Технічна механіка
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.00.O.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Гелетій В.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти наступних компетентностей:
загальні компетентності:
здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК1) ;
здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК2) ;
здатність спілкуватися державною мовою (ЗК3)
здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформацію з різних джерел (ЗК5);
фахові компетентності:
здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (ФК1)
здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки (ФК2
вміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших галузей; вирішувати поставлені технічні задачі як індивідуально , так і у складі команди, на основі набутого досвіду під час виконання лабораторних робіт (ФК 1,2,6,7,9,12)
Результати навчання: 1. вміння встановлювати механічні критерії роботоздатності типових елементів технічних об’єктів, складати розрахункові схеми і виконувати необхідні розрахунки;
2. знання конструкцій деталей загального призначення, вміння оцінювати конструктивні рішення за критеріями економічності і металоємкості при одночасному забезпеченні необхідної надійності технічного об’єкту;
3. вміння правильно користуватись нормативною термінологією прикладної механіки, діючими нормативними і довідковими матеріалами;
4. вміння проектувати елементи технічних систем і споруд з урахуванням технології їх виготовлення, налагодження, умов експлуатації і технічного обслуговування;
5. оцінювати залишкову міцність елементів технічних систем і споруд тривалої експлуатації і обґрунтувати можливість продовження їх ресурсу роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:математика, інженерна графіка, фізика
Супутні дисципліни: теорія електроприводу
Короткий зміст навчальної програми: «Технічна механіка» - навчальна дисципліна, при освоєнні якої здобувачі освіти вивчають розрахункові моделі технічних об’єктів , аналіз їх силового навантаження, кінематичних та енергетичних параметрів; основи розрахунків на міцність, жорсткість, стійкість основних схематизованих елементів технічних об’єктів: стержнів і тонкостінних оболонок, гнучких ниток; основні поняття теорії механізмів і машин та динаміки електроприводу; основні засади конструювання (етапи створення нових виробів, види і комплектність конструкторських документів, характеристики конструкційних матеріалів, поняття технологічності і точності виготовлення виробів); конструкцію і розрахунок типових елементів технічних об’єктів загального призначення (з’єднань, механічних передач, валів, підшипників та ін.).
Опис: 1. Основи статики, кінематики та динаміки.
2. Основи розрахунків технічних об’єктів на міцність та жорсткість
3. Міцність та жорсткість стержнів на при розтягу, крученні та згині
4. Стійкість стиснутих стержнів. Розрахунок тонкостінних оболонок.
5. Втомна міцність. Основи теорії механізмів і машин
6. Основи проектування і конструювання технічних об’єктів
7. Конструкція та розрахунок з’єднань деталей машин.
8. Механічні передачі обертового руху. Вали, підшипники, муфти.
Методи та критерії оцінювання: Контроль підготовленості до лабораторних занять.
Захист звітів лабораторних робіт.
Контроль знань на практичних заняттях.
Контроль виконання завдань самостійної роботи.
Тестовий контроль знань засобами ВНС (вхідний, поточний)
Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань навчального матеріалу , вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу та за вміння розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу , неточні або мало аргументовані відповіді, за слабкі навики розв’язання практичних задач;
49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу та невміння розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу , незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Павлище В.Т., Харченко Є.В. Барвінський А.Ф., Гаршнєв Ю.Г. Прикладна механіка. Навч. посібник. – Львів: «Інтелект-Захід». 2004. – 368 с.
2. Ansel C. Ugural Mechanical Design of Machine Components. 2015. International Standard Book Number-13: 978-1-4398-8781-3 (eBook - PDF). 1010p.
3. D. Gross et al., Engineering Mechanics 2, DOI 10.1007/978-3-642-12886-8, © Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2011
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).