Комп'ютерні технології опрацювання інформації

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: старший викладач Нестор Думанський
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни “Комп’ютерні технології опрацювання інформації” навчити студентів розуміти та створювати практично будь-який різновид тексту, передавати інформацію у зрозумілому для сприйняття вигляді.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких компетентностей: загальні компетентності: • узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням; • забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем; • використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності; • оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг; • кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання; • вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов; фахові компетентності: • застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації; • розраховувати, експлуатувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації комп’ютерне та офісне обладнання; • здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності.
Результати навчання: Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг. Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання. Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. Розраховувати, експлуатувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації комп’ютерне та офісне обладнання. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прикладна інформатика Корпоративні комп’ютерні мережі та сервіси Прикладні комп’ютерні технології
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає опанувати практично будь-який різновид тексту, передати інформацію у зрозумілому для сприйняття вигляді. Що студенти вивчать? - Як писати листи, на які відповідатимуть, і розсилки, від яких не відписуватимуться. - Як створювати дієві й коректні рекламні оголошення. - Як викладати думки стисло, чітко та переконливо, без мовного сміття, фальші й штампів. - Як використовувати технології, щоб позбутись граматичних та стилістичних помилок.
Опис: Лекційні заняття 1. Вступ до курсу. 2. Основи редактури. Створення “сильного” тексту. 3. Структура презентації та візуалізація ідей. 4. Рекламний текст. 5. Візуальне представлення тексту. 6. Ведення соціальних мереж. Приватні та бізнес сторінки. 7. Редакторські прийоми. Сприйняття та подання інформації. 8. Інформаційний та офіційні стилі. 9. Технології роботи з клієнтом у творчому проєкті. 10.Онлайн ресурси аналізу тексту. Лабораторні заняття 1. Текстове оголошення. 2. Презентація товару. 3. Рекламна листівка. 4. Інфографіка. 5. Огляд продукту. 6. Форматування тексту в LibreOffice Writer. 7. Форматування тексту в Microsoft Word. 8. Рецензування у текстових редакторах.
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) - підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна оцінка (100 балів) складається з поточного (40) та екзаменаційного (60) контролю. Поточний контроль: лабораторні роботи (8 по 5 балів). Екзаменаційний контроль: письмова компонента (50) та усна компонента (10).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Саричєва Л. Пиши, скорочуй. Як створити дієвий текст / Л. Саричєва, М. Ільяхов. – Київ: Book Chef, 2019. – 440 с. Посібник для самостійного вивчення LibreOffice [Електронний ресурс]. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: http://lpk.ucoz.ua/Informatika/LibreOfficee_posibnik_ua.pdf. Левченко О. М. Культура роботи з текстовими документами / Олександр Миколайович Левченко. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2018. – 112 с. Горбань Ю. І. Інформаційна культура / Ю. І. Горбань, О. Ю. Палеха, Ю. І. Палеха. – Київ: Ліра К, 2020. – 400 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).