Зовнішня політика країн Азії та Африки, Північної та Латинської Америки

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.036
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к.політ.н., доцент Демчишак Руслан Богданович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів політології та науки про міжнародні відносини і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; формування у студентів науково-обгрунтованих уявлень та систематизованих знань про принципи й основні риси зовнішньої політики країн Азії та Африки, Північної та Південної Америки.
Завдання: - ЗК5. Здатність працювати в міжнародному контексті. - ФК1. Здатність виокремлювати ознаки та тенденції розвитку, розуміти природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій. - ФК2. Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному. - ФК9. Здатність застосовувати знання характеристик розвитку країн та регіонів, особливостей та закономірностей глобальних процесів та місця в них окремих держав для розв’язання складних спеціалізованих задач і проблем. - ФК11. Здатність аналізувати природу та еволюцію міжнародних організацій, їх місця у системі міжнародних відносин, основних форм та перспектив співпраці України з ними.
Результати навчання: - РН03. Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародним акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці. - РН04. Знати принципи, механізми та процеси забезпечення зовнішньої політики держав, взаємодії між зовнішньою та внутрішньою політикою, визначення та реалізації на міжнародній арені національних інтересів держав, процесу формування та реалізації зовнішньополітичних рішень. обґрунтовувати та пояснювати актуальні процеси у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики на глобальному та регіональному рівнях; - РН06. Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях. - РН09. Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та міждисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Перереквізит: ЄС у міжнародних відносинах, Глобалізація та глобальні проблеми сучасності. - Коререквізит: Зовнішня політика країн Західної Європи, Зовнішня політика Росії та країн СНД.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Зовнішня політика країн Азії та Африки, Північної та Південної Америки» є невід’ємною складовою циклу дисциплін спеціальності «Міжнародні відносини» першого рівня вищої освіти (бакалаврату), метою якої є забезпечення здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів політології та науки про міжнародні відносини; формування у студентів науково-обгрунтованих уявлень та систематизованих знань про принципи й основні риси зовнішньої політики країн Азії, цілі, інтереси та засоби країн Азії та Африки, Північної та Південної Америки як учасників міжнародних відносин в окреслений історичний період, специфіку зовнішньополітичних пріоритетів кожної країни Азії та Африки, Північної та Південної Америки у системі міжнародних відносин постбіполярного світу в умовах глобалізації.
Опис: Предмет, завдання та структура курсу, його актуальність і зв’язок з іншими навчальними дисциплінами. Країни Сходу у світовій політиці, економіці, культурі. Зовнішня політика Китайської Народної Республіки.Зовнішня політика Японії. Зовнішня політика держав Корейського півострова. Країни Південно – Східної Азії в регіональній та світовій політиці. Зовнішня політика Республіки Індія. Зовнішня політика Ісламської Республіки Пакистан. Зовнішня політика Ісламської Республіки Іран. Зовнішня політика Туреччини. Країни Близького Сходу у регіональній та світовій політиці. Країни тропічної Африки. Південно-Африканська республіка. Головні тенденції розвитку країн Північної Америки у ХХ ст. Сполучені Штати Америки в системі міжнародних відносин Пріоритетні напрямки зовнішньої політики Канади на сучасному етапі Основні тенденції розвитку країн Латинської Америки Інтеграційні процеси в Латинській Америці та їх особливості Основні вектори та особливості зовнішньополітичного курсу країн Латинської Америки в другій половині ХХ – ХХІ ст.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (40%): усне опитування, виступи на семінарах, написання рефератів підсумковий контроль (60%): екзамен (трьохрівневе тестування).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виступи на семінарському занятті за питаннями, визначеними в Плані семінарського заняття (макс. бал – 3* -Підготовка реферату та виступ із доповіддю (макс. бал – 4**). -Доповнення до основних виступів колег, участь в обговоренні проблемних питань, постановка запитань колегам (макс. бал – 2***).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Гон М. Новітня історія країн Азії в повоєнний період. –Рівне,2000. • Іваницька О.П.Зовнішня політика країн Західної Європи та Північної Америки у постбіполярний період (1990 і - 2000-і роки) : навчальний посібник / О.П. Іваницька . – Київ : Слово, 2012 . – 719 с. • Кириченко В.П. Нова історія країн Азії, Африки та Латинської Америки. Навч. Посібник / В.П. Кириченко. ? Київ: Либідь, 2002. 165 с. • Козицький А. М. Новітня історія країн Азії та Африки: навч. пос. / А. М. Козицький. – Львів: Афіша, 2004. – 429 с. • Кузьмін О. С. Нова історія країн Західної Європи та Північної Америки : навчальний посібник для студентів історичних спеціальностей вищих навчальних закладів / О.С. Кузьмін. / Житомир : Видавництво ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – 455с. • Мельничук Н. Лідерство США в умовах глобальних трансформацій / Н.Мельничук // Політичний менеджмент, 2013. – №1-2(57-58). – 244 с/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).