Пенітенціарна та постпенітенціарна соціальна робота

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.02.E.055
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Викладачі кафедри соціології та соціальної роботи
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати: специфіку життєвих проблем конкретних груп клієнтів; місце конкретної групи клієнтів соціальної роботи в суспільстві , які теоретичні підходи використовують у соціальній роботі з конкретними групами клієнтів; методи і методики практичної соціальної роботи з конкретної групами клієнтів ;організаційні засади соціальної роботи з конкретними групами клієнтів ; • приклади роботи соціальних служб з конкретними групами клієнтів. • вміти: аналізувати соціальні явища, пов’язані з конкретними групами клієнтів соціальної роботи; обґрунтовано керуватися тими чи іншими теоретичними підходами в роботі з клієнтом ; підбирати методи та методики роботи відповідно до проблем клієнта ; організовувати соціальну роботу з клієнтами певної групи; орієнтуватися у зарубіжному та вітчизняному досвіді соціальних служб щодо роботи з конкретними групами клієнтів ; самостійно працювати з публікаціями наукових досліджень, аналізувати та порівнювати викладений у них та самостійно зібраний матеріал; письмово викладати свої думки, оформляти у цілісному документі результати проведених досліджень;логічно та аргументовано презентувати матеріал та публічно захищати результати своєї роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорії і методи соціальної роботи; • Соціальне консультування. • Психологія
Короткий зміст навчальної програми: в процесі виконання завдань модуля студент повинен написати та представити навчально-наукову роботу, яка допускається до захисту рішенням наукового керівника, з його рецензією.
Методи та критерії оцінювання: захист роботи на засіданні комісії при кафедрі, 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Капська А. Соціальна робота: деякі аспекти роботи з дітьми та молоддю: Навчальний посібник.– К:УДЦССМ, 2001.– 220с. 2. Соціальна робота: Навч. посібник, Ч.3: Робота з конкретними групами клієнтів/За ред. Т.Семигіної та І.Григи.– К.:Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2004.– 166 с. 3 Соціальна робота (теорія і практика):Навч. посібник/ Тюптя Л.Т., Іванова І. Б. – К.:Ун-т "Україна", 2004.– 408 с.