Пожежі на цивільних об'єктах

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.02.E.060
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор, д.т.н., доцент Шналь Тарас Миколайович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – підготовка кваліфікованих кадрів із спеціальності «Пожежна безпека». Дисципліна «Пожежі на цивільних обєктах» є однією з важливих для спеціальності «Пожежна безпека» і відповідає кваліфікаційній характеристиці бакалавра
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: К21. Здатність оцінювати характеристики пожежної безпеки будівельних матеріалів та конструкцій, будівель і споруд та контролю додержання вимог пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт. фахові компетентності: ФКС 101. Здатність до розробки заходів з забезпечення пожежної безпеки будівель та споруд промислового та цивільного призначення, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси. ФКС. 102. Здатність забезпечити пожежну безпеку будівель та інженерних споруд різної архітектурної та технічної складності із використанням сучасних конструкційних матеріалів, енергоефективних технологій, рішень.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: освоїти: - теоретичні та практичні основи динаміки розвитку пожеж на цивільних об‘єктах; - принципи забезпечення пожежної безпеки на цивільних об‘єктах; математичні моделі які використовують при дослідженні розвитку пожеж на цивільних об‘єктах вміти: - аналізувати причини виникнення пожежі та її наслідків на цивільних об‘єктах - оцінювати рівень небезпеки під час виникнення пожежі на цивільних об‘єктах - використовувати сучасну вимірювальну техніку, сучасні методи вимірювань РН06. Аналізувати інформацію про наявність розроблених і обґрунтованих заходів з підвищення рівня протипожежного захисту об'єкта; розробляти та пропонувати обґрунтовані заходи, інженерно-технічні рішення щодо запобігання виникненню та поширенню пожеж. РН08. Аналізувати стан протипожежного захисту об’єкта та ступінь виконання розпорядчих документів з питань забезпечення пожежної безпеки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити Технічна механіка рідин і газу Теорія розвитку та припинення горіння
Короткий зміст навчальної програми: Розвиток пожеж в приміщеннях на цивільних об‘єктах. Принципи забезпечення пожежної безпеки на цивільних об‘єктах. Розрахункові криві температура-час та моделі розвитку пожеж. Номінальні криві температура-час. Моделі пожеж - параметрична пожежа. Величина тепловиділення (rate of heat release RHR). Параметричні криві температура-час. Натуральні моделі пожеж. Застосування локальних моделей пожеж на цивільних об‘єктах. Застосування розвинутих моделей пожеж на цивільних об‘єктах
Опис: Розвиток пожеж в приміщеннях на цивільних об‘єктах. Принципи забезпечення пожежної безпеки на цивільних об‘єктах. Розрахункові криві температура-час та моделі розвитку пожеж. Номінальні криві температура-час. Моделі пожеж - параметрична пожежа. Величина тепловиділення (rate of heat release RHR). Параметричні криві температура-час. Натуральні моделі пожеж. Застосування локальних моделей пожеж на цивільних об‘єктах. Застосування розвинутих моделей пожеж на цивільних об‘єктах
Методи та критерії оцінювання: усне опитування, (30%) підсумковий контроль: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється: усне опитування на практичних заняттях (30 балів). залік включає 2 етапи: контроль у середовищі ВНС (40 балів) та усне опитування (30 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Karlsson B, Quintiere JG (1999) Enclosure fire dynamics. CRC Press, Boca Raton Dougal Drysdale An Introduction to Fire Dynamics Вогнестійкість та вогнезахист дерев’яних конструкцій: Навч. Посібник Т Шналь - Львів: Видавництво Національного університету « …, 2006 Вогнестійкість та вогнезахист металевих конструкцій ТМ Шналь - ТМ Шналь–Львів.: Видавництво Львівської …, 2010 ДСТУ-Н Б EN 1991-1-2:2010 Єврокод 1. Дії на конструкції. Частина 1-2. Загальні дії. Дії на конструкції під час пожежі (EN 1991-1-2:2002, IDT) ДСТУ-Н Б EN 1993-1-2:2010 Єврокод 3. Проектування сталевих конструкцій. Частина 1-2. Загальні положення. Розрахунок конструкцій на вогнестійкість (EN 1993-1-2:2005, ДСТУ-Н Б EN 1995-1-2:2012 Єврокод 5. Проектування дерев'яних конструкцій. Частина 1-2. Загальні положення. Розрахунок конструкцій на вогнестійкість (EN 1995-1-2:2004, IDT)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).