Аналітична хімія, частина 2

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.00.O.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: проф. Шаповал П.Й.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здобуття студентами теоретичних знань з аналітичної хімії та їх ознайомлення з методами якісного та кількісного визначення складу речовин
Завдання: - здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. - здатність використовувати методи спостереження, опису, ідентифікації, класифікації об’єктів хімічної технології та промислової продукції.
Результати навчання: • обґрунтовано вибрати відповідний метод для вирішення конкретного завдання. • оцінювати аналітичні можливості методів. • вміти виконувати лабораторні дослідження в групі під керівництвом лідера. • мати навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. • кваліфіковано використовувати лабораторне аналітичне обладнання та прилади. • точно відтворювати методику за описом. • проводити метрологічну оцінку точності та правильності одержаних результатів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Загальна та Неорганічна хімія; • Фізика • Органічна хімія
Короткий зміст навчальної програми: Місце інструментальних методів аналізу в аналітичній хімії. Оптичні методи аналізу. Молекулярно-абсорбційний аналіз. Хроматографічні методи аналізу. Електрохімічні методи аналізу. Потенціометрія. Кондуктометрія. Кулонометрія. Радіохімічні методи аналізу.
Опис: 1. Емісійний спектральни аналіз 2. Молекулярно-абсорбцiйний аналізу 3. Хроматографiчні методи аналiзу 4. Електрохімiчнi методи аналiзу, їх класифікація (інверсійна вольтамперометрія, потенціометрія, кулонометрія, кондуктометрія)
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (25 %) • підсумковий контроль (75 %) – диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК, 100 балів): Колоквіуми: 60 балів; Контрольна робота: 5 балів; Тест: 15 балів; Захист лабораторних робіт: 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аналітична хімія та інструментальні методи аналізу. Д.І. Семенишин, М.М. Ларук: Видавництво Львівської політехніки, 2015.- 148 с. 2. Лурье Ю.Ю. Справочник по аналитической химии.- М.: Химия, 1989. – 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).