Методи нарахування соціальних виплат

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати систему знань щодо методів нарахування соціальних виплат, що є державними гарантіями соціального захисту населення України. Розкрити класифікацію та типологію соціальних виплат, методи їхнього обрахування і технології призначення. Результатом навчання є оволодіння базовими знаннями про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту та вміння використовувати механізми призначення фінансової соціальної допомоги та страхових виплат.
Завдання: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями 4. Знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення 5. Здатність консультувати з питань соціального забезпечення різним групам населення, що опинилися у складних життєвих обставинах 6. Здатність використовувати адміністративно-правові механізми призначення та контролю в системі соціального захисту населення 7.Здатність застосовувати методики індивідуальних обрахунків адресної соціальної допомоги, методики індивідуальних обрахунків призначення субсидій, соціальної допомоги мало захищеним категоріям населення, допомоги по безробіттю 8. Здатність до планування та реалізації заходів з надання адресної соціальної допомоги 9. Знання методики індивідуальних обрахунків страхових внесків з різних видів страхування
Результати навчання: 1. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження. 2. Вміння застосовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення. 3. Використовувати механізми призначення фінансової соціальної допомоги, пенсій. 4. Застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту. 5. Використовувати базові знання про принципи державної соціальної політики та шляхи соціального забезпечення населення. 6. Застосовувати засоби соціально-правової політики в сфері соціального захисту, базові знання з юриспруденції та законодавства України в галузі соціального забезпечення. 7. Визначати умови соціально-економічної підтримки різних категорій населення. 8. Аналізувати та оцінювати рівень матеріально-економічного захисту різних категорій населення. 9. Визначати зміст співпраці з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення. 10. Застосовувати нормативно-правову базу в захисті соціальних груп населення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Правове регулювання соціального забезпечення. 2. Практикум з соціального забезпечення. Частина 2. 3. Пенсійне забезпечення в Україні. 4. Методи нарахування соціальних виплат (КР). 5. Соціальне страхування. 6. Ведення професійних документів та звітність в соціальному забезпеченні. 7. Технології соціального забезпечення. 8. Організація контролю в соціальному забезпеченні. 9. Економічні основи соціального забезпечення Актуальні проблеми соціального забезпечення. 10. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Методи нарахування соціальних виплат» буде подаватися за допомогою різних методів, включаючи лекції та вирішення комплексних задач. Оскільки студенти повинні будуть опрацювати технології нарахування і призначення різноманітних видів соціальної допомоги, велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової аудиторної та позаудиторної роботи. Викладач надаватиме студентам індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для того, щоб опрацювання технологій і методів нарахування соціальних виплат, а також відчуття інших студентів були залучені у процес вивчення курсу.
Опис: Тема 1. Призначення, нарахування і виплати державної соціальної допомоги сім’ям Тема 2. Призначення, нарахування і виплати державної соціальної допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківського піклування Тема 3. Призначення, нарахування і виплати державної соціальної допомоги людям похилого віку та особам з інвалідністю Тема 4. Призначення, нарахування і виплати державної соціальної допомоги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Тема 5. Призначення, нарахування і виплати державної соціальної допомоги учасникам бойових дій, особам з інвалідністю в наслідок війни, учасникам війни та членам сім’ї померлих ветеранів війни Тема 6. Призначення, нарахування і страхові виплати постраждалим в наслідок отриманих травм або професійних захворювань на виробництві та тимчасової втрати працездатності Тема 7. Призначення, нарахування і страхові виплати безробітним Тема 8. Призначення, нарахування і страхові виплати з пенсійного забезпечення
Методи та критерії оцінювання: 1. Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Методи нарахування соціальних виплат» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання. 2. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих програмних результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальне забезпечення», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та результатів екзаменаційного контролю. 3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 4. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розв’язання розрахункових завдань: 1. Якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість та системність (8 балів). 2. Рівень самостійності та глибина осмисленості ( 8 балів.) 3. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями ( 8 балів). 4. Своєчасність і повнота виконання практичних робіт (8 балів). Тестові завдання завдання:Студент отримує один бал з тестового завдання з кожної теми за умови 100% правильних відповідей.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Кириленко, О.П.(ред.), & Толуб’яка, В.С.(ред). (2016). Соціальне страхування. Тернопіль: ТНЕУ Кнукова, Н.М., & Кузьминчук, Н.В.(2019). Соціальне страхування. Київ: Центр навчальної літератури. Мокрицька, Н.П. (2020). Право соціального забезпечення. Львів: ЛьвДУВС Ярошенко, О. М., (ред), Слюсар, А. М., & Вєтухова, І. А. (2019). Право соціального забезпечення. Харків : Право. Допоміжна Дубич, К. В. (2017). Історія і теорія соціального забезпечення в України та за кордоном : навчальний посібник. Львів : «Магнолія 2006». Шаповалова, Т.В.(2017). Економічні основи соціального забезпечення: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/index
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Методи нарахування соціальних виплат (курсова робота)

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.037
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Закріпити, поглибити і розширити теоретичні знання в сфері соціального забезпечення населення. Вдосконалити навички пошуку та аналізу літературних джерел та самостійної науково-дослідницької роботи. Вироблення умінь формулювати судження та висновки та презентації результатів роботи та публічного захисту.
Завдання: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності 3. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій 4. Знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення 5. Здатність консультувати з питань соціального забезпечення різним групам населення, що опинилися у складних життєвих обставинах 6. Здатність використовувати адміністративно-правові механізми призначення та контролю в системі соціального захисту населення 7.Здатність застосовувати методики індивідуальних обрахунків адресної соціальної допомоги, методики індивідуальних обрахунків призначення субсидій, соціальної допомоги мало захищеним категоріям населення, допомоги по безробіттю 8. Здатність до планування та реалізації заходів з надання адресної соціальної допомоги 9. Знання методики індивідуальних обрахунків страхових внесків з різних видів страхування
Результати навчання: 1. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження. 2. Вміння застосовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення. 3. Використовувати механізми призначення фінансової соціальної допомоги, пенсій. 4. Застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту. 5. Використовувати базові знання про принципи державної соціальної політики та шляхи соціального забезпечення населення. 6. Застосовувати засоби соціально-правової політики в сфері соціального захисту, базові знання з юриспруденції та законодавства України в галузі соціального забезпечення. 7. Визначати умови соціально-економічної підтримки різних категорій населення. 8. Аналізувати та оцінювати рівень матеріально-економічного захисту різних категорій населення. 9. Визначати зміст співпраці з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення. 10. Застосовувати нормативно-правову базу в захисті соціальних груп населення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Правове регулювання соціального забезпечення. 2. Практикум з соціального забезпечення. Частина 2. 3. Пенсійне забезпечення в Україні. 4. Методи нарахування соціальних виплат . 5. Соціальне страхування. 6. Ведення професійних документів та звітність в соціальному забезпеченні. 7. Технології соціального забезпечення. 8. Організація контролю в соціальному забезпеченні. 9. Економічні основи соціального забезпечення Актуальні проблеми соціального забезпечення. 10. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсової роботи є однією з важливих форм навчального процесу та науково-дослідницької роботи. Вона спрямована на практичну підготовку майбутнього фахівця і виконується у відповідності з навчальним планом. Курсова робота є одним із видів наукової роботи, самостійним дослідженням студента. Виконання курсової роботи має за мету сформувати у студентів навички проведення наукового дослідження, розвинути уміння творчої самостійної роботи, оволодіння загальнонауковими і спеціальними методами наукових досліджень з поглибленим вивченням конкретної теми. Курсова робота з «Методів нарахування соціальних виплат» зосереджується на питаннях технологічних підходів до нарахування і виплати соціальних допомог, надання і компенсаційні виплати пільг і субсидій. Кожному студентові пропонується проаналізувати діяльність, функціонування та організації, де він (вона) проходить практику з метою оцінки їх діяльності з призначення і виплати соціальних виплат, гарантованих державою та вироблення науково-обґрунтованих практичних рекомендацій для удосконалення їх діяльності.
Опис: Обрання наукового керівника. Погодження та затвердження теми. Консультації із науковим керівником Пошук літератури. Консультації із науковим керівником Написання роботи. Консультації із науковим керівником Виправлення зауважень. Консультації із науковим керівником Попередній захист. Внесення коректив. Подання роботи на кафедру для реєстрації. Підготовка до захисту. Захист курсової роботи. Оцінювання виконання роботи.
Методи та критерії оцінювання: Атестація студентів з дисципліни «Методи нарахування соціальних виплат. Курсова робота» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей. 1. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальне забезпечення», з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за кількістю отриманих балів за виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є його тематика, завдання до практичних та самостійних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання студентами робочої програми у повному обсязі .
Критерії оцінювання результатів навчання: Написання роботи вимагає дотримання наступних вимог: 1. Рівень самостійності та глибина осмисленості; 2. Якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; 3. Якість джерел інформації та змісту роботи; 4. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями; 5. Вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал; 6. Змістовність, конкретність, достатня повнота викладення питання; 7. Завершеність викладення кожної думки, усунення повторів; 8. Якісна презентація курсової роботи
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Кириленко, О.П.(ред.), & Толуб’яка, В.С.(ред). (2016). Соціальне страхування. Тернопіль: ТНЕУ Кнукова, Н.М., & Кузьминчук, Н.В.(2019). Соціальне страхування. Київ: Центр навчальної літератури. Мокрицька, Н.П. (2020). Право соціального забезпечення. Львів: ЛьвДУВС Ярошенко, О. М., (ред), Слюсар, А. М., & Вєтухова, І. А. (2019). Право соціального забезпечення. Харків : Право. Допоміжна Дубич, К. В. (2017). Історія і теорія соціального забезпечення в України та за кордоном : навчальний посібник. Львів : «Магнолія 2006». Шаповалова, Т.В.(2017). Економічні основи соціального забезпечення: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/index
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).