Бізнес-аналіз інформаційних процесів
Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.т.н., доц. Буров Євген Вікторович,
Бізнес-аналітик ІТ компанії Софтсерв, к.ф.-м.н., Швець О.І.
Доктор філософії Ленько В.С.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: .
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати:
• володіння знаннями інформаційних систем і технологій в бізнес аналізі;
• вміння реалізувати загальний процес опрацювання бізнес вимог;
• використовувати різноманітні техніки та інструменти для ідентифікації та реалізації вимог, визначати розширені зв’язки та закономірності в них;
• здатність формувати склад і зміст інформаційних ресурсів для ефективного бізнес аналізу в різних предметних областях;
• здатність формувати теоретичні та практичні рішення в опрацюванні вимог різних рівнів;
• здатність використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання відповідних ресурсів і систем при аналізі стейкхолдерів та їхніх запитів на цифровий продукт;
• володіння методами опрацювання та аналізу бізнесу в різних доменах;
• здатність застосувати знання та практичні навики аналізу відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі бізнес аналізу;
• вміння застосовувати сучасні знання та новітні технології в галузі бізнес аналізу;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методології системного аналізу
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття і визначення бізнес аналізу.
Поняття та визначення бізнес аналізу. Специфіка бізнес аналізу в сучасних реаліях. Основні концепти ВАССМ. Планування та моніторинг в бізнес аналізі.
Роль і завдання бізнес аналітика в кожному етапі життєвого циклу розробки програмного забезпечення.
Позиціонування бізнес аналітика в SDLC. Кооперація бізнес аналітика з різними ролями на проекті. Специфіка бізнес аналітичних підходів в Waterfall, Agile.
Методики управління стейкхолдерами.
Виявлення зацікавлених сторін та їх класифікація. Аналіз стейкхолдерів та опрацювання підходів взаємодії з ними.
Техніки збору вимог.
Особливості різних видів збору вимог. Колаборація зі стейкхолдерами на різних етапах елисітації вимог.
Життєвий цикл управління вимогами.
Модифікації вимог від їх зародження до подальшого перевикористання.
Аналіз створеної стратегії.
Парадигми As Is та To Be. Аналіз проміжних фаз.
Аналіз вимог та дефініція дизайну.
Техніки аналізу зібраних вимог. Підходи до пріоритизації вимог.
Оцінка запропонованого рішення.
Верифікація та валідація рішення.
Інструменти та практики в роботі бізнес аналітика.
Огляд сучасних інструментів та практик необхідних для реалізації потреб бізнес аналізу.
Моделювання та прототипування.
Порівняння UML та BPMN.
Нефункціональні вимоги.
Специфіка роботи бізнес аналітика з нефункціональними вимогами.
Спектр розвитку софт скілів у бізнес аналізі.
Управління конфліктами. Презентаційні навики. Стрес менеджмент. Комунікаційні навики.
Оцінка перформансу бізнес аналітика.
Можливості постійного вдосконалення в сфері бізнес аналізу.
Оцінка ризиків.
Виявлення та робота з ризиками.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%). іспит, тестування 50%, усна компонента 10%
Критерії оцінювання результатів навчання: .
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: .
2. Osterwalder A. The Business Model Ontology-a proposition in a design science approach: Academic dissertation, Universite de Lausanne/ Osterwalder A.- Citeseer, 2004.-169 p.
3. Eriksson, H.-E. Business Modeling with UML. Business Patterns at Work / Eriksson, H.-E., Penker, M.- John Wiley & Sons, 2000.-459 p.
4. Weske, M., Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures/ Weske, M.- Springer-Verlag, 2007.
5. Graham, B.B., Detail process charting: speaking the language of process./ Graham, B.B .-John Wiley& sons, 2004.-209p.
6. Owen, M., Raj, J., BPMN and Business Process Management Introduction to the BPMN and Business Process Management: Introduction to the New Business Process Modeling Standard / Owen, M., Raj, J, 2003.
7. OMG Systems Modeling Language (OMG SysML™), V1.0 .OMG Available Specification. OMG Document Number: formal/2007-09-01. Standard document. [Electronic resource].- Режим доступу:. http://www.omg.org/spec/SysML/1.0/PDF
8. BPEL Cookbook Best Practices for SOA-based integration and composite applications development / Gaur, Harish; Zirn, M. eds.- Birmingham – Mumbai: Packt Publishing, 2006.
9. Howson, C., Business Objects XI: the complete reference /Howson.-C McGraw-Hill, 2006.
10. Davis, R. ARIS Design Platform. Advanced Process Modelling and Administration /Davis, R.-Springer-Verlag, 2008.-416p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).