Загальна та неорганічна хімія

Спеціальність: Промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.02.O.009
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: Гринчук Юрій
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Курс «Загальна та неорганічна хімія», як фундаментальної дисципліни передбачає виконання загальноосвітньої (формування наукового світогляду студента, його здатності аналізувати явища) та конкретно-практичної функцій, остання передбачає засвоєння провідних хімічних ідей, понять і законів, формування загально навчальних і спеціальних вмінь і навичок для застосування хімічних законів і процесів, доцільного і правильного використання хімічних речовин і матеріалів та поводження з ними у конкретній галузі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності: ФК 1. Здатність використовувати базові знання з математики та фізики ЇЇ обсязі, необхідному для засвоєння загально-інженерних та профссійно-орієнтованих дисциплін; ФК 2. Здатність використовувати грунтовні знання з загальної, неорганічної, органічної, фізико-колоїдної хімії, хімічних та фізико-хімічних методів аналізу складу речовин в обсязі, необхідному для засвоєння фахових дисциплін; 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ЗН3 Знання з загальної та неорганічної хімії, фізичної та колоїдної, хімічних та фізико-хімічних методів аналізу складу речовин в обсязі, необхідному для засвоєння фахових дисциплін; ЗН4 Базові знання в галузі природничих наук та інженерії, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. УМ20 Вміти узагальнювати та систематизувати інформацію про хімічну структуру, фізичні та хімічні властивості методи одержання та аналізу сучасних лікарських рослин.
Результати навчання: • розуміти сучасний стан і шляхи розвитку хімії; • усвідомлювати роль хімії в науково-технічному прогресі, створенні нових матеріалів; • розв,язувати енергетичні проблеми, шляхом раціонального використання природних багатств і охорони природи; • мати світоглядне знання хімічних теорій і законів; • знати фізичні і хімічні властивості, практичне значення речовин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика, • Обчислювальна математика і програмування, • Загальна фізика.
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття хімії. Основні закони хімії. Будова атома. Періодична система елементів. Хімічний зв?язок. Просторова конфігурація молекул. Основні класи неорганічних речовин: оксиди, кислоти, основи, амфотерні гідроксиди. Основні класи неорганічних речовин: оксиди, солі, галоген- та тіаногідриди, металіди. Координаційні комплексні сполуки. Ізомерія комплексних сполук. Хімічна термодинаміка. Кінетика і каталіз. Розчини. Розчини електролітів. Хімія води. Окисно-відновні реакції. Загальна характеристика металів. Корозія металів. Властивості s-елементів (металів) та їх основних сполук. Властивості р-елементів (металів) та їх основних сполук. Властивості d-елементів (металів) та їх основних сполук. Властивості р-елементів (неметалів) III-V груп. Властивості р-елементів (неметалів) VI групи. Властивості р-елементів (неметалів) VII групи.
Опис: 1. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ І ЗАКОНИ ХІМІЇ 2. АТОМНО-МОЛЕКУЛЯРНЕ ВЧЕННЯ 3 БУДОВА АТОМА І ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН 4. ЕЛЕКТРОННІ ФОР МУЛИ АТОМІВ І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ЕЛЕМЕНТІВ 5. ХІМІЧНИЙ ЗВЯ’ЗОК 6. КЛАСИФІКАЦІЯ ТА НОМЕНКЛАТУРА НЕОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН 7. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МІЖ КЛАСАМИ НЕОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН 8. ЕНЕРГЕТИКА ХІМІЧНИХ ПРОЦЕСІВ 9. ХІМІЧНА КІНЕТИКА І РІВНОВАГА 10. РОЗЧИНИ 11. ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ РОЗЧИНІВ ЕЛЕКТРОЛІТІВ 12. ЕЛЕКТРОХІМІЧНІ ПРОЦЕСИ 13. ОКИСНО-ВІДНОВНІ РЕАКЦІЇ 14. ХІМІЯ ВОДИ 15. КОМПЛЕКСНІ СПОЛУКИ 16. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА МЕТАЛІВ 17. КОРОЗІЯ МЕТАЛІВ 18. ВЛАСТИВОСТІ s-, р-, d-, f- ЕЛЕМЕНТІВ
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, поточний тестовий контроль (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи – 15 балів Тестовий контроль – 15 балів Письмова компонента - 60 Усна компонента -10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Н.В. Романова. Загальна та неорганічна хімія. К.; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2002. - 480с. 2. М.Л. Глінка. Загальна хімія. Вид-во “Вища школа”, 1998. - 608с. 3. Г.А.Корчинський. Хімія. Вид-во “Поділля-2000”, 2002. -340с. 4. Б.Я. Котур. Хімія. Практикум. Навч. посібник. Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, Львів, 2004. - 237с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).