Хмарні технології

Спеціальність: Розподілені інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 6.126.03.O.022
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., доц. Досин Дмитро Григорович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Володіння знаннями і розумінням наукових засад організації хмарних обчислень; 2. Володіти основними технологіями побудови хмарних обчислень; 3. Уміти користуватися методами і програмними засобами доступу та управління хмарними обчисленнями; 4. Практичне застосовування знань із застосування комерційних та некомерційних сервісів хмарних обчислень; 5. Отримання навиків аналізу та порівняння основних підходів до реалізації систем хмарних обчислень в Україні та за кордоном; 6. Володіння навиками захисту та контролю цілісності інформації, розміщеної в «хмарі».
Завдання: Володіння знаннями і розумінням наукових засад організації хмарних обчислень; 2. Володіти основними технологіями побудови хмарних обчислень; 3. Уміти користуватися методами і програмними засобами доступу та управління хмарними обчисленнями; 4. Практичне застосовування знань із застосування комерційних та некомерційних сервісів хмарних обчислень; 5. Отримання навиків аналізу та порівняння основних підходів до реалізації систем хмарних обчислень в Україні та за кордоном; 6. Володіння навиками захисту та контролю цілісності інформації, розміщеної в «хмарі».
Результати навчання: 1. Володіння знаннями і розумінням наукових засад організації хмарних обчислень; 2. Володіти основними технологіями побудови хмарних обчислень; 3. Уміти користуватися методами і програмними засобами доступу та управління хмарними обчисленнями; 4. Практичне застосовування знань із застосування комерційних та некомерційних сервісів хмарних обчислень; 5. Отримання навиків аналізу та порівняння основних підходів до реалізації систем хмарних обчислень в Україні та за кордоном; 6. Володіння навиками захисту та контролю цілісності інформації, розміщеної в «хмарі».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні мережі Технології розподілених систем та паралельних обчислень
Короткий зміст навчальної програми: Потреба хмарних обчислень, галузі застосування. Парадигма «хмарних» обчислень. Порівняльна характеристика, класифікація, архітектура систем хмарних обчислень. Класичні моделі, зеркала, хмари. Основні різновиди віртуалізації. Стадії та етапи розробки систем хмарних обчислень. Еволюція використання хмарних систем при управлінні кібернитичними системами. Мережі зберігання даних. Windows Azure. Модель захисту даних для хмарних обчислень.
Опис: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування (40%), усна компонента (20%).
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування (40%), усна компонента (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування (40%), усна компонента (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Войтович І. С. Вільне програмне забезпечення чи "СLOUD COMPUTING” у навчальному процесі? / І. С. Войтович // Foss Lviv–2011 : тези міжнародної науково-практичної конференції. – Львів : Вид-во Львівського нац. ун-ту ім. І. Франка, 2011. – C. 25–27. • Петренко А.І. Практикум з грід-технологій : навчальний посібник / Петренко А.І., Свістунов С.Я., Кисельов Г.Д. – К. : НТУУ «КПІ», 2011. – 580 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).