Основи технічної електрохімії
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.E.044
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: д.т.н., проф. Кунтий Орест Іванович
д.т.н., проф. Слюзар Андрій Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральні компетентності
ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК 3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
фахові компетентності:
ФКС 1.2 Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі електрохімічного синтезу речовин і гальванічних процесів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР2 Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі.
ПР3 Знати і розуміти механізми і кінетику хімічних процесів, ефективно використовувати їх при проектуванні і вдосконаленні технологічних процесів та апаратів хімічної промисловості.
Комунікація(КОМ)
КОМ 2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Автономія і відповідальність (АіВ)
АіВ 4. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні - Неорганічна, фізична, аналітична хімія. Основи електротехніки. Загальна хімічна технологія
Супутні - Процеси і апарати хімічних виробництв. Устаткування галузі і основи проектування. Гальванотехніка
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні «Основи технічної електрохімії» розглядають теорію трьох основних типів електрохімічних процесів, а саме: електролізу розчинів з виділенням металів, електролізу розплавів і електролізу водних розчинів без виділення металів. Згідно навчальних планів дисципліною передбачено 15 год. лекцій і 15 год. лабораторних занять, виконання розрахунково-графічної роботи та контроль знань у формі іспиту.
Опис: ЕЛЕКТРОХІМІЧНЕ НАНЕСЕННЯ МЕТАЛЕВИХ, КОНВЕРСІЙНИХ І КОМПОЗИЦІЙНИХ ПОКРИТТІВ.
ЕЛЕКТРОХІМІЧНЕ ОДЕРЖАННЯ МЕТАЛІВ
ЕЛЕКТРОЛІЗ РОЗПЛАВІВ
ЕЛЕКТРОЛІЗ ВОДНИХ РОЗЧИНІВ
Методи та критерії оцінювання: Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів освіти Національного університету «Львівська політехніка». (https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2028/svo0309polozhennyaproorganizaciyutaprovedennyapotochnogoisemestrovogokontrolyu.pdf).
Поточний контроль знань студентів включає захист лабораторних робіт. Лабораторні роботи : кожен студент виконує в підгрупі з 3-4 чоловік 3 лабораторні роботи. Кожна лабораторна робота оцінюється у 5 балів, з яких 3 – за відповіді при допуску до лабораторної роботи (1), сумлінність при виконанні (1) та якість оформлення звіту (1), а 2 – за відповіді при захисті. Семестровий контроль здійснюють у формі іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів
Лабораторні роботи - 20, КРР - 10
Екзаменаційний контроль (ЕК) - 70 балів
письмова компонента - 50, усна компонента - 20
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Яворський В.Т., Кунтий О.І., Хома М.С. Електрохімічне нанесення металевих, конверсійних і композиційних покриттів. Навчальний посібник. – Львів.: ДУ “ЛП”, 2000.– 216 с.
2. Кунтий О.І., Зозуля Г.І. Електроліз іонних розплавів. Виробництво магнію: Навчальний посібник. – Львів: НУ “ЛП”, 2006. – 236 с.
3. Кунтий О.І. Гальванотехніка: Навчальний посібник. – Львів: НУ “ЛП”, 2004 – 236 с.
4. Кошель М.Д. Теоретичні основи електрохімічної енергетики: Підручник. – Дніпропетровськ: УДХТУ, 2002. – 430 с.
5. Горбачов А.К. Технічна електрохімія. Ч.І. Електрохімічні виробництва хімічних продуктів: Підручник/За ред. проф. Б.І. Байрачного.– “Видавництво “Прапор”, 2002. – 254 с.
6. Волошин М.Д. Електрохімічна технологія неорганічних речовин : навчальний посібник / Волошин М. Д., Іванченко А. В. – Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2012. – 325 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).