Основи наукового дослідження соціальних проблем
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.014
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доц. Макух Оксана Євгенівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
ПР3. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження;
ПР4. Вміння застосовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення;
ПР9 . Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців;
ПР12. Аналізувати ефективність соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах компетентності
ПР17. Пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
ПР18. Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги;
ПР19. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців;
ПР20. Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Соціальна та демографічна статистика
• Кількісний та якісний аналіз у соціальній роботі
Кореквізити: «Основи наукового дослідження соціальних проблем. Курсова робота»
Короткий зміст навчальної програми: Науковий підхід до аналізу соціальних проблем. Технології наукової творчості. Інформаційні аспекти науки. Наукова комунікація. Пошук наукової літератури. Науко-метричні бази даних. Методологічні основи наукового дослідження у сфері соціальної проблематики. Організація і планування науково-дослідної роботи студента. Оформлення літератури. Презентація висновків наукового дослідження. Якість наукового дослідження: інтелектуальна власність, плагіат. Цитування та оформлення посилань.
Методи та критерії оцінювання: • Робота на практичних заняттях: усне опитування, використання інтерактивних методів навчання, індивідуальна контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмова форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Адаменко М. І. Основи наукових досліджень / М. І. Адаменко, М. В. Бейлін. Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014. 188 с.
2. Важинський С. Е., Щербак Т. І. Методика та організація наукових досліджень : Навч. посіб. / С. Е. Важинський, Т І. Щербак. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 260 с.
3. Кількісні та якісні методи збору інформації усоціальних дослідженнях: метод. посіб.з курсів «Методи збору інформації соціологічноїінформації, ч.І», «Методи збору соціологічної інформації, ч.ІІ», «Методологія іметоди соціальних досліджень», «Методологія і методи наукового дослідження» для студентів напряму 6.03010100 – «Соціологія» та 6.13010200 – «Соціальна робота» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» і «магістр»/ уклад.: О.П.Гілета, Л.Д.Климанська, М.Я.Козак, Р.О.Савчинський. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 164 с.
4. Скиба О. П. Стиль наукового мислення в інформаційну епоху / О. П. Скиба // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. 2011. № 2 (14). С. 100-104.
5. Соціальна робота: метод. вказівки до виконання курсових робіт та написання бакалаврської кваліфікаційної роботи для студентів базового напряму «Соціологія спеціальності 6.130102 «Соціальна робота» / уклад. Н. М. Гайдук, Л.Є. Клос, М. Я. Козак, О. Є. Макух, О. П. Гілета, С. Г. Ставкова, Г. З. Герасим. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 56 с.
Основи наукового дослідження соціальних проблем (курсова робота)
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.015
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доц. Макух Оксана Євгенівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження;
Застосовувати засоби соціально-правової політики в сфері соціального захисту, базові знання з юриспруденції та законодавства України в галузі соціального забезпечення
Пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги;
Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: "Основи наукового дослідження соціальних проблем"
Кореквізити: "Теорія та історія соціального забезпечення"
Короткий зміст навчальної програми: Зміст КР. Наукове керівництво курсовою роботою. Пошук, відбір та аналіз наукової літератури і джерел. Вимоги до написання наукового тексту. Оформлення посилань. Структура курсової роботи. Визначення наукової проблеми, формулювання теми, мети, завдань, об’єкта і предмета роботи. Вимоги до написання висновків. Оформлення списку використаної літератури та джерел. Вимоги до захисту. Презентація результатів роботи. Захист курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: • Активність на консультаціях, зв'язок із науковим керівником, відповідність результатів написання роботи встановленим вимогам.
• підсумковий контроль ( залік): захист курсової роботи. Усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Адаменко М. І. Основи наукових досліджень / М. І. Адаменко, М. В. Бейлін. Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014. 188 с.
2. Важинський С. Е., Щербак Т. І. Методика та організація наукових досліджень : Навч. посіб. / С. Е. Важинський, Т І. Щербак. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 260 с.
3. Кількісні та якісні методи збору інформації усоціальних дослідженнях: метод. посіб.з курсів «Методи збору інформації соціологічноїінформації, ч.І», «Методи збору соціологічної інформації, ч.ІІ», «Методологія іметоди соціальних досліджень», «Методологія і методи наукового дослідження» для студентів напряму 6.03010100 – «Соціологія» та 6.13010200 – «Соціальна робота» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» і «магістр»/ уклад.: О.П.Гілета, Л.Д.Климанська, М.Я.Козак, Р.О.Савчинський. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 164 с.
4. Скиба О. П. Стиль наукового мислення в інформаційну епоху / О. П. Скиба // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. 2011. № 2 (14). С. 100-104.
5. Соціальна робота: метод. вказівки до виконання курсових робіт та написання бакалаврської кваліфікаційної роботи для студентів базового напряму «Соціологія спеціальності 6.130102 «Соціальна робота» / уклад. Н. М. Гайдук, Л.Є. Клос, М. Я. Козак, О. Є. Макух, О. П. Гілета, С. Г. Ставкова, Г. З. Герасим. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 56 с.