Динаміка розвитку пожеж

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.E.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: професор, д.т.н., доцент Шналь Тарас Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – отримання вмінь та навичок науково-технічного обґрунтування критеріїв ідентифікації та оцінки динаміки розвитку пожеж, оволодіння навичками і вміннями розробляти, пропонувати та впроваджувати інженерні та науково-технічні рішення з підвищення рівня пожежної безпеки з урахуванням динаміки розвитку пожеж, враховуючи вимоги, національних та міжнародних стандартів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: К.13 Здатність оптимізувати методи й засоби спрямовані на припинення дії небезпечних чинників пожежі, рятування життя і збереження здоров’я людей під час виникнення пожеж. К17. Здатність аналізувати процеси, стан об'єктів та прогнозувати можливі загрози виникнення пожеж. фахові компетентності: ФКС 1.1. Здатність проводити комплексне оцінювання стану пожежної безпеки та проектування заходів щодо забезпечення вимог НТД з метою забезпечення пожежної безпеки. ФКС 1.4. Здатність забезпечувати реалізацію вимог пожежної безпеки на підставі існуючих вимог нормативно-технічної документації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: освоїти: - теоретичні та практичні основи динаміки розвитку пожеж; - принципи забезпечення пожежної безпеки будівель та споруд; математичні моделі які використовують при дослідженні розвитку пожеж вміти: - аналізувати причини виникнення пожежі та її наслідків - оцінювати рівень небезпеки під час виникнення пожежі - використовувати сучасну вимірювальну техніку, сучасні методи вимірювань - Ідентифікувати процеси і розробляти їх робочі моделі, інтерпретувати математичні моделі в нематематичний зміст, визначати допущення і межі застосування моделі, математично описувати експериментальні дані і визначати їх фізичну сутність, робити якісні висновки з кількісних даних, здійснювати моделювання досліджуваних процесів РН03. Досліджувати пожежі, прогнозувати їх виникнення та розвиток, оцінювати ефективність системи забезпечення пожежної безпеки відповідного рівня, ризики виникнення пожеж і їх наслідки. РН07. Застосовувати ефективні методи та засоби дослідження механізму виникнення пожеж та пожежних ризиків, у тому числі, методи та засоби математичного і комп’ютерного моделювання, статистичного аналізу даних
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити Технічна механіка рідин і газу Теорія розвитку та припинення горіння
Короткий зміст навчальної програми: Розвиток пожеж в приміщеннях. Принципи забезпечення пожежної безпеки будівель та споруд. Розрахункові криві температура-час та моделі розвитку пожеж. Номінальні криві температура-час. Моделі пожеж - параметрична пожежа. Величина тепловиділення (rate of heat release RHR). Параметричні криві температура-час. Натуральні моделі пожеж. Локальні моделі пожеж. Розвинуті моделі пожеж
Опис: Розвиток пожеж в приміщеннях Принципи забезпечення пожежної безпеки будівель та споруд Розрахункові криві температура-час та моделі розвитку пожеж Номінальні криві температура-час Моделі пожеж - параметрична пожежа Величина тепловиділення (rate of heat release RHR). Параметричні криві температура-час. Натуральні моделі пожеж Локальні моделі пожеж Розвинуті моделі пожеж
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль оцінюється за двома складовими: виконання контрольної роботи згідно вимог (15 балів), усний захист контрольної роботи (15 балів). Заліковий контроль включає 2 етапи: тестовий контроль у середовищі ВНС (40 балів) та усне опитування (30 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється за двома складовими: виконання контрольної роботи згідно вимог (15 балів), усний захист контрольної роботи (15 балів). Заліковий контроль включає 2 етапи: тестовий контроль у середовищі ВНС (40 балів) та усне опитування (30 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Karlsson B, Quintiere JG (1999) Enclosure fire dynamics. CRC Press, Boca Raton Dougal Drysdale An Introduction to Fire Dynamics Вогнестійкість та вогнезахист дерев’яних конструкцій: Навч. Посібник Т Шналь - Львів: Видавництво Національного університету « …, 2006 Вогнестійкість та вогнезахист металевих конструкцій ТМ Шналь - ТМ Шналь–Львів.: Видавництво Львівської …, 2010 ДСТУ-Н Б EN 1991-1-2:2010 Єврокод 1. Дії на конструкції. Частина 1-2. Загальні дії. Дії на конструкції під час пожежі (EN 1991-1-2:2002, IDT) ДСТУ-Н Б EN 1993-1-2:2010 Єврокод 3. Проектування сталевих конструкцій. Частина 1-2. Загальні положення. Розрахунок конструкцій на вогнестійкість (EN 1993-1-2:2005, ДСТУ-Н Б EN 1995-1-2:2012 Єврокод 5. Проектування дерев'яних конструкцій. Частина 1-2. Загальні положення. Розрахунок конструкцій на вогнестійкість (EN 1995-1-2:2004, IDT)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).