Інженерія промислових та індивідуальних електричних систем альтернативної енергетики

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.E.039
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Шелех Юрій Леонідович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними теоретичних знань і практичних умінь і навичок у межах цієї дисципліни, достатніх у поєднанні з іншими для успішного виконання професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • здатність застосовувати знання на практиці; • здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; • здатність спілкуватися іноземною мовою та працювати з іноземною технічною літературою; • здатність до використання інформаційних і комунікаційних технологій; • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; • здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми; • здатність приймати обґрунтовані рішення; • готовність та здатність високоякісно виконувати роботу як самостійно так і колективно та приймати рішення в межах своїх професійних знань та компетенцій; • здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня; • здатність діяти соціально відповідально та свідомо. спеціальних (фахових): • здатність виконувати експериментальні дослідження режимів роботи електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного обладнання. (ФК 14); • уміння застосовувати практичні навички щодо створення нових та експлуатації діючих установок генерування електричної енергії з відновлюваних джерел вітру, сонця, водяного потоку, морських хвиль (ФКС 5).
Результати навчання: 1. Бути здатними продемонструвати поглиблені знання в одній з областей електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, а саме: електротехнічні системи електроспоживання; 2. Бути здатними продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у системах електропостачання; 3. Бути здатними продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій систем електропостачання в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; 4. Уміти застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах електропостачання, які характерні обраній спеціалізації; 5. Уміти застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання систем електропостачання для вирішення технічних задач спеціальності; 6. Уміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем електропостачання і їх складових; 7. Уміти виконувати відповідні експериментальні дослідження систем електропостачання та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехнічні системи електроспоживання, Теорія автоматичного керування
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття видів джерел альтернативної енергетики, принципи їх роботи, їх вплив на режими електропостачальних систем та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми інженерії промислових та індивідуальних електричних систем альтернативної енергетики. Наведено особливості існування альтернативної енергетики як складової енергетики України. Розглядаються питання впливу відновлювальних джерел енергії різних потужностей на режими енергосистеми, систем електропостачання та вплив на якість електричної енергії.
Опис: Розглядаються поняття видів джерел альтернативної енергетики, принципи їх роботи, їх вплив на режими електропостачальних систем та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми інженерії промислових та індивідуальних електричних систем альтернативної енергетики. Наведено особливості існування альтернативної енергетики як складової енергетики України. Розглядаються питання впливу відновлювальних джерел енергії різних потужностей на режими енергосистеми, систем електропостачання та вплив на якість електричної енергії.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмовий звіт з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (35%); • підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (65%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. СОУ-Н ЕЕ 40.1-00100227-101:2014 "Норми технологічного проектування енергетичних систем і електричних мереж 35 кВ і вище" Київ, 2014 2. ГІД 34.20.178:2005 "Проектування електричних мереж напругою 0,4 -110 кВ" Київ, 2005 3. СОУ-Н ЕЕ 40.1-00100227-103:2014 "Виконання схем перспективного розвитку ОЕС України, окремих енерговузлів та енергорайонів. Правила" 4. ГДК 341.003.001.001-2000 "Під’єднання об’єктів вітроенергетики до електричних мереж. Порядок та вимоги" Київ, 2001 5. Закон України "Про електроенергетику" 6. "Інструкція про порядок комерційного обліку електроенергії" 7. СОУ-Н МЕВ 40.1-00100227-68:2012, Київ-2012 "Стійкість енергосистем. Керівні вказівки"
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).