Соціальна взаємодія та технології інформаційного впливу
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.01.E.050
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ст.викл. Уманець Наталія Анатоліївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
- загальних:
– базові знання в галузі соціальних та поведінкових наук, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін, розуміння причинно-наслідкових зв'язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній діяльності та соціальній взаємодії;
– уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших споріднених галузей;
– здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
– науково-дослідницькі навички;
– уміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології.
– фахових:
– здатність формування суспільно-особистісних відносин;
– здатність застосування методик дослідження, аналізу та інтерпретації отриманих результатів;
– здатність оцінювання якості соціальних послуг.
Результати навчання: ПР1.6 Застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни;
ПР1.7 Застосовувати свої знання для фахового консультування споживачів послуг соціального забезпечення
ПР1.9 Надавати інформаційну та нормативно-правову допомогу громадським організаціям, щодо формування соціальних проєктів, що фінансуються з регіональних і місцевих бюджетів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Менеджмент соціального забезпечення
кореквізити:
• Робота в громадах
• Організація контролю в соціальному забезпеченні
Короткий зміст навчальної програми: Суспільство як система. Соціальні зміни і розвиток суспільства. Процес соціальної взаємодії: складові, принципи та полюси. Система соціального контролю як механізм регуляції соціальної взаємодії. Комунікація як основа соціальної взаємодії у суспільстві. Вплив: теоретичні і практичні проблеми. Основні поняття та технології маніпулятивного впливу. Технології інформаційного впливу. Інфориаційно-комунікативне суспільство як новий об’єкт сугестивного впливу. Сучасні тенденції в масовій комунікації. Медіаосвіта та медіа грамотність
Опис: Суспільство як система. Соціальні зміни і розвиток суспільства. Процес соціальної взаємодії: складові, принципи та полюси. Система соціального контролю як механізм регуляції соціальної взаємодії. Комунікація як основа соціальної взаємодії у суспільстві. Вплив: теоретичні і практичні проблеми. Основні поняття та технології маніпулятивного впливу. Технології інформаційного впливу. Інфориаційно-комунікативне суспільство як новий об’єкт сугестивного впливу. Сучасні тенденції в масовій комунікації. Медіаосвіта та медіа грамотність
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь-10 балів
правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Рецензування, опонування - 3 бали
- правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння опонувати та рецензувати;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
Доповнення - 2 бали
- науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей
Експрес –опитування - 2 бали
– коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гіденс Е. Соціологія / Пер. з англ. В. Шовкун, А. Олійник; Наук. ред. О.Іващенко. - К. : Основи, 1999. - 726 с.
2. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.164с.
3. Кузьменко Т. Соціологія. Навч.посіб./ Т. Кузьменко - К.:Центр учбової літератури, 2010. 310с.
4. Москаленко В.В. Психологія соціального впливу. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2007. 448 с
5. Почепцов Г.Г. Від покемонів до гібридних війн. Нові комунікативні технології ХХІ століття. –К., 2017.321с.
6. Різун В. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник – Київ, 2013.437с.
7. Рижук О. Поняття інформаційних та гібридних війн// Освіта регіону – 2016-№3-С.85-89.
8. Сугестивні технології маніпулятивного впливу : навч.посіб. / [В.М.Петрик, М.М.Присяжнюк, Л.Ф.Компанцева]; за заг. ред. Є.Д.Скулиша. – 2-ге вид. – К.: ЗАТ “ВІПОЛ”, 2011. – 248 с.
9. Холод О. М. Комунікаційні технології : підручник/О. М. Холод. — К. : Центр учбової літератури, 2013. — 213 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).