Бізнес-аналіз інформаційних процесів
Спеціальність: Управління ІТ продуктами
Код дисципліни: 6.124.04.O.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.т.н., доц. Буров Євген Вікторович,
Бізнес-аналітик ІТ компанії Софтсерв, к.ф.-м.н., Швець О.І.
Доктор філософії Ленько В.С.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати:
• володіння знаннями інформаційних систем і технологій в бізнес аналізі;
• вміння реалізувати загальний процес опрацювання бізнес вимог;
• використовувати різноманітні техніки та інструменти для ідентифікації та реалізації вимог, визначати розширені зв’язки та закономірності в них;
• здатність формувати склад і зміст інформаційних ресурсів для ефективного бізнес аналізу в різних предметних областях;
• здатність формувати теоретичні та практичні рішення в опрацюванні вимог різних рівнів;
• здатність використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання відповідних ресурсів і систем при аналізі стейкхолдерів та їхніх запитів на цифровий продукт;
• володіння методами опрацювання та аналізу бізнесу в різних доменах;
• здатність застосувати знання та практичні навики аналізу відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі бізнес аналізу;
• вміння застосовувати сучасні знання та новітні технології в галузі бізнес аналізу;
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати:
• володіння знаннями інформаційних систем і технологій в бізнес аналізі;
• вміння реалізувати загальний процес опрацювання бізнес вимог;
• використовувати різноманітні техніки та інструменти для ідентифікації та реалізації вимог, визначати розширені зв’язки та закономірності в них;
• здатність формувати склад і зміст інформаційних ресурсів для ефективного бізнес аналізу в різних предметних областях;
• здатність формувати теоретичні та практичні рішення в опрацюванні вимог різних рівнів;
• здатність використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання відповідних ресурсів і систем при аналізі стейкхолдерів та їхніх запитів на цифровий продукт;
• володіння методами опрацювання та аналізу бізнесу в різних доменах;
• здатність застосувати знання та практичні навики аналізу відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі бізнес аналізу;
• вміння застосовувати сучасні знання та новітні технології в галузі бізнес аналізу;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методології системного аналізу
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття і визначення бізнес аналізу.
Поняття та визначення бізнес аналізу. Специфіка бізнес аналізу в сучасних реаліях. Основні концепти ВАССМ. Планування та моніторинг в бізнес аналізі.
Роль і завдання бізнес аналітика в кожному етапі життєвого циклу розробки програмного забезпечення.
Позиціонування бізнес аналітика в SDLC. Кооперація бізнес аналітика з різними ролями на проекті. Специфіка бізнес аналітичних підходів в Waterfall, Agile.
Методики управління стейкхолдерами.
Виявлення зацікавлених сторін та їх класифікація. Аналіз стейкхолдерів та опрацювання підходів взаємодії з ними.
Техніки збору вимог.
Особливості різних видів збору вимог. Колаборація зі стейкхолдерами на різних етапах елисітації вимог.
Життєвий цикл управління вимогами.
Модифікації вимог від їх зародження до подальшого перевикористання.
Аналіз створеної стратегії.
Парадигми As Is та To Be. Аналіз проміжних фаз.
Аналіз вимог та дефініція дизайну.
Техніки аналізу зібраних вимог. Підходи до пріоритизації вимог.
Оцінка запропонованого рішення.
Верифікація та валідація рішення.
Інструменти та практики в роботі бізнес аналітика.
Огляд сучасних інструментів та практик необхідних для реалізації потреб бізнес аналізу.
Моделювання та прототипування.
Порівняння UML та BPMN.
Нефункціональні вимоги.
Специфіка роботи бізнес аналітика з нефункціональними вимогами.
Спектр розвитку софт скілів у бізнес аналізі.
Управління конфліктами. Презентаційні навики. Стрес менеджмент. Комунікаційні навики.
Оцінка перформансу бізнес аналітика.
Можливості постійного вдосконалення в сфері бізнес аналізу.
Оцінка ризиків.
Виявлення та робота з ризиками.
Опис: сновні поняття і визначення бізнес аналізу.
Поняття та визначення бізнес аналізу. Специфіка бізнес аналізу в сучасних реаліях. Основні концепти ВАССМ. Планування та моніторинг в бізнес аналізі.
Роль і завдання бізнес аналітика в кожному етапі життєвого циклу розробки програмного забезпечення.
Позиціонування бізнес аналітика в SDLC. Кооперація бізнес аналітика з різними ролями на проекті. Специфіка бізнес аналітичних підходів в Waterfall, Agile.
Методики управління стейкхолдерами.
Виявлення зацікавлених сторін та їх класифікація. Аналіз стейкхолдерів та опрацювання підходів взаємодії з ними.
Техніки збору вимог.
Особливості різних видів збору вимог. Колаборація зі стейкхолдерами на різних етапах елисітації вимог.
Життєвий цикл управління вимогами.
Модифікації вимог від їх зародження до подальшого перевикористання.
Аналіз створеної стратегії.
Парадигми As Is та To Be. Аналіз проміжних фаз.
Аналіз вимог та дефініція дизайну.
Техніки аналізу зібраних вимог. Підходи до пріоритизації вимог.
Оцінка запропонованого рішення.
Верифікація та валідація рішення.
Інструменти та практики в роботі бізнес аналітика.
Огляд сучасних інструментів та практик необхідних для реалізації потреб бізнес аналізу.
Моделювання та прототипування.
Порівняння UML та BPMN.
Нефункціональні вимоги.
Специфіка роботи бізнес аналітика з нефункціональними вимогами.
Спектр розвитку софт скілів у бізнес аналізі.
Управління конфліктами. Презентаційні навики. Стрес менеджмент. Комунікаційні навики.
Оцінка перформансу бізнес аналітика.
Можливості постійного вдосконалення в сфері бізнес аналізу.
Оцінка ризиків.
Виявлення та робота з ризиками.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%). іспит, тестування 50%, усна компонента 10%
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%). іспит, тестування 50%, усна компонента 10%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
2. Osterwalder A. The Business Model Ontology-a proposition in a design science approach: Academic dissertation, Universite de Lausanne/ Osterwalder A.- Citeseer, 2004.-169 p.
3. Eriksson, H.-E. Business Modeling with UML. Business Patterns at Work / Eriksson, H.-E., Penker, M.- John Wiley & Sons, 2000.-459 p.
4. Weske, M., Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures/ Weske, M.- Springer-Verlag, 2007.
5. Graham, B.B., Detail process charting: speaking the language of process./ Graham, B.B .-John Wiley& sons, 2004.-209p.
6. Owen, M., Raj, J., BPMN and Business Process Management Introduction to the BPMN and Business Process Management: Introduction to the New Business Process Modeling Standard / Owen, M., Raj, J, 2003.
7. OMG Systems Modeling Language (OMG SysML™), V1.0 .OMG Available Specification. OMG Document Number: formal/2007-09-01. Standard document. [Electronic resource].- Режим доступу:. http://www.omg.org/spec/SysML/1.0/PDF
8. BPEL Cookbook Best Practices for SOA-based integration and composite applications development / Gaur, Harish; Zirn, M. eds.- Birmingham – Mumbai: Packt Publishing, 2006.
9. Howson, C., Business Objects XI: the complete reference /Howson.-C McGraw-Hill, 2006.
10. Davis, R. ARIS Design Platform. Advanced Process Modelling and Administration /Davis, R.-Springer-Verlag, 2008.-416p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).