Інженерна графіка
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.00.O.001
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Волошкевич Петро Павлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням дисципліни є оволодіння засобами побудови зображень просторових предметів на площині – на кресленні або екрані комп’ютера, одержання необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, робочої документації на технічні вироби. Необхідно відмітити, що повне оволодіння кресленням як засобом вираження технічної думки і виробничим документом здійснюється на протязі всього навчання у ВНЗ. Одержані під час вивчення дисципліни знання та навички потрібні як для інженерної діяльності студентів.
загальних:
1. К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
2. К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
3. К03. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
4. К04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
фахових:
1. К09. Здатність використовувати положення і методи фундаментальних наук для вирішення професійних задач.
2. К14. Здатність використовувати обчислювальну техніку та інформаційні технології для вирішення складних задач і практичних проблем в галузі хімічної інженерії.
Результати навчання: РН1 – здатність розуміти принципи створення технічної документації, призначення креслень та роль графічного продукту в процесі хіміко-технологічного виробництва
РН2 – здатність застосовувати метод проекцій для побудови зображень елементів оточуючого простору на папері
РН3 – здатність розв’язувати задачі, пов’язані з геометрією просторових форм та відображення розв’язку на пласкому зображенні. Вміння застосовувати оптимальні способи для розв’язку таких задач
РН4 – здатність будувати креслення виробу складальної одиниці. Вміння читати креслення загального вигляду та виконувати деталювання. Вміння застосовувати набуті знання методами комп’ютерної графіки.
РН5 – Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Вміння адаптуватись но нових умов, вміння застосовувати нові технічні можливості для вирішення геометричних задач
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геометрія
Креслення
Процеси та апарати хімічних виробництв
Короткий зміст навчальної програми: Мета вивчення дисципліни «інженерна комп’ютерна графіка» — навчити майбутніх фахівців хімічної технології та інженерії читати і виконувати креслення деталей машин, механізмів і споруд; аналізувати геометричні форми предметів, абстрактно, логічно та просторово мислити.
Дисципліна складається з двох розділів: «Інженерна графіка» та «Комп’ютерна графіка».
У розділі «Інженерна графіка» вивчається теорія систем проекцій, властивості зображених елементарних фігур, способи та алгоритми розв’язання комплексних та метричних задач позиційного та метричного характеру. Методи нарисної геометрії дають змогу досягти наочності зображень.
Теми розділу: Предмет нарисної геометрії; завдання точки, прямої, площини і многогранників на комплексному кресленні Монжа; поверхні обертання, многогранники; Конструкторська документація; оформлення креслень; елементи геометрії деталей; зображення, написи, позначення; аксонометричні проекції деталей; зображення і позначення елементів деталей; зображення і позначення різьби; робочі креслення деталей; виконання ескізів деталей машин; зображення складальних одиниць; деталювання складального креслення виробів.
У розділі «Комп’ютерна графіка» розглядаються питання зображення проекційним способом технічних виробів, вузлів та деталей засобами графічного редактора AutoCAD.
Повне оволодіння кресленням як засобом виразу технічної думки досягається в результаті опанування нарисною геометрією та технічним кресленням і вдосконалюється застосуванням комп’ютерної техніки.
Опис: Тема 1. Предмет і метод нарисної геометрії.
Тема 2. Відображення елементів простору (прямих та площин).
Тема 3. Відображення відношень між елементами простору.
Тема 4. Позиційні задачі.
Тема 5. Відображення поверхонь.
Тема 6. Види. Розрізи. Перерізи.
Тема. 7. Складальне креслення загального виду
Тема 8. Блок схеми алгоритму, види і типи схем. Позначення згідно ЕСКД.
Методи та критерії оцінювання: Досягнення результатів навчання оцінюються згідно наступних методів: поточний контроль – виконання та захист практичних графічних робіт; усне (ідивідуальне) та фронтальне (загальне) опитування; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, тощо. Залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточні графічні роботи оцінюються за такими критеріями: правильність розв’язку, оформлення роботи згідно державних стандартів, усна компонента (захист роботи). Правильність розв’язку – 60% від максимальної кількості балів за дану роботу. Оформлення – 30%, захист роботи – 10%.
Тестування:КЗ – 5 питань оцінюється в 25 балів.
Оцінка активності: висока активність – 2 бали; середня активність – 1 бал; низька активність – 0 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=8368 .Інженерна та комп’ютерна графіка ХТ.
2. Проекційне креслення. Методичні вказівки до розділу курсів „Нарисна геометрія”, „Інженерна графіка”, „Креслення”. Частина 1: Графічне відображення елементів простору / Укл.: О.П. Калиновська, Б.В. Панкевич, О.О.Бойко. - Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”. 2006 р. 36с.
3. Інженерна графіка. Методичні вказівки, зразки робіт і варіанти завдань для студентів інженерно-технічних спеціальностей /Укл. О.О.Бойко, Е.В.Мартин, Б.В.Панкевич, П.П.Волошкевич – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”. 2005 р. 56с.
4. Основні вимоги стандартів ЄСКД до оформлення креслень. Геометричні побудови Методичні вказівки з варіантами завдань./ Укл. Б.В. Панкевич, С.І. Рихлінська, О.Р. Баранецька.- Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка” 2004 р.- 32 с.
5. Деталювання складального креслення: Методичні вказівки з курсу „Інженерна графіка для студентів усіх спеціальностей/ Укл: О.О.Бойко, Б.В.Панкевич, І.Г.Пулькевич Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка” 2004 р.- 20 с.
6. Розміри в інженерній графіці. Методичні вказівки з курсу „Інженерна графіка” для студентів усіх спеціальностей / Укл: Є.В.Мартин. - Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка” 2002 р.- 32 с.
7. Учбові завдання з інженерної графіки. Методичні вказівки для студентів немеханічних спеціальностей. - Львів, ЛПІ, 1990р.
8. Методичні вказівки “Різьові з’єднання”.О.М. Римар, І.Й. Врублевський, І.С. Афтаназів. - Львів, ЛПІ, 1990р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).