Апаратно-технічне забезпечення силікатних виробництв
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.E.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: Доцент Роман СЕМЕГЕН
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти здатність вирішувати складні задачі та практичні проблеми, пов’язані з технологією та вибором обладнання у виробництві силікатних матеріалів, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та характеризуються комплексністю умов і передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей:
інтегральна компетентність:
– здатність вирішувати складні задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов;
загальних:
– знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
– Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
фахових:
– здатність використовувавти професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій силікатних і тугоплавких матеріалів і речовин;
– здійснювати підбір апаратурно-технічного обладнання на підприємствах профільного напрямку.
Результати навчання: • Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичнi проблеми хімічних технологій та інженерії;
• Знання та розуміння предметної області та розу міння професійної діяльності;
• Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так i письмово;
• Здатність використовувати професійно-профільні знания i практичні навички для вирішення конкретних завдань;
• Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій;
• Знати і розуміти механізми і кінетику хімічних процесів;
• Забезпечити безпеку персоналу та навколишнього середовища під час професійної діяльності у сфері хімічної інженерії;
• Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Матеріалознавство силікатів; Технологія кераміки; Технологія в’яжучих матеріалів; Технологія і обладнання виробництва скла.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення механізмів руйнування сировинних матеріалів, вивчення будови, конструкції та особливостей роботи технологічного обладнання в умовах силікатних виробництв.
Опис: Роль механічного обладнання у технологічному циклі підготовки сировини. Загальні поняття про дроблення матеріалів. Способи дроблення, класифікація машин для дроблення
Дробильно-розмелювальні машини. Призначення, будова та особливості конструкції.
Механічне сортування матеріалів.
Апарати для зневоднення і сушіння силікатних матеріалі. Призначення, будова та особливості конструкції.
Обладнання для перемішування матеріалів. Призначення, будова та особливості конструкції.
Живильники для дозування сировини.
Машини для транспортування сировинних матеріалів
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів навчання здійснюється на основі тестів, виконання лабораторних робіт та семестрового контрольного тесту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи 30
Контрольна робота 15
Залікове тестування 55
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дубинін А.І. Обладнання хімічних виробництв та підприємств Будівельних матеріалів: навч. посібник/ А.І.Дубинін, В.М.Атаманюк, В.П.Дулеба, Д.М.Симак; за ред.. проф.- А.І.Дубиніна. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013.- 292 с.
2. Дубинін А.І. Обладнання для подрібнення матеріалів : Навч. посібник/ А.І.Дубинін, Я.М.Ханик, В.М.Атаманюк.- Серія «Дистанційне навчання «.-№ 35.- Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2005.- 140 с.
3. Дубинін А.І. Обладнання хімічних і силікатних виробництв: Навч. посібник/ А.І.Дубинін, Я.М.Ханик, В.М.Атаманюк.- Серія «Дистанційне навчання «.-№ 37.- Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2005.- 196 с.
4. Бережний М.М., МовчанВ.П. Збагачення та окусковування сировини. Кривий Ріг:Інститут сучасних професій, 200. 365 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).