Соціальна взаємодія та технології інформаційного впливу

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.01.E.050
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ст.викл. Уманець Наталія Анатоліївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами знань про природу соціальних зв’язків, природу, сутність та види соціальної взаємодії; формування у студентів навичок аналітичної та практичної діяльності у дослідженні технологій інформаційного впливу у сучасному суспільстві.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: - загальних: – базові знання в галузі соціальних та поведінкових наук, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін, розуміння причинно-наслідкових зв'язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній діяльності та соціальній взаємодії; – уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших споріднених галузей; – здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; – науково-дослідницькі навички; – уміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології. – фахових: – здатність формування суспільно-особистісних відносин; – здатність застосування методик дослідження, аналізу та інтерпретації отриманих результатів; – здатність оцінювання якості соціальних послуг.
Результати навчання: ПР1.6 Застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни; ПР1.7 Застосовувати свої знання для фахового консультування споживачів послуг соціального забезпечення ПР1.9 Надавати інформаційну та нормативно-правову допомогу громадським організаціям, щодо формування соціальних проєктів, що фінансуються з регіональних і місцевих бюджетів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Менеджмент соціального забезпечення кореквізити: • Робота в громадах • Організація контролю в соціальному забезпеченні
Короткий зміст навчальної програми: Суспільство як система. Соціальні зміни і розвиток суспільства. Процес соціальної взаємодії: складові, принципи та полюси. Система соціального контролю як механізм регуляції соціальної взаємодії. Комунікація як основа соціальної взаємодії у суспільстві. Вплив: теоретичні і практичні проблеми. Основні поняття та технології маніпулятивного впливу. Технології інформаційного впливу. Інфориаційно-комунікативне суспільство як новий об’єкт сугестивного впливу. Сучасні тенденції в масовій комунікації. Медіаосвіта та медіа грамотність
Опис: Суспільство як система. Соціальні зміни і розвиток суспільства. Процес соціальної взаємодії: складові, принципи та полюси. Система соціального контролю як механізм регуляції соціальної взаємодії. Комунікація як основа соціальної взаємодії у суспільстві. Вплив: теоретичні і практичні проблеми. Основні поняття та технології маніпулятивного впливу. Технології інформаційного впливу. Інфориаційно-комунікативне суспільство як новий об’єкт сугестивного впливу. Сучасні тенденції в масовій комунікації. Медіаосвіта та медіа грамотність
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь-10 балів правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. Рецензування, опонування - 3 бали - правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – вміння опонувати та рецензувати; – вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії. Доповнення - 2 бали - науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей Експрес –опитування - 2 бали – коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гіденс Е. Соціологія / Пер. з англ. В. Шовкун, А. Олійник; Наук. ред. О.Іващенко. - К. : Основи, 1999. - 726 с. 2. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.164с. 3. Кузьменко Т. Соціологія. Навч.посіб./ Т. Кузьменко - К.:Центр учбової літератури, 2010. 310с. 4. Москаленко В.В. Психологія соціального впливу. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2007. 448 с 5. Почепцов Г.Г. Від покемонів до гібридних війн. Нові комунікативні технології ХХІ століття. –К., 2017.321с. 6. Різун В. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник – Київ, 2013.437с. 7. Рижук О. Поняття інформаційних та гібридних війн// Освіта регіону – 2016-№3-С.85-89. 8. Сугестивні технології маніпулятивного впливу : навч.посіб. / [В.М.Петрик, М.М.Присяжнюк, Л.Ф.Компанцева]; за заг. ред. Є.Д.Скулиша. – 2-ге вид. – К.: ЗАТ “ВІПОЛ”, 2011. – 248 с. 9. Холод О. М. Комунікаційні технології : підручник/О. М. Холод. — К. : Центр учбової літератури, 2013. — 213 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).