Аналітична хімія
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.00.O.009
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: доц. Ларук М.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
3. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
4. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
5. Здатність працювати в команді.
6. Навички здійснення безпечної діяльності.
7. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
8. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
9. Здатність організовувати та проводити контроль якості і безпечності сировини, напівфабрикатів та харчових продуктів із застосуванням сучасних методів.
10. Здатність забезпечувати якість і безпеку продукції на основі відповідних стандартів та у межах систем управління безпечністю харчових продуктів під час їх виробництва і реалізації.
Результати навчання: • знати базові засади аналітичної хімії як науки про якісний та кількісний склад речовин.
• вміти відтворювати методики аналізу за описом.
• розуміти умови проведення аналітичних визначень.
• знати послідовність створення нових методик аналітичного контролю речовин.
• оцінювати метрологічні характеристики результатів аналізу.
• уміти кваліфіковано використовувати лабораторне обладнання та прилади для визначення вмісту речовин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Неорганічна хімія;
• Фізика
• Математика
• Теоретичні основи харчових технологій
• Харчові технології
• Контроль якості та безпеки харчових продуктів
Короткий зміст навчальної програми: Предмет, завдання, основнi поняття та класифікація методiв аналiтичної хімiї. Титриметричний (об’ємний) аналіз. Методи кислотно-основного титрування. Методи окисно-вiдновного титрування. Комплексонометричнi методи аналiзу. Гравiметричний аналiз. Оптичні методи аналізу. Емісійний спектральний аналіз. Молекулярно-абсорбцiйний аналiз. Хроматографiчні методи аналiзу. Вольтамперометрія. Загальна характеристика методів потенцiометрiї, кондуктометрії та кулонометрії.
Опис: 1. Правила технiки безпеки та поведiнки в лабораторiях аналiтичної хiмiї. Визначення вмісту ацетатної кислоти в розчині;
2. Визначення лужних та лужноземельних металiв методом фотометрiї полум'я;
3. Визначення залiза у виглядi сульфосалiцилату;
4. Потенцiометричне визначення сумiшi кислот;
5. Якiсний хроматографічний аналiз сумiшi органiчних сполук за часами утримування;
6. Визначення натрій тіосульфату кулонометричним титруванням електроґенерованим йодом;
7. Кондуктометричне визначення вмісту сильної кислоти в розчині.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (20 %)
• підсумковий контроль (80 %) – диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК, 100 балів)
Колоквіуми: 80 балів;
Захист контрольної роботи: 4 бали;
Захист лабораторних робіт: 16 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аналітична хімія та інструментальні методи аналізу. Д.І. Семенишин, М.М. Ларук: Видавництво Львівської політехніки, 2015.- 148 с.
CRC Handbook of Chemistry and Physics 95th Edition / CRC Press, Taylor & Francis Group, 2014, International Standard Book Number-13: 978-1-4822-0868-9 (eBook - PDF)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).