Системи керування електроприводами
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.05.E.085
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: доцент, к.т.н., Бойчук Богдан Григорович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знання основних типів систем керування електроприводами з двигунами постійного та змінного струму
• знання основних положень проектування, розрахунку і налагодження замкнених і розімкнених систем керування електроприводами;
• вміння здійснювати вибір систем керування відповідно до вимог електроприводу і об’єкту керування; виконувати розрахунково-проектні роботи; обслуговувати сучасні системи керування електроприводами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теорія автоматичного керування,
• Теорія електроприводу,
• Промислова електроніка і перетворювальна техніка
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація систем керування електроприводами. Розімкнені системи керування. Типові розімкнені схеми керування пуско-гальмівними режимами електроприводів з двигунами постійного струму. Типові схеми керування пуско-гальмівними режимами електроприводів з двигунами змінного струму. Замкнені системи стабілізації координат електроприводів.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування (20%)
• підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (80%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Попович М.Г. Лозинський О.Ю., Буртний В.В., Панченко Б.Я., Місюренко В.О.та ін. Електромеханічні системи автоматичного керевання та електроприводи / За ред. М.Г.Поповича, О.Ю.Лозинського. – К.:Либідь 2005. –679c.
2. Буртний В.В., Карплюк Л.Ф., Панченко Б.Я. Тиристорний електропривід постійного струму, Львів, НУ „Львівська політехніка”,
3. Лозинський А.О., Буртний В.В., Панченко Б.Я., Карплюк Л.Ф., Цяпа В.Б. Методичні вказівки та інструкції до лабораторних робіт з курсу «Системи керування електроприводами», Львів. «Львівська політехніка», 2006, 60.