Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.121.00.O.018
Кількість кредитів: 18.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Кафедра ПЗ
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Магістерська кваліфікаційна робота виконується на завершальному етапі навчання студентів освітньо-наукової програми другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» та передбачає результати навчання: РН02 - РН09, РН11, РН13, РН16 - РН20.
Завдання: ІНТ. Здатність ефективно розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма аспектами виробництва програмного забезпечення від початкових стадій створення специфікації до супроводу системи після здачі в експлуатацію. ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою як усно, так і письмово. ЗК03. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗК05. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК01. Здатність аналізувати предметні області, формувати, класифікувати вимоги до програмного забезпечення. СК02. Здатність розробляти і реалізовувати наукові та/або прикладні проєкти у сфері інженерії програмного забезпечення. СК03. Здатність проєктувати архітектуру програмного забезпечення, моделювати процеси функціонування окремих підсистем і модулів. СК04. Здатність розвивати і реалізовувати нові конкурентоспроможні ідеї в інженерії програмного забезпечення. СК05. Здатність розробляти, аналізувати та застосовувати специфікації, стандарти, правила і рекомендації в сфері інженерії програмного забезпечення. СК07. Здатність критично осмислювати проблеми у галузі інформаційних технологій та на межі галузей знань, інтегрувати відповідні знання та розв'язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах. СК08. Здатність розробляти і координувати процеси, етапи та ітерації життєвого циклу програмного забезпечення на основі застосування сучасних моделей, методів та технологій розроблення програмного забезпечення. СК10. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження з інженерії програмного забезпечення. СК11. Здатність застосовувати і розвивати фундаментальні і міждисциплінарні знання для успішного розв’язання наукових проблем інженерії програмного забезпечення.
Результати навчання: РН02. Оцінювати і вибирати ефективні методи і моделі розроблення, впровадження, супроводу програмного забезпечення та управління відповідними процесами на всіх етапах життєвого циклу. РН03. Будувати і досліджувати моделі інформаційних процесів у прикладній області. РН04. Виявляти інформаційні потреби і класифікувати дані для проєктування програмного забезпечення. РН05. Розробляти, аналізувати, обґрунтовувати та систематизувати вимоги до програмного забезпечення. РН06. Розробляти і оцінювати стратегії проєктування програмних засобів; обґрунтовувати, аналізувати і оцінювати варіанти проектних рішень з точки зору якості кінцевого програмного продукту, ресурсних обмежень та інших факторів. РН07. Аналізувати, оцінювати і застосовувати на системному рівні сучасні програмні та апаратні платформи для розв'язання складних задач інженерії програмного забезпечення. РН08. Розробляти і модифікувати архітектуру програмного забезпечення для реалізації вимог замовника. РН09. Обґрунтовано вибирати парадигми і мови програмування для розроблення програмного забезпечення; застосовувати на практиці сучасні засоби розроблення програмного забезпечення. РН11. Забезпечувати якість на всіх стадіях життєвого циклу програмного забезпечення, у тому числі з використанням релевантних моделей та методів оцінювання, а також засобів автоматизованого тестування і верифікації програмного забезпечення. РН13. Конфігурувати програмне забезпечення, керувати його змінами та розробленням програмної документації на всіх етапах життєвого циклу. РН16. Планувати, організовувати та здійснювати тестування, верифікацію та валідацію програмного забезпечення. РН17. Збирати, аналізувати, оцінювати необхідну для розв'язання наукових і прикладних задач інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела. РН18. Розробляти математичне і програмне забезпечення для наукових досліджень в галузі інженерії програмного забезпечення. РН19. Формулювати, експериментально перевіряти, обґрунтовувати і застосовувати на практиці в процесі розроблення програмного забезпечення інноваційні методи та конкурентоспроможні технології розв’язання професійних, науково-технічних задач у мультидисциплінарних контекстах. РН20. Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері інженерії програмного забезпечення, обирати методики та інструменти, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Навчально-дослідницька практика, Інженерія систем зберігання та опрацювання даних, Паралельні та розподілені обчислення, Управління ризиками в інженерії програмного забезпечення, Інтелектуальний аналіз даних, Управління якістю програмного забезпечення, Оптимізаційні методи в інженерії програмного забезпечення. Кореквізити: Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота має розв’язувати складну задачу або проблему інженерії програмного забезпечення і передбачати проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.
Опис: Пояснювальна записка повинна мати таку структуру: титульний аркуш; завдання на виконання магістерської кваліфікаційної роботи; анотація українською мовою; анотація англійською мовою; реферат українською мовою (якщо планується захист іноземною мовою); реферат іноземною мовою (переклад реферату, якщо планується захист іноземною мовою); зміст; перелік скорочень, символів і спеціальних термінів (за необхідністю); вступ; аналітичний розділ; теоретичний розділ; розділ програмної реалізації; дослідницький розділ; висновки; перелік використаних джерел; додатки.
Методи та критерії оцінювання: Магістерська кваліфікаційна робота допускається до захисту тільки якщо її показник оригінальності становить 70-100% . Магістерська робота захищається публічно. Магістрантові дається до 15 хвилин на розкриття змісту кваліфікаційної роботи, тобто, на доповідь з презентацією та показ відео-ролика, що демонструє роботу розробленого ПЗ. Після цього магістрант відповідає на запитання ДЕК. Запитання можуть стосуватися як суто теми кваліфікаційної роботи, так і мати загальний характер в межах змісту навчальних дисциплін спеціальності. З дозволу голови ДЕК запитання можуть задавати всі присутні на захисті. Коли запитання вичерпані, секретар ДЕК зачитує відгук керівника та оцінку рецензента. Магістрант дає відповідь на зазначені зауваження, і на цьому його захист завершується. Процедура повторюється для всіх студентів, що захищаються в один день, на одному і тому ж засіданні ДЕК. Після доповідей всіх магістрантів в межах одного засідання ДЕК комісія повинна прийняти рішення про їхні оцінки і оголосити їй у той же день. Рішення ДЕК про оцінку знань, виявлених при захисті магістерської кваліфікаційної роботи, а також про присвоєння студентам-випускникам відповідного освітнього рівня (кваліфікації) та видачу дипломів (загального зразка чи з відзнакою), приймається на закритому засіданні комісії відкритим голосуванням звичайною більшістю голосів членів комісії, які брали участь у її засіданні. При однаковій кількості голосів голос голови комісії є вирішальним.
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні кваліфікаційної роботи враховують рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки магістранта, а також оцінки керівника та рецензента. Оцінювання захисту кваліфікаційної роботи магістранта відбувається за національною шкалою із переведенням у 100-бальну шкалу, за середнім інтервальним значенням шкали оцінювання в НУ "Львівська політехніка".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Регламент перевірки на академічний плагіат кваліфікаційних робіт студентів, рукописів дисертацій та монографій, рукописів статей, поданих до публікування у періодичних наукових виданнях, в університеті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2033/reglament-perevirki-na-akademichniy-plagiat.pdf 2. ДСТУ 3008:2015. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання/ Нац. стандарт України. – Вид. офіц. – Київ: ДП "УкрНДНЦ", 2017. – 31 с. 3. ДСТУ ГОСТ 7.1:2006. Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання / Нац. стандарт України. – Вид. офіц. – К.: Держспоживстандарт України, 2007. – 47 с. 4. Положення про атестацію здобувачів вищої освіти та роботу екзаменаційних комісій Національного університету “Львівська політехніка” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2032/svo-0313-pro-atestaciyu-zdobuvachiv-vischoi-osviti-ta-robotu-ekzamenaciynikh-komisiy.pdf. 5. IEEE Std 830-1998. IEEE Recommended Practice for Software Requirements Specifications. – ІЕЕЕ, 1998. – 37 с. IEEE Recommended Practice for Software Design Descriptions, in IEEE Std 1016-1998 , vol., no., pp.1-23, 4 Dec. 1998, doi: 10.1109/IEEESTD.1998.88828. IEEE Standard for Software User Documentation, in IEEE Std 1063-2001 , vol., no., pp.1-24, 20 Dec. 2001, doi: 10.1109/IEEESTD.2001.93368. 6. Методологія та методика наукового дослідження: навчальний посібник / В. О. Вихрущ, Ю. М. Козловський, Л. І. Ковальчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 328 с. 7. Методологія і принципи наукових досліджень: навчальний посібник / Х. С. Соболь, Н. І. Петровська, О. М. Гуняк. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 92 с. 8. Комп'ютерні науки та інформаційні технології : матеріали 4-ої Міжнар. наук.-техн. конф. СSIT' 2021, 22–25 вер. 2021, Львів, Україна / Нац. ун-т "Львів. політехніка", Ін-т комп'ют. наук та інформ. технологій – Л., 2021.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).