Практикум з соціальної роботи, частина 1
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.033
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Старший викладач Герасим Г.З.; к.біол.н., доцент Козак М.Я.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів
• Здатність взаємодіяти з клієнтами, представниками різних професійних груп та громад.
• Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів соціальної роботи
Результати навчання: • .
• Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань.
• Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
• Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізит: Консультування в соціальній роботі
• Кореквізит: Соціальна робота з різними групами клієнтів
Короткий зміст навчальної програми: Нормативна база, якою керується і використовує у роботі організація соціального закладу. Сутність і зміст практичної соціальної роботи з обраною категорією споживачів соціальних послуг. Використання методів дорадництва в практичній соціальній роботі. Індивідуальне консультуванняв практичній соціальній роботі. Супервізія в практичній соціальній роботі. Ведення професійних записів в практичній соціальній роботі.
Навчальна дисципліна «Практикум з соціальної роботи, частина 1» буде подаватися за допомогою різних методів безпосередньо в закладах, що надають соціальні послуги. Оскільки студенти повинні будуть ознайомитись з їхньою структурою, завданнями та функціями підрозділів, функціональними обов’язками фахівців, взаємодія між підрозділами і документообіг , велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової практичної роботи. Викладач надаватиме студентам індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для опрацювання соціальних технологій .
Опис: .Аналіз нормативної бази, якою керується і використовує у роботі організація. Аналіз, які ще організації (державні та недержавні), що надають аналогічні послуги чи працюють з такою ж групою клієнтів Знайти наукові статті, які висвітлюють проблеми основної групи клієнтів організації та проаналізувати їх Проаналізувати та порівняти діяльність двох основних державних надавачів соціальних послуг: центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді та Службу у справах дітей.
Методи та критерії оцінювання: •1. Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Практикум з соціальної роботи, частина 1» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання.
2. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ).
3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій.
4. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Поточний контроль: (50%): усне опитування;
• Підсумковий контроль: (50%): залік ( захист індивідуальної практичної роботи).
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість джерел інформації та змісту роботи;
2. Рівень самостійності та глибина осмисленості;
3. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями(3 бали);
4. Вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал(3 бали);
5. Змістовність, конкретність, достатня повнота викладення питання, завершеність викладення кожної думки, усунення повторів;
6. Якісна презентація звіту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Гайдук, Н. М., Клос, Л. Є., Ставкова, С. Г., & Бєляєва, С. Я. (2007). Соціальна робота: Практична підготовка студентів на освітньо-кваліфікаційному рівні «бакалавр»: навч. посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка.
• Клименюк, Н. (2010). Волонтерська практика як одна із форм підготовки майбутніх соціальних працівників до соціально-педагогічної роботи в громаді. Виховуємо громадянина, (1-2), 50-51.
• Савченко, К. О. (2015). Актуальні аспекти підготовки фахівців з соціальної роботи в ВНЗ.
• Багрій, В. Н. (2015). Значення теорії соціальної роботи у професійній підготовці майбутніх соціальних працівників. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціально-педагогічна, (25),
• Бондаренко, Г. Г. (2019). Розвиток професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у позааудиторній волонтерській діяльності.
• Семигіна, (2019) Т. В. РОЗВИТОК У СУЧАСНІЙ СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ ПІДХОДІВ, ОРІЄНТОВАНИХ НА СИЛЬНІ СТОРОНИ КЛІЄНТІВ.
• Semigina, T. (2019). Developmentthestrengths-basedapproachesinmodernsocialwork. COLLECTIVE MONOGRAPHS, 96-105.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).