Розробка кросплатформенних додатків
Спеціальність: Комп'ютерні науки (Проектування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв)
Код дисципліни: 6.122.12.O.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Професор кафедри САП, д.т.н., проф.. Щербовських Сергій Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі комп’ютерних наук або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та ме-тодів інформаційних технологій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК12. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК13. Здатність діяти на основі етичних міркувань.
ЗК14. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його ста-лого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Фахові компетентності:
ФК1. Здатність до математичного формулювання та досліджування неперервних та дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування.
ФК2. Здатність до виявлення статистичних закономірностей недетермінованих явищ, застосування методів обчислювального інтелекту, зокрема статистичної, нейромережевої та нечіткої обробки даних, методів машинного навчання та генетичного програмування тощо.
Результати навчання: ПР17. Виконувати паралельні та розподілені обчислення, застосовувати чисельні методи та алгоритми для паралельних структур, мови паралельного програмування при розробці та експлуатації паралельного та розподіленого програмного забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Операційні системи
2. Технології веб розробки та дизайну
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Бізнес-аналіз та розробка технологічних продуктів
2. Проектування та розробка мобільних додатків
3. Програмування інтелектуальних вбудованих систем
4. Системи штучного інтелекту
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто базові питання мови Python, створення кросплатформених додатків для розв’язання прикладних проблем Data Science, Web та Software Development, а також додатків для створення документів Office
Опис: Тема 1.Особливості програмування мовою Python
Загальна інформація. Структури даних: списки, кортежі, словники та набори. Робочий інструментарій мови. Модулі і файли даних. Помилки та виключення. Класи. Шаблони, рецепти та ідіоми Python.
Тема 2. Додатки для Data Science
Наукові обчислення та обробка даних засобами NumPy, SciPy і Pandas. Побудова графіків засобами Matplotlib. Налаштування графічної області, осей, ліній графіка та надписів.
Тема 3. Додатки для Web nf Software Development
Виконання загальних системних сервісних операцій. Виконання операцій в мережі. Засоби паралельного програмування. Інструменти розробки, налагодження та профілювання коду.
Тема 4.Додатки для Office
Автоматизоване генерування документів у форматі docx та xlsx. Налаштування параметрів області виведення тексту. Налаштування шрифтів та абзаців. Додавання тексту, таблиць та рисунків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: лабораторні робіти –письмове опитування; розрахункова (розрахунково-графічна) робота – аналіз на відповідність завданню, самостійність виконання.
Семестровий контроль: тестування у ВНС, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Лабораторні роботи: 40
Індивідуальна робота: 5
Разом за ПК: 45
Екзаменаційний контроль:
Письмова компонента: 50
Усна компонента: 5
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Al Sweigart. Automate the Boring Stuff with Python, 2nd Edition, 2020.
https://automatetheboringstuff.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Розробка кросплатформенних додатків (курсова робота)
Спеціальність: Комп'ютерні науки (Проектування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв)
Код дисципліни: 6.122.12.O.025
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Професор кафедри САП, д.т.н., проф.. Щербовських Сергій Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі комп’ютерних наук або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та ме-тодів інформаційних технологій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК12. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК13. Здатність діяти на основі етичних міркувань.
ЗК14. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його ста-лого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Фахові компетентності:
ФК1. Здатність до математичного формулювання та досліджування неперервних та дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування.
ФК2. Здатність до виявлення статистичних закономірностей недетермінованих явищ, застосування методів обчислювального інтелекту, зокрема статистичної, нейромережевої та нечіткої обробки даних, методів машинного навчання та генетичного програмування тощо.
Результати навчання: ПР17. Виконувати паралельні та розподілені обчислення, застосовувати чисельні методи та алгоритми для паралельних структур, мови паралельного програмування при розробці та експлуатації паралельного та розподіленого програмного забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Операційні системи
2. Технології веб розробки та дизайну
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Бізнес-аналіз та розробка технологічних продуктів
2. Проектування та розробка мобільних додатків
3. Програмування інтелектуальних вбудованих систем
4. Системи штучного інтелекту
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто базові питання мови Python, створення кросплатформених додатків для розв’язання прикладних проблем Data Science, Web та Software Development, а також додатків для створення документів Office
Опис: Тема 1.Особливості програмування мовою Python
Загальна інформація. Структури даних: списки, кортежі, словники та набори. Робочий інструментарій мови. Модулі і файли даних. Помилки та виключення. Класи. Шаблони, рецепти та ідіоми Python.
Тема 2. Додатки для Data Science
Наукові обчислення та обробка даних засобами NumPy, SciPy і Pandas. Побудова графіків засобами Matplotlib. Налаштування графічної області, осей, ліній графіка та надписів.
Тема 3. Додатки для Web nf Software Development
Виконання загальних системних сервісних операцій. Виконання операцій в мережі. Засоби паралельного програмування. Інструменти розробки, налагодження та профілювання коду.
Тема 4.Додатки для Office
Автоматизоване генерування документів у форматі docx та xlsx. Налаштування параметрів області виведення тексту. Налаштування шрифтів та абзаців. Додавання тексту, таблиць та рисунків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: лабораторні робіти –письмове опитування; розрахункова (розрахунково-графічна) робота – аналіз на відповідність завданню, самостійність виконання.
Семестровий контроль: тестування у ВНС, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Лабораторні роботи: 40
Індивідуальна робота: 5
Разом за ПК: 45
Екзаменаційний контроль:
Письмова компонента: 50
Усна компонента: 5
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Al Sweigart. Automate the Boring Stuff with Python, 2nd Edition, 2020.
https://automatetheboringstuff.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).