Інформатика та сучасні інформаційні технології

Спеціальність: Соціологія та розвиток людських ресурсів
Код дисципліни: 6.054.03.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: доцент кафедри ОМП Глинський Я.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: • формування у майбутніх фахівців сучасного рівня інформаційної культури і розвиток когнітивних структур мислення; • здобуття фундаментальних знань про будову і принципи функціонування комп’ютерів й інформаційних систем, про програмне забезпечення комп’ютерів, про інформаційне моделювання як засіб пізнання і дослідження об’єктів у соціології, про сучасні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) опрацювання різних структур даних, про процеси опрацювання даних, зокрема їх створення, зберігання, перетворення, пересилання, пошук, візуалізацію та захист; про принципи організації й проведення обчислювальних експериментів з використанням сучасного програмного забезпечення персональних комп’ютерів і комп’ютерних мереж (редакторів текстів, електронних таблиць, систем керування базами даних тощо); • відпрацювання навиків дистанційного навчання і самостійної роботи з комп’ютерними навчальними ресурсами і самостійного розв’язування типових завдань засобами сучасних ІКТ з метою застосування цих навиків в індивідуальному навчальному процесі під час роботи над курсовими і дипломними проектами і в майбутній професійній діяльності, а також з метою створення передумов для самостійного оволодіння новими перспективними засобами ІКТ в майбутньому.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • вміти здобувати інформацію для розв’язування певної проблеми, • аналізувати, систематизувати і класифікувати її, • знаходити шляхи вирішення проблеми, • робити необхідні узагальнення, • встановлювати закономірності на основі опрацювання інформації і даних, • робити аргументовані висновки, • застосовувати отримані знання для розв’язування нових проблем. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК 3. Здатність до аналізу та синтезу; ЗК 4. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; ЗК 8. Уміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології; ЗК 10. Знання іноземних мов на рівні, достатньому для навчання та подальшої професійної діяльності; ЗК 12. Креативність, ініціативність, здатність до системного мислення, критики та самокритики; фахових : ФК 7. Навики фахового спілкування, здатність до комунікації та інформаційно-аналітичної діяльності у сфері соціології; ФК 9. Здатність опрацьовувати різноваріантні підходи до розв’язання прикладних проблем і задач у сфері фахової діяльності (зокрема, соціоінформаційного та соціотехнологічного характеру)
Результати навчання: ЗН2. Планування і проведення емпіричних досліджень методами кількісної та якісної соціології; ЗН6.Основ інформаційних технологій та охорони праці в галузі. УМ1. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач; КОМ2. Здатність використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності; АіВ1. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців; АіВ2. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях; АіВ3. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Вступ до теорії ймовірності та соціальна статистика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інформатика та сучасні інформаційні технології» поділяється на розділи «Вступ до інформатики», «Прикладне програмне забезпечення ПК», «Текстовий редактор», «Електронні таблиці», «Бази даних», «Презентації», «Статистика». Лекції призначені для подання теоретичних відомостей. Їх рекомендується проводити в аудиторіях, оснащених засобами візуалізації лекційного матеріалу. Лабораторні заняття передбачають самостійне виконання кожним студентом комплексних індивідуальних завдань навчального, пізнавального чи фахового спрямування та має за мету систематизацію знань та продовження формування відповідних компетенцій кожного студента. Для ефективного засвоєння основних тем дисципліни лабораторні заняття проводяться в комп’ютерних лабораторіях (класах) з застосуванням персональних комп’ютерів, локальних мереж та швидкісного доступу до мережі інтернет.
Опис: Вступ до інформатики. Інформаційні системи і технології. Програмне забезпечення комп’ютера. Прикладне програмне забезпечення ПК. Текстовий редактор (процесор). Електронні таблиці (ЕТ). Системи керування базами даних (СКБД). Презентації. Cтатистика. Інформаційні системи професійного спрямування Інтернет.
Методи та критерії оцінювання: Виконання лабораторних і домашніх робіт, захист розрахунково-графічних робіт, поточне тестування і підсумкова контрольна робота, здача диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розрахунково-графічна робота - 20 Захист поточних лабораторних робіт - 50 Підсумкова контрольна робота-тест - 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Глинський Я.М. Інформатика. Практикум з інформаційних технологій – Тернопіль: Підручники і посібники, 2014. – 304 с. 2. Глинський Я.М., Ряжська В.А. Інтернет. Сервіси, HTML, WEB-дизайн. Навч. посібник. Львів, 2009. – 240 с. 3. Інформатика та сучасні інформаційні технології. Віртуальне навчальне середовище ВНС НУ ЛУ: Бакалаврат, 1-й курс, Соціологія.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).