Інженерний аналіз та підготовка виробництва хімічного обладнання, частина 1
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.E.097
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: к.т.н., с.н.с., доцент Іващук Олександр Сергійович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів хімії, хімічних технологій та інженерії
і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними.
ЗК4. Здатність планувати та керувати часом.
ЗК5. Здатність до системного мислення, продукування нових ідей, креативності.
ЗК9. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях.
ЗК10. Здатність до аналізу та синтезу, вміння виявляти, формулювати, ставити та вирішувати наукові (науково-прикладні) завдання.
ЗК11. Мати навички розроблення та управління проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів в предметній області.
ЗК13. Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи.
фахові компетентності:
ФК1. Можливість продемонструвати знання та розуміння основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії.
ФК2. Базові уявлення про різноманітність об'єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції.
ФК3. Володіння методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, об'єктів хімічної технології та промислової продукції.
ФК5. Здатність застосовувати основні фізико-хімічні методи аналізу й оцінки стану хіміко-технологічних систем.
ФК7. Здатність застосовувати сучасні експериментальні методи роботи з технологічними об'єктами хімії в промислових і лабораторних умовах, навички роботи із сучасною вимірювальною апаратурою.
ФК8. Здатність обирати і використовувати відповідне обладнання, інструменти та методи для реалізації та контролю хімічних виробництв.
ФК11. Здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для оволодіння основами теорії й методів хіміко-технологічних досліджень.
ФК12. Здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для аналізу, оцінювання та проектування технологічних процесів і устаткування з використанням традиційної та альтернативної сировини.
ФК13. Здатність обчислювати та обробляти дані, використовувати інформаційні технології для вирішення експериментальних і практичних завдань у професійній діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Знання можливостей сучасного програмного забезпечення моделювання механічних властивостей хіміко-технологічного обладнання, методів створення комп’ютерних моделей апаратів хімічної технології, етапів 2D і 3D твердотільного моделювання хімічної апаратури.
2. Уміння аналізу та реалізації фізичних та математичних моделей у програмному комплексі SOLIDWORKS.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика
Вища математика
Машини та устаткування галузі
Експлуатація та обслуговування машин
Розрахунок і конструювання апаратів хімічних виробництв і підприємств будівельних матеріалів
Процеси та апарати хімічної технології
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дозволяє опанувати основи комп’ютерного моделювання, верифікації, оптимізації хіміко-технологічних процесів та апаратів хімічної технології за допомогою програмному комплексі автоматизованого проектування та інженерного аналізу SOLIDWORKS.
Опис: Вступ. Передумови та історія виникнення системи автоматизованого проектування та інженерного аналізу SolidWorks. Основні завдання та можливості програми, відмінність від існуючих програм для чисельного моделювання. Інтерфейс користувача SolidWorks. Основні поняття та структура документа у SolidWorks.
Дерево конструювання Feature Manager. Панелі інструментів SolidWorks. Основні елементи SolidWorks та їх призначення. Налаштування панелей інструментів SolidWorks.
Створення ескізів твердотільних об’єктів у SolidWorks. Види ескізів. Поняття 2D і 3D ескізів. Редагування ескізів SolidWorks. Геометричні взаємозв’язки ескізів SolidWorks. Способи оброзмірювання об’єктів на ескізах.
Створення твердотільної моделі у SolidWorks.
Основні операції над тілами та поверхнями у SolidWorks.
Масиви у SolidWorks. Способи керування масивами у SolidWorks. Основні операції над тілами та поверхнями у SolidWorks.
Види моделі. Додаткові (довідкові) геометричні побудови у SolidWorks: довідкові площини, осі, точки, ескізи. Створення вирізів та отворів у твердотільних моделях. Види вирізів.
Створення збірок у SolidWorks. Додавання деталей у збірку. Основні способи створення збірок. Способи створення та додавання спряжень у SolidWorks.
Бібліотека кріпильних елементів Toolbox.
Інструменти для роботи з твердотільними елементами у збірках SolidWorks: використання конфігурацій, погашення/висвітлення елементів, побудова рознесеного виду, перевірка інтерференції.
Створення креслення в SolidWorks: основні способи, їх переваги та відмінності.
Шаблони креслярських листів та їх редагування. Основні написи креслярських листів. Стандартні написи та їх редагування.
Види у кресленнях SolidWorks: створення та редагування. Оброзмірювання об’єктів в контексті креслень SolidWorks.
Робота із специфікаціями в SolidWorks. Зв’язок деталей та специфікації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль, семестровий контроль, усне опитування, виконання практичних, лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30
Екзаменаційний контроль 70
Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Іващук О. С. Основи інженерного аналізу та підготовки виробництва хімічного обладнання. ч. 1: навч. посіб. / О. С. Іващук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 140 с. – ISBN 978-966-941-562-2.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).