Інформаційні GNSS-ресурси

Спеціальність: Геотехнічний інжиніринг
Код дисципліни: 7.103.03.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Лектор: ст. викладач, к.т.н. Серант Оксана Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Уміння за допомогою сучасних комп'ютерних технологій створювати цифрові геопросторові моделі. 2. Уміння використовувати методичні підходи до оцінки природно-ресурсного потенціалу та його екологічно безпечних форм використання та відтворення. 3. Здатність підготувати необхідну документацію та заявки на отримання патенту та авторських свідоцтв. 4. Здатність формулювати задачі та будувати інформаційні моделі процесів опрацювання отриманих практичних даних. 5. Здатність формулювати мету і задачі моніторингових досліджень, проектувати базові моделі типових стаціонарних досліджень у становленні космічного моніторингу. 6. Здатність створювати необхідні моделі даних та розробляти специфікації на інформацію. 7. Здатність проектувати бази геопросторових даних космічного моніторингу на основі уніфікованої моделі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутникова геодезія та сферична астрономія Методи опрацювання GNSS вимірювань
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційні ресурси: їх види, класифікація та розвиток. Ознайомлення з останніми досягненнями у галузі використання супутникових технологій в геодезії. Пошук та використання уточнених ефемерид супутників GPS. Обмін масивами спостережень між віддаленими перманентними GNSS станціями. Використання мережі INTERNET для розв’язування різноманітних задач в області геодезії. Інформаційні ресурси в області координатно - часового забезпечення. Системи та шкали часу. Функції часу в супутникових технологіях. Бази GNSS даних: глобальні, регіональні та національні. Інформаційні ресурси фірм - виробників GNSS обладнання та програмного забезпечення. Основи роботи в мережі активних референцних GNSS станцій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне фронтальне та експрес- опитування – 5% , захист звітів з лабораторних робіт -35% , Підсумковий контроль: екзамен (письмовакомпонента - 50 %, усна компонента - 10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Евстафьев О.В. Наземная инфраструктура ГНСС для точного позиционирования. М.: ООО «Издательство «Проспект», 2009. - 48 с. 2. Літнарович Р.М. Конструювання і дослідження математичних моделей. Модель пункту GPS спостережень. МЕГУ, Рівне, 2009, -104 с. 3. Генике А.А., Побединский Г.Г. Глобальная спутниковая система определения местоположения GPS и ее применение в геодезии. –М.: Картгеоцентр-Геодезиздат, 1999. – 272 с. 4. Мережа референцних GNSS станцій: http://zakpos.zakgeo.com.ua/ 5. The International GNSS Service (IGS): http://igscb.jpl.nasa.gov/components/ prods.html 6. Understanding GPS/GNSS Principles and Applications Third Edition Elliott D. Kaplan, Christopher J. Hegarty: Artech House – Boston/London -2017, -1016 art. 4. Elliott D. Kaplan Christopher J. Hegarty. Understanding GPS/GNSS. Principles and Applications. Third Edition 2017 Artech House, ISBN-13: 978-1-63081-058-0 7. SOPAC: http://sopac.ucsd.edu/ cgi-bin/dbShowArraySitesMap.cgi