 9 с. 6. ДСТУ Б В.1.1-10:2004. Захист від пожежі. Матеріали будівельні. Метод випробувань на поширення полум’я по вертикальних поверхнях у горизонтальному напрямку. ? Введений 20.10.2004. ? Київ: Державний комітет України з будівництва та архітектури, 2005.? 9 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).