Розрахунок процесів органічного синтезу
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.E.068
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Мельник Юрій Романович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність
• Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
• Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
• Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
фахові компетентності:
• Здатність використовувати обчислювальну техніку та інформаційні технології для вирішення складних задач і практичних проблем в галузі хімічної інженерії.
фахові компетентності спеціалізації:
• Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій основного і тонкого синтезу органічних речовин.
Результати навчання: Здійснювати якісний та кількісний аналіз речовин неорганічного та органічного походження, використовуючи відповідні методи загальної та неорганічної, органічної, аналітичної, фізичної та колоїдної хімії.
Використовувати сучасні обчислювальну техніку, спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні технології для розв’язання складних задач і практичних проблем у галузі хімічної інженерії, зокрема, для розрахунків устаткування і процесів хімічних виробництв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
• Теорія хімічних процесів органічного синтезу
• Основи полімерної хімії
• Основи біохімії
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
• Проектування та обладнання процесів органічного синтезу
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто основні поняття технологічного проектування, послідовність створення та розробки проектної документації, наведено класифікацію хіміко-технологічних систем та розглянуто особливості технології органічного синтезу, наведено мету розрахунку матеріального і теплового балансу та викладено принципи та послідовність їх розрахунку, розглянуто критерії оптимізації хіміко-технологічних систем. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває знань, умінь, навичок та компетентностей, необхідних для організації діяльності підприємств органічного синтезу та вирішення практичних завдань із забезпечення якості цільових продуктів органічного синтезу.
Опис: Основи технологічного проектування. Технологічний регламент. Хіміко-технологічні системи. Типи технологічних зв’язків. Матеріальні баланси хімічних процесів. Теплові баланси хімічних процесів. Критерії оптимізації технологічної системи
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі письмового експрес-контролю, розрахунково-графічної роботи, колоквіуму.
Семестровий контроль проводиться у вигляді диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: • розрахункова робота (30 б.)
• письмовий експрес-контроль (10 б.)
• колоквіум (60 б.)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів («відмінно») – виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–71 бал («добре») – виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів («задовільно») – виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
49–00 балів («незадовільно») – виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мельник С. Р., Мельник Ю. Р. Розрахунок процесів органічного синтезу: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Левада», 2022. – 150 с.
2. Мельник С.Р., Мельник Ю.Р., Піх З.Г. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. – 448 с.
3. Солтис М.М., Закордонський В.П. Теоретичні основи процесів хімічної технології: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2003. – 430 с.
4. Мельник Ю.Р. Електронний навчально-методичний комплекс «Розрахунок процесів органічного синтезу» для студентів базового спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія». – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2023. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15161.
5. Методичні вказівки до практичних занять і самостійної роботи з курсу «Розрахунок процесів органічного синтезу» для студентів спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія» (рівень вищої освіти – перший (бакалаврський)) / Укл.: Мельник Ю.Р., Мельник С.Р. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2022. 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).