Вища математика, частина 3
Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.O.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Івасик Галина
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
• загальні компетентності:
1) здатність навчатися;
2) уміння аналітично мислити;
3) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях;
4) уміння приймати обґрунтовані рішення;
• фахові компетентності:
1) базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів
функціонування екобезпечних технологій;
2) уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично
оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення;
3) здатність застосовувати професійно-профільні знання й практичні навики для розв’язання типових задач спеціальності та аргументувати вибір методів їх розв’язання, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: 1. Знання і розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі пристроїв автоматики, систем автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій.
2. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
3. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
4. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
5. Вміти застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач аналізу та синтезу характерних для обраної спеціалізації.
6. Уміти ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди.
7. Уміти оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення
Фахівець повинен знати ідеї та методи теорії функцій комплексної змінної та теорії ймовірностей, застосовувати засоби теорії функцій комплексної змінної та теорії ймовірностей до розв’язування практичних задач.
Підготовлений фахівець повинен вміти виконувати дії над комплексними числами, знаходити значення елементарних функцій комплексної змінної в точках, диференціювати та інтегрувати функції комплексної змінної, розвивати аналітичні функції в степеневі ряди, застосовувати теорію лишків для обчислення інтегралів, знаходити оригінали та зображення, розв’язувати звичайні лінійні диференціальні рівняння з постійними коефіцієнтами засобами операційного числення, обчислювати ймовірності випадкових подій, знаходити закони розподілу та їхні числові характеристики, виконувати дії над випадковими процесами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Елементарна математика.
Вища математика, частина 1.
Вища математика, частина 2. Фізика.
Теорія автоматичного керування.
Моделювання об’єктів керування.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: Навчальна дисципліна «Вища математика , частина 3» складається з розділів «Елементи теорії функцій комплексної змінної та операційне числення», «Теорія ймовірностей», «Випадкові процеси».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт, робота у ВНС.
Поточний контроль (ПК):
Розрахунково-графічна робота.Контрольна робота .Відвідування та робота на практичних заняттях. Робота у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
Розрахунково-графічна робота.Контрольна робота .Відвідування та робота на практичних заняттях. Робота у ВНС.
Разом за ПК - 30
Екзаменаційний контроль:
письмова компонента - 70
усна компонента - 0
Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Елементи теорії функцій комплексної змінної. Інтегральні перетворення Фур’є і Лапласа. Збірник задач і вправ: підручник // П.П.Костробій, Д.В.Уханська, Т.М.Сало, О.М.Уханська, О.М.Маркович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011, –200 с.
2. Теорія функцій комплексної змінної. Завдання до розрахунково-графічної роботи. -/Укладачі: Уханська Д.В., Мусій Р.С., Квіт Р.І. та інші.- Вид-во НУ “ЛП”, 2004.
3. Теорія функцій комплексної змінної. Методичні вказівки та завдання для самостійної роботи студентів інженерно-технічних спеціальностей // Укл.: Р.І.Квіт, І.П.Кшановський, Р.С.Мусій, Т.М.Сало, М.І.Сорокатий, Д.В.Уханська –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 52
4. Теорія ймовірностей і математична статистика: Навчальний посібник ./Ю.К.Рудавський, П.П.Костробій, І.Я.Олексів та ін.-Львів: Вид-во Нац.Уніерситету «Львівська політехніка», 2003.
5. Теорія ймовірностей і математична статистика: Навчальний посібник /Г.І.Білущак, І.О.Бобик, О.З.Ватаманюк та ін.- Серія «Дистанційне навчання».- №9.- Львів:Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2003.- 244 с.
6. Функції комплексної змінної. Перетворення Фур’є та Лапласа.- Редактори: П.І.Каленюк, Л.О.Новіков.- Львів: Вид-во ДУ “ЛП”, 1999.
7. Теорія функцій комплексної змінної. Інтегральні перетворення Фур’є та Лапласа // Ю.К.Рудавський, П.П.Костробій, Д.В.Уханська, Т.М.Сало, О.М.Уханська, М.І.Сорокатий: Навчальний посібник –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2007. –230 с.
8. Теорія ймовірностей та математична статистика: навчальний посібник// Х.Т.Дрогомирецька, О.М.Рибицька, О.З.Слюсарчук та інші. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехнікка», 2012. – 396 с.
9. Рудавський Ю.К. та ін. Елементи теорії випадкових процесів. - Львів: Вид-во НУ “ЛП”, 2004.
10. Вища математика, частина 3 - електронний навчально-методичний комплекс розміщений у Віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).